اطلاعات تماس
  • 021441*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911044878215900

مکمل بنزین چیست و تاثیر آن در عملکرد خودرو چگونه است؟

کد: 139911044878215900

https://bit.ly/3a6gnVP

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه استفاده از مکمل بنزین به دلیل گران شدن قیمت بنزین و تاثیر این مکمل ها در بهبود عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت رو به افزایش است. مکمل های سوخت به دلیل بالا بردن عدد اکتان موجود در بنزین باعث آرامتر سوختن بنزین خودرو شده و در نتیجه به بهبود عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت کمک می کند.

مکمل بنزین چیست و تاثیر آن در عملکرد خودرو چگونه است
مکمل بنزین چیست و تاثیر آن در عملکرد خودرو چگونه است؟

امروزه استفاده از مکمل بنزین به دلیل گران شدن قیمت بنزین و تاثیر این مکمل ها در بهبود عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت رو به افزایش است. مکمل های سوخت به دلیل بالا بردن عدد اکتان موجود در بنزین باعث آرامتر سوختن بنزین خودرو شده و در نتیجه به بهبود عملکرد خودرو و کاهش مصرف سوخت کمک میکند. از طرفی بنزین ورودی به باک خودرو همواره دارای درصدی آلودگی و رسوبات است. استفاده از مکملهای سوخت در از بین رفتن این آلودگی ها تاثیر بالایی دارد. عدد اکتان بنزین معمولی در ایران بیت 87 تا 90  و عدد اکتان بنزین سوپر بین 92 تا 95 است.

در صورتی که خودرو شما قدیمی کاربراتوری است استفاده از مکمل های سوخت تاثیری در عملکرد خودرو شما نخواهد داشت. علاوه بر تاثیر مکمل سوخت در بالابردن عدد اکتان، این مواد کل مسیر سوخت رسانی از جمله انژکتور، سوپاپ ها و شمع را تمیز کرده و از زنگ زدگی و خوردگی آنها جلوگیری می کند.

استفاده از مکمل سوخت برای چه خودرو هایی مناسب است؟

در دفترچه راهنمای برخی از خودرو های اروپایی و ژاپنی سوخت با عدد اکتان 100 نوشته شده است. همچنین در خودروهایی نظیر پورشه، بنز، بی ام و، پژو 2008، سیتروئن و هیوندا که مجهز به توربو شارژر و یا سوپر شارژر هستند باید از بنزین با اکتان بالای 93 استفاده کنند.  از آنجایی که عدد اکتان بنزین سوپر در ایران بین 92 تا 95 است استفاده از بنزین سوپر می تواند پاسخگوی نیاز این خودروها باشد. اگر در دفترچه راهنمای خودرو شما عدد اکتان بالای 95 برای سوخت درج شده است حتما باید از مکمل های سوخت برای بهبود عملکرد خودرو خود استفاده کنید.

مقایسه انواع مکمل سوخت

معرفی مکمل سوخت و اکتان فستر مدل M-1019

مصرف بالای بنزین خودرو، خوب کار نکردن موتور و کاهش سرعت و شتاب خودرو، دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که اصلی‌ترین آن ته‌نشینی رسوبات و آلودگی‌ها در مسیر سوخت رسانی، انژکتور و همچنین در موتور خودرو است. این رسوبات و آلودگی‌ها باعث می‌شود موتور خودرو نتواند به‌صورت نرمال و خوب کار کند و درنتیجه مصرف بنزین افزایش پیدا کند و نیز سرعت و شتاب خودرو کاهش پیدا می‌کند.

همچنین پائین آمدن درجه اکتان بنزین نیز می‌تواند دلیل دیگری در ایجاد این مشکلات باشد. محصول فوق یک مکمل سوخت و اکتان بوستر با برند خوشنام «فستر» (FASTER) است که در حجم 300 میلی‌لیتر عرضه شده و علاوه‌بر قیمت مناسب و رقابتی این کالا با محصولات مشابه برندهای دیگر، کیفیت بسیار خوبی داشته و پس‌از مصرف این مکمل می‌توان تاثیر محسوسی را در کاهش مصرف بنزین و همچنین افزایش سرعت و شتاب خودرو شاهد بود.

عملکرد این مکمل به این‌صورت است که با اضافه کردن محتویات یک قوطی از آن به باک بنزین خودرو (همراه با 30 تا 70 لیتر بنزین)، کل مسیر سوخت رسانی را از رسوبات و آلودگی‌های موجود در انژکتور و موتور تمیز کرده (این محصول رسوبات موجود روی دریچه های انژکتور، سوپاپ‌های ورودی، شمع موتور و محفظه احتراق را از بین می‌برد و از تشکیل مجدد آنها جلوگیری می‌کند) و همچنین با بالا بردن درجه اکتان بنزین، به عملکرد بهتر موتور و انژکتور خودرو کمک کرده که درنتیجه با کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب و سرعت خودرو همراه خواهد بود. این ماده از تمام اجزای تشکیل دهنده سیستم تزریق سوخت مراقبت کرده و کل سیستم سوخت‌رسانی را از زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت می‌کند. به‌علاوه تراکم و واکنش دریچه گاز را را بهبود می‌بخشد. تاثیر استفاده یکبار از این محصول تا حدود 1000 کیلومتر باقی خواهد ماند.

مکمل سوخت و اکتان فستر مدل M-1019

مکمل سوخت خودرو فالکون مدل 3215 حجم 250 میلی لیتر

عوامل زیادی در عملکرد صحیح موتور تاثیرگذار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سوخت ورودی اشاره کرد. نوع سوخت و ترکیبات آن نه‌تنها روی راندمان موتور نقش موثری دارد بلکه می‌تواند روی گازهای آلاینده‌ی خروجی، طول عمر قطعات موتور و حتی مصرف سوخت تعیین کننده باشد. برای موتورهای بنزین‌سوز بسیاری از خودروهای امروزی، عدد اکتان از اهمیت بالایی برخوردار است اما در بسیاری از مواقع عدد اکتان بنزین در شرایط ایده‌ال قرار ندارد. در این موارد توصیه می‌شود از مکملی مناسب و باکیفیت استفاده شود؛ چرا که انتخاب یک مکمل نامطلوب نه‌تنها کمکی نمی‌کند بلکه می‌تواند آسیب‌های بیشتری به سیستم سوخت وارد آورد. اگر موتور خودروی شما از ظرفیت متوسطی برخوردار است و به عدد اکتان بالای بنزین نیاز دارید می‌توانید از محصول فوق به عنوان یک مکمل سوخت بسیار کاربردی استفاده کنید. این محصول تولید شرکت فالکون بوده و مدل 3215 نام دارد. این مکمل سوخت علاوه‌بر بالا بردن عدد اکتان بنزین می‌تواند در تمیز کردن برخی قسمت‌های سیستم سوخت به خوبی عمل کند.

این مکمل سوخت حجمی 250 میلی‌لیتری دارد و برای استفاده از آن باید در حین سوخت‌گیری آن را به باک ماشین اضافه کنید؛ البته باید به میزان بنزین باک خودرو توجه داشته باشید که ترکیب محلول نهایی در وضعیت ایده‌آل خود قرار گیرد. به گفته‌ی شرکت تولیدکننده، این مکمل قادر است عدد اکتان را تا 8 واحد افزایش دهد که مقدار بسیار مناسبی محسوب می‌شود. اگر بخواهیم این عدد را به شیوه‌ی دیگری بیان کنیم کمک می‌کند تا اسب بخار موتور 3 واحد افزایش یابد. این ویژگی موجب شده تا بتوان از این محصول در بسیاری از خودروهای شهری و معمولی استفاده کرد.

وجود دوده و رسوبات کربنی در سیستم سوخت یکی از عوامل ریپ زدن و کاهش راندمان موتور خودرو است. به لطف این محصول این مشکل نیز تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد. این مکمل سوخت قدرت تمیزکنندگی مناسبی داشته و به لطف فرمولاسیون ویژه‌ی خود قادر است از سوپاپ‌ها و حتی کاتالیزور محافظت کند.

استفاده از این محصول کمک می‌کند تا بتوانید به شکل مطلوبی از قدرت موتور خودروی خود استفاده کرده و اسب بخار آن را آزاد کنید. استفاده از این مکمل باعث می‌شود تا فرایند احتراق به شکل مناسبی در محفظه‌ی سوخت انجام شده و شاهد احتراق نسبتا کاملی باشیم؛ در نتیجه آلاینده‌های حاصل از احتراق ناقص کاهش یافته و از تولید گازهای خروجی مضر از اگزوز کاسته می‌شود. این ویژگی مزیت دیگری نیز دارد و کمک می‌کند تا مصرف سوخت خودرو کاهش یابد.

با در اختیار داشتن مکمل سوخت فالکون مدل 3215 عدد اکتان بنزین افزایش می‌یابد، توان و راندمان موتور بالا می‌رود و در مقابل مصرف سوخت و گازهای آلاینده کاهش پیدا می‌کند. این محصول به لطف ویژگی تمیزکنندگی خود می‌تواند بسیاری از بخش‌های سیستم سوخت را تمیز کرده و از ایجاد خوردگی به خصوص در بخش پیستون جلوگیری می‌کند

مکمل سوخت خودرو فالکون مدل 3215 حجم 250 میلی لیتر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوازم یدکی سامیا پارت

گروه مهندسی سامیا پارت با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تامین انواع متنوع قطعات، ماشین آلات و لوازم یدکی خودرو و با داشتن تجربه، تخصص و نیروهای حرفه ای و کارآزموده و همچنین منابع مطمئن تامین فعالیت خود را با هدف تامین و فروش قطعات تخصصی و اوریجینال خودرو های ایرانی، خارجی، لوکس و کمیاب آغاز نموده است. این گروه قصد دارد تا با همکاری جمعی از متخصصین به معرفی لوازم یدکی خودرو و همچنین معرفی تکنولوژی های روز دنیا در صنعت خودرو پرداخته، و راهنمای کاملی از خرید لوازم یدکی خودرو را در اختیار مخاطبان ارزشمند خود قرار دهد.

اطلاعات تماس
  • 021441*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید