اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13991114489884817

نحوه راه‌اندازی عمده‌فروشی آنلاین به‌عنوان یک کانال جدید فروش

کد: 13991114489884817

https://bit.ly/3oVEBYn

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به چگونگی ایجاد یک کانال عمده فروشی آنلاین و فروش آنلاین به خرده فروشان به عنوان یک کانال فروش جدید پرداختیم.

نحوه راه اندازی عمده فروشی آنلاین به عنوان یک کانال جدید فروش
نحوه راه اندازی عمده فروشی آنلاین به عنوان یک کانال جدید فروش

تصور کنید به جای یافتن مشتری و نگرانی از فروش، می توانستید بیشتر تلاش خود را بر روی طراحی، نوآوری محصول و خوشنام سازی نام تجاری خود و یا ساده سازی عملیات متمرکز می کردید. برای برخی از کارآفرینان، این موارد مهم تر از تمرکز صرف بر بازاریابی است که می تواند باعث حفظ و رشد یک کسب و کار در یک جنگ به شدت رقابتی شود. خوشبختانه راهی وجود دارد که می توانید با ایجاد یک کانال عمده فروشی آنلاین، بخشی از (یا حتی کل) مسئولیت خود را به افراد دیگر منتقل کنید.

عمده فروشی چیست؟

عمده فروشی، عمل فروش عمده کالا به خرده فروشان است که معمولاً با تخفیفات حجمی همراه است. عمده فروش محصولات را به مشتریان خرده فروش میفروشد آنها نیز محصولات خریداری شده از عمده فروش را با قیمت بالاتر و در حجم پایین تر به مصرف کنندگان نهایی می فروشند.

به این نکته مهم توجه کنید که ایجاد یک کانال عمده فروشی آنلاین و آفلاین برای کسب و کار خود به شما این امکان را می دهد محصول خود را به مصرف کننده نهایی بیشتری برسانید.

فروش عمده چگونه کار می کند

به عنوان یک عمده فروش، می توانید هم به مصرف کنندگان و هم به سایر خرده فروشان محصولات خود را بفروشید. لازم نیست یکی را فقط انتخاب کنید.

اولین نمونه از کسب و کار عمده فروشی که ممکن است به ذهن شما خطور کند عمده فروشان سنتی یا بنکدارن قدیمی در بازار باشد به هر حال، عمده فروشی اغلب به عنوان یک مدل کسب و کار قدیمی در نظر گرفته می شود که توسط کسب و کارهای تجارت الکترونیکی جدیدتر که مستقیم با مصرف کننده ها در ارتباط هستند با اختلالاتی روبه رو شده اند.

با همه ی این موارد، در سالهای اخیر، عمده فروشی ها با گسترش بازارهای آنلاین مانند آمازون، ایکسب و غیره انقلابی به خودی خود تجربه کرده اند. 

در حالی که تجارت الکترونیکی با کاهش موانعی مانند راه اندازی فروشگاه های فیزیکی و هزینه سرمایه گذاری اولیه، برندهایی که به صورت مستقیم به مصرف کننده می فروشند را قادر می سازد تا پیشرفت کنند. همچین ظهور عمده فروشی آنلاین در بستر تجارت الکترونیکی نیز یک تجربه خرید مناسب را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد که آنها می توانند هر آنچه را که لازم دارند در یک مکان پیدا کنند.

چرا باید یک کانال عمده فروشی مخصوصا عمده فروشی آنلاین ایجاد کنیم؟

با توسعه نسخه جدید از عمده فروشی ها، که اغلب در بازارهای آنلاین انجام می شود مزایایی را برای برندها، تولیدکنندگان و توزیع کننده ها فراهم کرده است که باعث جذب مصرف کنندگان به خرید مستقیم یا با کمترین واسطه می شود. در اینجا ۳ دلیل وجود دارد که نشان می دهد راه اندازی کانال عمده فروشی آنلاین چگونه می تواند باعث افزایش سود کسب و کار شما گردد.

  • افزایش فروش بدون افزایش هزینه های بازاریابی

به عنوان یک برندی که مستقیم به مصرف کننده ها فروش انجام می دهد یا به عبارتی فروش خرد مستقیم به صورت آنلاین یا آفلاین دارد برای رشد باید مقدار زیادی از بودجه اش را به بازاریابی اختصاص دهد. برای هر مشتری جدیدی که به دست می آید بالاخره باید هزینه ای صورت بگیرد.

با فروش عمده آنلاین محصولات خود، می توانید هزینه جذب مشتری کمتری را بپردازید و وقت و هزینه خود را در زمینه های دیگر کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

  • از مخاطبان برند های دیگر برای فروش محصول خود استفاده کنید

همان طور که پیدا کردن مشتری های جدید هزینه زیادی دارد ایجاد مخاطبان وفادار طرفداران و مشتریان ویژه نیز کار ساده ای نیست. با ایجاد یک مشارکت عمده فروشی با یک مارک تجاری معتبر که از آگاهی برند خوبی برخوردار است می توانید اعتماد و اعتبار آن شرکت استفاده کنید  تا محصول خود را راحت تر به دست مصرف کنندگان برسانید. 

کافی است شروع به همکاری با شرکت هایی که کالاهای مکمل کالای شما را می فروشند داشته باشید و محصول خود را در سبد فروش آنها نیز وارد کنید.

  • با ریسک کمتری وارد بازارهای جدید شوید

گسترش تجارت شما به یک کشور یا سرزمین جدید با یک سری هزینه های مرتبط مانند انبارداری و تدارکات، یا بازاریابی از ابتدا برای حجم بازاری که نام شما را نشنیده اند همراه است. 

با ایجاد عمده فروشی آنلاین با کمترین هزینه بازاریابی، انبار و غیره می توانید به مشتریان، نمایندگان فروش، خرده فروشان و دیگر پارتنرهای تجاری دست یابید. یافتن یک خرده فروش در بازار جدید می تواند در صورت گسترش بین المللی با کاهش هزینه های راه اندازی، به کاهش ریسک حضور شما در بازار جدید کمک کند.

در نهایت، یک مدل تجاری عمده فروشی با ایجاد کارایی، هم به خرده فروش و هم به عمده فروش سود می رساند. بخش فروش عمده با استفاده از ظرفیت موجود باعث متحمل شدن هزینه های بازاریابی و غیره به شرکت نمی شود و همچنین باعث گرفتن نمایندگی فعال در همه ی مناطق جغرافیایی می شود.

یک استراتژی قیمت گذاری عمده فروشی ایجاد کنید

استراتژی های قیمت گذاری یکی از مهمترین عوامل برای ایجاد یک کسب و کار عمده فروشی آنلاین موفق است. هنگام فروش مستقیم به مشتریان در وب سایت یا فروشگاه خرده فروشی خود، باید حاشیه سود خود را که برای خود تعیین می کنید نگه دارید که ممکن است در مناطق و دسته بندی های مختلف مشتریان متفاوت باشد.

با راه اندازی عمده فروشی آنلاین، می توانید درصد تخفیف حجمی بالایی به خرده فروشان و نمایندگان رسمی خود پیشنهاد بدهید. تخفیف زیاد به این معنی است که به خرده فروشان اجازه دهید کالای شما را به مشتری خود بفروشند در حالی که همچنان حاشیه سودی را نیز حفظ می کنند. برای مثال یک استراتژی قیمت گذاری سالم است که در آن یک تجارت عمده فروشی ۲۰٪ حاشیه سود سفارشات عمده فروشی و ۳۵٪ حاشیه سود فروش مستقیم به مصرف کننده را حفظ می کند.

در یک استراتژی قیمت گذاری سودآور برای عمده فروشی، به یک مدلی نیاز است که بتواند حاشیه سود متعادلی را حفظ کند.

بنابراین، برای ایجاد یک تجارت عمده فروشی موفق، باید بتوانید تخفیف زیادی از قیمت خرده فروشی خود را به کسانی که مایل به خرید و فروش هستند ارائه دهید.

خوشبختانه روش هایی وجود دارد که می توانید برای عدم کاهش سودآوری محصول خود را به صورت عمده قیمت گذاری کنید. یک راه ارائه تخفیف بر اساس مقدار سفارش خرید است. به این ترتیب، خرده فروشان برای سفارشات بیشتر تشویق می شوند تا در فروش مجدد محصول شما حاشیه بهتری داشته باشند. بسیاری از مشاغل عمده فروشی حتی حداقل مقادیر سفارش (MOQ) (حداقل سفارش) را که خرده فروشان برای تامین محصول خود باید خریداری کنند تعیین می کنند.

۳ راه برای راه اندازی کانال عمده فروشی خود

در مورد نحوه فروش آنلاین، ابتدا باید بررسی کنید که آیا علاوه بر فروش مستقیم از طریق فروشگاه خود به مصرف کنندگان، می خواهید یک گزینه عمده فروشی را ارائه دهید یا نه؟

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب می کنید در نهایت این به تصمیم شما بستگی دارد.

  • استفاده از فروشگاه عمده فروشی محافظت شده با رمز عبور 

اگر می خواهید فقط کالای خود را به صورت عمده از طریق سایر خرده فروشها بفروشید باید یک فروشگاه اینترنتی محافظت شده با رمز عبور ایجاد کنید تا فقط خرده فروشان بتوانند با قیمت تخفیف داده شده سفارش دهند.

با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی محافظت شده با رمز عبور، می توانید تمام محصولات خود را با قیمت تخفیف شده برای خرده فروشان خود ارائه دهید.

  •  راه اندازی سایت عمده فروشی آنلاین یا بخش فروش عمده

شما برای راه اندازی کانال عمده فروشی آنلاین می توانید یک بستر و سایت آنلاین ایجاد کنید و یا بستری که دارید در آن بخش فروش عمده را نیز فعال کنید.

در اینجا سایت شما به عنوان ویترین آنلاین شما محسوب می شود که همه ای قابلیت ها مانند تخفیفات حجمی، موجودی، اطلاعات محصولات و غیره را باید پوشش دهد تا مخاطب تجربه و حس خوبی را هنگام بررسی و خرید داشته باشد.

  •  استفاده از یک پلتفرم عمده فروشی آنلاین

ایجاد کانال عمده فروشی آنلاین در پلتفرم عمده فروشی آنلاین ایکسب به شما در راه اندازی کانال و بخش فروش عمده کمک بسیار بزرگی می کند زیرا هزینه های سرمایه گذاری، راه اندازی و بازاریابی شما را عملا صفر می کند.

این برنامه همچنین دارای یک ویژگی بازاریابی داخلی (قابلیت تنظیم قیمت گذاری پلکانی) است که می تواند برای ایجاد انگیزه در خرید بیشتر مشتریان به منظور دریافت تخفیف بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

تخفیف حجمی

تخفیف های مبتنی بر حجم را می توان بر اساس مقدار کل سبد و کالای خرید به مشتریان عمده فروشی داد.

یافتن مشتری های عمده فروشی

اکنون که استراتژی قیمت گذاری عمده خود را مشخص کرده اید و کانال عمده فروشی خود را راه اندازی کرده اید وقت آن است که مشتریان احتمالی عمده فروشی را پیدا کنید. اما این خرده فروشها را از کجا پیدا می کنید؟

استفاده از وب سایت و بازاریابی محتوایی

اغلب اوقات مشتری خرده فروشی در ابتدا شما را پیدا می کند. اگر در تبلیغات مستقیم به مصرف کننده موفق شده اید ممکن است قبلاً پیام هایی را از توزیع کنندگان دریافت کرده باشید که می خواهند محصول شما را بصورت آنلاین یا در فروشگاه های فیزیکی خود ارائه دهند.

حضور در نمایشگاه ها

نمایشگاه های تجاری یکی از سنتی ترین مکان هایی است که یک تجارت عمده فروشی برای برقراری ارتباط و یافتن شرکای خرده فروشی به آنجا می رود. 

با این وجود شرکت در نمایشگاه ها می توانند گران و پرهزینه باشد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایکسب - ecasb

ایکسب-ecasb وبسایت B2B (عمده فروشی) است که تولید کنندگان، صادر کنندگان، واردکنندگان و بنکداران در آن کالاهای خود را به صورت عمده معامله می کنند. هدف ایکسب ایجاد بستری برای خرید و فروش آنلاین به صورت عمده فروشی است و تجار و شرکت های تولیدی می توانند ،کالا و خدمات خود را در این بستر ارائه کنند، برای آنها مشتری بیابند و نیازهای خود را از طریق سایرعرضه کنندگان کالا و خدمات تامین کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار