اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۵۴۰*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910084837215736

خواص وانواع خامه

کد: 139910084837215736

https://bit.ly/3nAS4UH

، مشهد , (اخبار رسمی): به‌دلیل دارا بودن ویتامینA می‌تواند به بهبود دید و سلامت چشم کمک کند به همین دلیل برای بیماران مبتلا به آب مروارید مفید است. برای رشد و بهبود بافت‌هایی مانند چشم، پوست، سیستم ایمنی، سیستم عصبی مفید است برای رشد استخوان‌ها و دندان‌ها ، سلامت لثه و مینای دندان و سلامت قلب مفید است

خامه
خواص وانواع خامه

خامه دارای انواع مختلفی می‌شود که هر کدام کاربرد مختلفی دارند. انواع خامه عبارتند از:

خامه صبحانه: بافت خامه صبحانه به‌صورتی است که در وعده صبحانه، میان‌وعده و شام استفاده می‌شود و دارای دو نوع سنتی و صنعتی است.

خامه سنتی : در این روش، شیر را دریک ظرف کم‌عمق ریخته و گرم می‌کنند، بعد آن را به حال خود رها کرده و پس از 24تا36 ساعت خامه را از سطح شیر برمی‌دارند.

خامه صنعتی : در این روش، شیر را در دستگاه سپراتور ریخته و به گردش درمی‌آورند. پس از آن خامه را از شیرجدا کرده و در نهایت عمل پاستوریزاسیون را روی آن انجام داده، بسته بندی و روانه بازار می‌کنند.

با استفاده از عسل، شکلات، خرما، قهوه، توت‌فرنگی می‌توان خامه صبحانه را طعم‌دار کرد.

خامه قنادی: خامه قنادی خوراکی بی‌نظیر، خوش‌طعم، شیرین و لطیفی است که محبوبیت کیک‌ها، شیرینی‌ها، دسرها به دلیل وجود آن است. خامه قنادی به روش صنعتی به‌دست می‌آید که پس از پاستوریزاسیون، آن را هموژنیزه کرده و شکر به‌آن اضافه می‌کنند.  انواع خامه قنادی عبارتند از:

خامه سبک : بیشتر در پذیرایی با قهوه و نوشیدنی‌هایی مانند شکلات‌داغ، موکا و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع شامل حدودا 20درصد چربی است.

خامه سنگین(غلیظ) : بیشترین میزان چربی شیر را دارد و درصد چربی آن بین 36 تا 40 است.

خامه دوبل: از آن به‌عنوان خامه همه‌کاره هم تعبیر می‌شود و درصد چربی آن 50 درصد است.

خامه ویپنگ: غلظت آن کمی از خامه سنگین پایین‌تر و دارای 30 درصد چربی است.

شیرخامه(نصف نصف): همان مخلوط شیروخامه است( یعنی نصف شیر، نصف خامه). شیرخامه ترکیبی از مقدار مساوی شیر و خامه سبک است و 10 تا 12درصد چربی دارد.

خامه فریشه: اصل آن فرانسوی و شبیه به ماست چکیده است که با باکتری‌های خاص طعم آن را تیز می‌کنند.

خامه لخته شده: بسیار غلیظ است و ازآن در تهیه انواع دسرها، بخصوص دسرهای میوه ای استفاده می‌کنند و حدودا 55 تا 60 درصد چربی دارد.

خامه ترش: خامه ترش یک فرآورده لبنی است که از تخمیر خامه معمولی توسط نوعی باکتری خاص تولید می‌شود. این فرآورده لبنی بیشتر در پخت غذاهای اروپایی و آمریکایی به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.می‌توان از آن در تهیه انواع پیش‌غذا، اردور و میان وعده ها، انواع سوپ، سالاد، شیرینی و دسر استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۵۴۰*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی