اطلاعات تماس
  • 021778*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911244911915884

از صفر تا صد تولید کارتن پستی

کد: 139911244911915884

https://bit.ly/2Zbh7UH

، (اخبار رسمی): بسیاری از شرکت ‎ها و سازمان‎ ها برای ارسال کالاهای خود نیاز به کارتن پستی دارند. این کارتن ‎ها از نظر ویژگی‎ های مختلف قابل طبقه ‎بندی هستند. در این مطلب به ویژگی کارتن ایده ‎آل پرداخته شده و جنس ‎های مختلف و با کاربرد‎ های مختلف کارتن‎ های پستی با یکدیگر مقایسه شده است.

از صفر تا صد کارتن پستی
از صفر تا صد تولید کارتن پستی

بسته‌بندی اقلام پستی نقش زیادی بر برداشت دریافت کننده های بسته مورد نظر دارد. با این حال صنعت تولید کارتن پستی در سال های اخیر چندان تغییر خاصی نکرده است. باوجود تنوع در بسته بندی ارسال محصولات پستی که در بازارهای فروش وجود دارد، انتخاب کارتن پستی مناسب محصول مورد نظر ممکن است مشکل باشد. در زمینه ی انتخاب محصولات پستی برای ارسال در بسته بندی چندین گزینه باویژگی های متفاوت وجود دارد.

انواع کارتن های پستی کارتن چاپ

کارتن های پستی کوچک: در اندازه های 45*35 و با تحمل وزن حداکثر 2 کیلوگرم. در بسته های پستی کوچک میتوان مواردی مشابه کتاب های نسبتا بزرگ، وسایل الکترونیکی و یا سایر وسایل مشابه را ارسال کرد. از نظر جنبه ی مراقبتی این وسایل در کارتن ها باید از پدهای محافظتی استفاده کرد .

کارتن های پستی متوسط: در اندازه های 61*46 سانتی متر و با حداکثر وزن 20 کیلوگرم. بسته بندی مورد نظر باید با محصولی که انتخاب می کنید متناسب باشد و در این نوع بسته بندی بهتر است که اقلم مختلف را با چسب نواری به شکل جداگانه بسته و در کارتن مورد نظر جاسازی کنید.

کارتن های پستی بزرگ: در اندازه های 1.5 متر(طبق سفارش شما) با وزن 30 کیلوگرم. با چنین وزن و ابعادی کارتن پستی مورد نظر شما بهتر است دارای دیواره دو لیه بوده باشد تا از نظر محافظتی و ضربه گیری کارآیی بیشتری داشته باشد. استفاده از لبه های مختلف ما بین اقلم قرار داده شده درکارتن نیز سبب سالم ماندن بیشتر اجناس می شود.

فارغ از اندازه های این کارتن ها باید به ویژگی های دیگری در بسته بندی اقلم پستی دقت کرد. با توجه به این کارتن ها نشان دهنده پیام شما به مخاطب هستند بهتر است در انتخاب آن ها دقت بیشتری کنید.

ویژگی های یک کارتن پستی ایده آل

یک کارتن پستی ایده آل علاوه بر ظاهر جذاب آن و استفاده از مواد سازگار با طبیعت در ساخت آن، باید محافظت کافی از وسایل مورد نظر را داشته باشد. چرا که هیچکس نمی خواهد محصولی که به دست او میرسد شکسته و آسیب دیده باشد. به همین دلیل کارتن ها را بر اساس اندازه و میزان وزن مورد نظر باید سنجید.

از طرف دیگر هیچکس تمایلی به هدر دادن وقت در باز کردن کارتن هایی که اشکال غیر عادی دارند ندارد. درطراحی کارتن ها باید به شکل آن ها و ساده بودن باز کردن آن ها توسط دریافت کننده ها دقت داشت. پس قبل از سفارش کارتن های پستی به تمام این موارد ذکر شده باید دقت داشت.

انواع کارتن های پستی از نظر جنس

کارتن های پستی کاغذی

این کارتن ها از موادی با پایه ی کاغذ ساخته شده اند و سبک و در عین حال مستحکم هستند. این جنس ازکارتن ها می توانند به سادگی بریده شوند و طبق خواست مشتری تغییر یابند. این ویژگی سبب استفاده ازکارتن پستی به شکل گسترده در ارسال بسته های پستی شده است. این کارتن ها از کاغذ ها و الیاف چوبی بازیافت شده ساخته شده اند. این کارتن ها در کیفیت های متفاوت بسته به هدف مشتری ها ساخته می شوند .

چندین نوع کارتن در این حیطه وجود دارد از جمله کارتن هایSBS که برای محصولات زیبایی، دارویی، شیر، آب میوه و مواد غذایی منجمد استفاده می شود. کارتن هایCUK  که به عنوان کارتن های تجزیه پذیر شناخته می شوند و نسبت به رطوبت نیز مقاومت کمی دارند.

کارتن های مقوایی موج دار

کارتن های مقوایی موج دار نیز برای پست اقلم در مسافت های طولانی مدت، کفش و جعبه های دایره نیزاستفاده می شود. چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که این کارتن ها نیز طبق قدرت و استحکام آن ها انواع متفاوتی دارند. این کارتن ها از سه لایه تشکیل شده اند و لایه ی وسطی به شکل موج دار است. این لایه ی موج دار استحکام مورد نظر را به این نوع کارتن پستی می دهد .

ماده خام اصلی که برای ساخت جعبه های پستی موج دار استفاده می شود از کاغذ های بازیافتی است. این نوع از کارتن ها می تواند مجددا و بارها استفاده شوند. این کارتن های موج دار به شکل دیواره های تک لایه،دو لایه و سه لایه می توانند سفارش داده شوند. این کارتن های پستی موج دار می توانند بنا به دلخواه شما به شکل های متفاوت و با استحکام متفاوت ساخته شوند. از سایر کاربرد های این کارتن ها به جز در صنعت پست، در کارتن های پیتزا و بسته بندی وسایل است.

کارتن های پلاستیکی

کارتن های پلاستیکی در طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از مواد مشابه چوب،چرم و شیشه و… تا کنون با مواد پلاستیکی جایگزین شده اند. از مزیت های این کارتن های پلاستیکی به قابلیت بازیافت آن ها می توان اشاره کرد و همچنین از استحکام بالاتری نسبت به کارتن های مقوایی برخوردارند. کارتن های پلاستیکی می توانند کیفیت مواد غذایی را نیز حفظ کنند و به سادگی نیز نمی شکنند.

علوه بر این موارد، از دیگر دلیل محبوبیت این کارتن های پلاستیکی این است که به علت شفافیت آن ها بدون باز شدن کارتن می توان اقلم درون آن را مشاهده کرد. انعطاف پذیری و سبکی نیز از سایر ویژگی های این کارتن ها است و بر خلاف تصور عموم، بازیافت این کارتن های پلاستیکی به نسبت تولید پلاستیک جدید بسیارمقرون به صرفه است. در قیاس با موادی چون شیشه نیز پلاستیک از نظر قیمت تمام شده می تواند به صرفه ترو کارتن پستی ارزان در نظر گرفته شود.

کارتن ها و جعبه های سخت یاRIGID BOX

احتمال کارتن های گوشی های هوشمند را مشاهده کرده اید که بسیار مستحکم و سخت هستند. به این نوع ازجعبه ها یا کارتن هاrigid box گفته می شود. کارتن های سخت از کاغذ بسیار فشرده ساخته شده اند که 4برابر ضخیم تر از کارتن های عادی هستند. در مقایسه با کارتن های مقوایی و کارتن های موج دار این نوع کارتن ها بسیار گران تر بوده و اغلب دست ساز هستند و به علت عدم انعطاف آن ها هزینه ی بیشتری نیز درپست کردن آن ها دریافت می شود. این نوع از کارتن پستی برای جواهرات و گوشی های موبایل و اقلم گرانقیمت پستی استفاده می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021778*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید