اطلاعات تماس
  • 021441*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003275183915900

راهنمای خرید مکمل بنزین

همه چیز راجع به مکمل بنزین و عدد اکتان سوخت

کد: 140003275183915900

https://bit.ly/35ATRCD

، تهران , (اخبار رسمی): هر چه عدد اکتان سوخت بیشتر باشد آن سوخت در مقابل احتراق، فشار و گرما مقاوم تر است. در شرایط نامناسب سوخت هایی با اکتان بالاتر کمتر احتمال دارد که دچار سوخت ناقص شوند. با استفاده از مکمل بنزین و اکتان بوستر کیفیت بنزین را افزایش میدهند و از صدمه های احتمالی به موتور خودرو جلوگیری میکنند.

همه چیز راجع به مکمل بنزین و عدذ اکتان سوخت
همه چیز راجع به مکمل بنزین و عدد اکتان سوخت

مکمل بنزین پتروتکس جزو مکملهای بسیار با کیفیت و دارای گواهی نامه صحت عملکرد از دانشگاه صنعت نفت آبادان میباشد

اکتان هیدروکربنی است که از  نفت به دست می‌آید. عدد اکتان معیاری برای نشان دادن مقاومت بنزین یا دیگر سوخت‌ها در مقابل گرما و فشار  است. هر چه عدد اکتان سوخت بیشتر باشد آن سوخت در مقابل احتراق فشار و گرما مقاوم تر است. یا به تعریفی دیگر در شرایط نامناسب سوخت هایی با اکتان بالاتر کمتر احتمال دارد که دچار سوخت ناقص شوند.  با استفاده از مکمل بنزین و  خریدن اکتان بوستر که کیفیت بنزین را  افزایش میدهند  از صدمه های احتمالی به موتور خودرو جلوگیری میکنند. افزایش عدد اکتان سوخت یکی از ارزان‎ترین راه‎هایی است که می‎توان مصرف بنزین و میزان آلایندگی مونوکسید کربن  را کاهش داد. به همین دلیل خودروهای جدید که از موتورهای تراکم بالاتر استفاده میکنند، برای حداکثر بازده و کاهش گازهای خروجی مضر به حداکثر فشرده سازی قبل از سوخت در موتور نیاز دارند، در این صورت  اگر در خودرو‌های امروزی بنزین با اکتان پایین برای موتور استفاده شود موتور خودرو دچار ناک می‌شود.

عدد اکتان سوخت معمولی ۸۷  و  سوخت عالی ۹۴ است، بنزین با عدد اکتان بالا به‌طور متوسط ۱۰ درصد در مصرف سوخت خودرو صرفه‌جویی می‎کند، همچنین خودروهایی که در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت می‌کنند باید از سوخت دارای اکتان بالاتر در حد ۹۸ استفاده شود و برخی از آنها حتی باید از ۱۰۰ و ۱۰۵ استفاده کنند.

در واقع عدد اکتان نشانگر میزان کیفیت و نحوه عملکرد بنزین است و هرچه این عدد بالاتر باشد موتور عملکرد بالاتری دارد. به این ترتیب هرچه موتور خودرو قدرتمندتر و با عملکرد بالاتر باشد لازم است از بنزین با اکتان بالاتر استفاده شود.

بد نیست به مفهوم اکتان بوستر هم بپردازیم:

مکمل‌ها انواع مختلفی دارند و به هر ماده‌ای که به مایعات خودرو اضافه شود مکمل گفته می‌شود. مکمل‌ها برای بنزین، روغن و سایر مایعات خودرو ساخته شده‌اند اما رایج‌ترین مکمل خودرو اکتان بوستر است. اکتان بوسترها در واقع مواد تقویت‌کننده افزودنی به سوخت هستند. مکمل‌های زیادی وجود دارد که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند از جمله مکمل تمیز کننده سیستم سوخت، مکمل شوینده سیستم سوخت، مکمل رادیاتور، مکمل روغن موتور، مکمل تمیز کننده کاتالیزور و بسیاری موارد دیگر

مزایای استفاده کردن از مکمل بنزین یا اکتان بوستر:

  • افزایش عملکرد موتور
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
  • جلوگیری از ضربه زدن به موتور
  • افزایش کیفیت بنزین
  • تمیزکننده مسیر سوخت رسانی
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش شتاب
  • معایب استفاده کردن از اکتان بوستر

با وجود مزایای اکتان بوستر توجه داشته باشید که استفاده مرتب از آن می‌تواند به فرسودگی موتور منجر شود. بعضی از این محصولات حتی باعث می‌شوند شمع خودرو زودتر از آنچه باید خراب شود. دلیل این اتفاق وجود ترکیبات MMT است که همان ماده‌ای است که به‌عنوان ضدضربه عمل می‌کند. اگر انژکتورهای سوخت یا سنسورها خراب باشند و بدون تعمیر آنها از اکتان بوستر استفاده شود وجود این ماده روند خرابی این قطعات را تسریع خواهد کرد. بهتر است حتی‌الامکان از اکتان بوستر بدون سرب استفاده کنید زیرا سرب در سوخت باعث می‌شود سنسورهای اکسیژن تحت‌تأثیر قرار بگیرند یا آسیب ببینند. مکمل بنزین پتروتکس جزو مکملهای بسیار با کیفیت و دارای گواهی نامه صحت عملکرد از دانشگاه صنعت نفت آبادان میباشد. 

بوی اکتان بوستر با کیفیت چگونه است؟

در ایران ۹۰% اکتان‌های موجود بوی تینر می‌دهند که به آن‌ها پایه تینری گفته میشود. این اکتان‌های پایه تینری برای استفاده توصیه نمی‌شود و اگر اکتان بوستری خریدید و بوی تینر میداد از آن اکتان بوستر استفاده نکنید. بوی اکتان بوستر‌های با کیفیتی که در سراسر دنیا و در بازار‌های جهانی وجود دارند تقریبا بویی شبیه به بوی حشره کش دارد. به هیچ عنوان هیچ کدام از برند‌های مطرح دنیا بویی شبیه به تینر نمی‌دهند.

چند نکته در استفاده از مکمل بنزین

  • توجه داشته باشید که قبل از بنزین زدن اکتان را درون باک بریزید و سپس بنزین بزنید. این کار باعث می‌شود که مکمل سوخت کامل با بنزین مخلوط شود و بهترین عملکرد را داشته ‌باشد.
  • در سفرهای جاده‌ای و طولانی مدت استفاده از مکمل بنزین را فراموش نکنید.
  •  بعضی از مکمل‌های اکتان به نور حساس هستند بهتر است آن‌ها را در ظرف اصلی خودشان نگهداری شود.
  • به توصیه‌های نوشته شده در پشت بسته توجه داشته باشید.
  • بهتر است سوختی که با اکتان بوستر ترکیب شده برای مدت طولانی در باک خودروی باقی نماند. بسیاری از این مکمل‌ها بر پایه اتانول هستند و باقی ماندن طولانی آن‌ها در باک باعث ایجاد رسوب می‌کند. بنابراین سفرهای طولانی موقعیت مناسبی برای استفاده از اکتان بوسترها به شمار می‌روند.
  • اغلب مردم بر این باورند که در صورت استفاده از بنزین سوپر دیگر نیازی به اکتان بوستر نیست. درحالی‌که به‌ علت فاصله بسیار زیاد کیفیت بنزین ارائه شده در کشور ما با استانداردهای جهانی، حتی در صورت استفاده از بنزین سوپر هم موتور خودروی ما به اکتان بوستر نیاز خواهد داشت.

نکته مهم هنگام خرید اکتان بوستر

در حال حاضر اکتان بوستر با برند‌های مختلف به ویژه در پمپ بنزین‌ها به راحتی یافت می‌شود. درصد بالایی از اکتان‌های فروخته شده تقلبی و یا بی کیفیت هستند. این اکتان‌ها در طولانی مدت و یا حتی در استفاده‌های اولیه صدمه های جدی به خودرو وارد می‌کنند. قرص‌های افزایش اکتان بنزین مورد تایید هیچ موسسه ای نبوده و هیچ کمپانی معتبری به تولید آن‌ها نمی‌پردازد. بنابراین از استفاده از این قرص‌ها هم پرهیز کنید.

در آخر

اکتان بوستر یکی از انواع مکمل‌های سوخت است که برای بهبود عملکرد موتور به کار می‌رود و می‌تواند برای خودرو مزایایی داشته باشد. بهتر است توقعات واقع‌بینانه‌ای از اکتان بوستر داشته باشید بسیاری افراد فکر می‌کنند اکتان بوستر محصولی شگفت انگیز است که عملکرد خودرو را بیش از حد تصور  افزایش می‌دهد و توجه داشته باشید که هر موتور صرفا با عدد اکتانی که برای آن توصیه شده است خوب کار می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوازم یدکی سامیا پارت

گروه مهندسی سامیا پارت با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تامین انواع متنوع قطعات، ماشین آلات و لوازم یدکی خودرو و با داشتن تجربه، تخصص و نیروهای حرفه ای و کارآزموده و همچنین منابع مطمئن تامین فعالیت خود را با هدف تامین و فروش قطعات تخصصی و اوریجینال خودرو های ایرانی، خارجی، لوکس و کمیاب آغاز نموده است. این گروه قصد دارد تا با همکاری جمعی از متخصصین به معرفی لوازم یدکی خودرو و همچنین معرفی تکنولوژی های روز دنیا در صنعت خودرو پرداخته، و راهنمای کاملی از خرید لوازم یدکی خودرو را در اختیار مخاطبان ارزشمند خود قرار دهد.

اطلاعات تماس
  • 021441*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید