اطلاعات تماس
  • 021778*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001215083215884

آشنایی با انواع دستگاه های تولیدی در صنعت جعبه سازی

کد: 140001215083215884

https://bit.ly/3g1kVl6

، (اخبار رسمی): انواع مختلف لوازم بسته بندی در اشکال مختلف طراحی و تولید می شوند تا در صنایع گوناگون به کار برده شوند و در واقع این ابزار پوششی مناسب برای بسته بندی انواع کالاها و محصولات صنایع تولیدی می باشند که ممکن در جنس های مختلف فلزی، پلاستیکی، شیشه ای و مقوایی طراحی و تولید گردند.

آشنایی با انواع دستگاه های تولیدی در صنعت جعبه سازی
آشنایی با انواع دستگاه های تولیدی در صنعت جعبه سازی

جعبه سازی چگونه انجام می شود؟

انواع مختلف لوازم بسته بندی در اشکال مختلف طراحی و تولید می شوند تا در صنایع گوناگون به کار برده شوند و در واقع این ابزار پوششی مناسب برای بسته بندی انواع کالاها و محصولات صنایع تولیدی می باشند که ممکن در جنس های مختلف فلزی، پلاستیکی، شیشه ای و مقوایی طراحی و تولید گردند. در صنعت جعبه سازی ساخت و تولید جعبه های مقوایی و کارتنی بیشترین کاربرد را در بسته بندی کالاها دارند و اولین دلیل این اتفاق انعطاف پذیری بالای این جعبه ها در بسته بندی انواع کالا و چاپ بهترین طراحی های گرافیکی روی سطح جعبه ها می باشد.

در صنعت جعبه سازی نیز مانند هر صنعت دیگری برای طراحی و تولید محصولات از انواع ابزار، مواد اولیه و ماشین آلات و دستگاه های صنعتی استفاده می کنند که البته در کنار تمامی این عوامل تجربه و دانش اپراتورها در راه اندازی و مدیریت خط تولید، نقش بسیار موثر در کیفیت و نحوه تولید جعبه ها دارد. بنابراین آنچه صنعت جعبه سازی را گسترش می دهد، شیوه مدیریتی است که صاحبین این صنعت در خصوص راه اندازی و هدایت خط تولید دارند.

با این تفاسیر شاید بپرسید جعبه سازی چگونه انجام می شود؟ یا جعبه های مختلف بسته بندی کالاها چگونه توسط سیستم صنایع جعبه سازی طراحی و تولید می گردند؟

پاسخ به این سوالات با بررسی سیستم تولید صنایع جعبه سازی و آشنایی با انواع فرایندها و روش های تولید چندان پیچیده نیست، چرا که شما با مراجعه به یک کارخانه یا کارگاه تولید انواع جعبه و لوازم بسته بندی می توانید با روش های تولید جعبه های مختلف آشنا شوید و این جمله یعنی با توجه به نوع جعبه ها ما با مجموعه بزرگی از روش ها و راهکارهای تولیدی مواجه هستیم که هر یک بسته به نوع مواد اولیه با دستگاه و ماشین آلات مخصوص به خود انجام می شوند.

بنابراین جعبه سازی با روش ها و فرایندهای مختلفی انجام می شود و آنچه در انتخاب نوع روش تولید و طراحی جعبه ها اهمیت دارد، جنس مواد اولیه می باشد، یعنی روش های طراحی و تولید جعبه های چوبی با جعبه های مقوایی و کارتنی بسیار متفاوت می باشد و لذا بهتر است برای راه اندازی بهترین خطوط تولید همواره با تجربه و دانش کافی اقدام به این کار نمایید.

انواع دستگاه ها در صنعت جعبه سازی و کارتن سازی

همانطور که اشاره شد در صنایع مختلف همواره استفاده از جعبه های کارتنی و مقوایی در بسته بندی کالاها و محصولات مختلف بیشترین طرفداران را دارد و از این رو راه اندازی خطوط تولید صنایع کارتن سازی در اغلب جوامع نه تنها یک کسب و کار مهم و اقتصادی می باشد، بلکه یکی از نیازهای اساسی جوامع نیز می باشد، چرا که در هر جامعه ای با هر میزان تولید داخلی به کارخانجات و صنایع جعبه سازی نیاز داریم تا لوازم بسته بندی سایر صنایع را تامین نمایند.

در صنایع جعبه سازی و کارتن سازی معمولا از دستگاه های مختلفی برای تهیه و تولید انواع کارتن ها و جعبه های مقوایی استفاده می شود و عموما کاربرد انواع این دستگاه ها بدین شکل است که جعبه ها به ترتیب از هر یک این دستگاه عبور داده می شوند تا در نهایت جعبه نهایی مطابق با نیاز و سفارش صنایع طراحی گردد. آنچه در این خصوص اهمیت دارد، میزان شناخت اپراتورها از نحوه عملکرد دستگاه می باشد و لذا بهتر است برای مدیریت هر چه بهتر خطوط تولید از مهندسین و اپراتورهای با تجربه کمک بگیرید.

هر یک دستگاه های کاربردی در صنعت جعبه سازی کارایی های متفاوتی در طراحی جعبه های مقوایی دارند که در ادامه این بخش هر یک از این ابزارها را به تفکیک معرفی می کنیم:

دستگاه منگنه کارتن:

این دستگاه برای ساخت و طراحی جعبه های بزرگی که قابلیت چسب زدن ندارند، استفاده می شود. در واقع با این ابزار می توان ورق های آماده شده را به یکدیگر چسباند و جعبه نهایی را طراحی کرد.

دستگاه چاک زن:

برای جدا کردن طول و عرض جعبه یا برش دادن آن به دستگاه هایی نیاز داریم تا با ابزار مخصوص برش را انجام دهند که در این زمینه دستگاه چاک زن با تیغ های فولادی و اسپیکا این کار را انجام می دهد.

دستگاه تسمه کش:

در مراحل پایانی از تولید جعبه ها لازم است کارتن های آماده شده بسته بندی شوند که این کار با کمک دستگاه تسمه کش در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

دستگاه چاپ فلکسو:

برای آنکه بتوانید انواع چاپ رنگی یا ساده را روی جعبه ها با سرعت بسیار بالا انجام دهید، همواره به دستگاه های پر قدرتی نیاز دارید که این کار را در تیراژ  بالا برای شما انجام دهند. دستگاه چاپ فلکسو با قابلیت چاپ یک الی چهار رنگ می تواند در هر ساعت 6000 جعبه را چاپ کند.

دستگاه خط کش برای برش:

یکی از مهم ترین دستگاه ها در راه اندازی خط تولید جعبه سازی تهیه دستگاه خط کش می باشد که با 6 تیغ برش زنی فرایند خط انداختن جعبه ها را با سرعت بالا انجام می دهد.

دستگاه لمینت کارتن:

دستگاه لمینت فرایند چسباندن اجزاء مختلف جعبه را انجام می دهد و یکی از موثرترین دستگاه ها در افزایش زیبایی و ظرافت ساخت جعبه ها به شمار می آید.

دستگاه دایکات:

دستگاه دایکات فرایند قالب دهی جعبه ها را انجام می دهد و از جمله دستگاه های مهم و حساس در راه اندازی خطوط تولید جعبه سازی محسوب می شود.

دستگاه لب چسب:

این دستگاه دارای بخش های مختلفی از جمله چندین غلطک، تسمه و قرقره می باشد که در چسباندن بخش های مختلف کارتن و جعبه کاربرد دارد.

در صنایع کارتن سازی و  جعبه سازی از دستگاه ها و ماشین آلات مختلفی استفاده می شود و هر یک از این دستگاه ها کاربرد ویژه و مخصوص خود را دارند که بهتر است پیش از راه اندازی خط تولید با انواع این دستگاه ها آشنا بوده و با خرید یا فراهم آوردن بهترین دستگاه ها محصولات تولیدی خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه کنید.

گروه صنعتی کارتن چاپ از جمله تولیدکنندگان معتبر داخلی است که محصولات گوناگونی را در خصوص چاپ انواع کارتن و لوازم بسته بندی به بازار عرضه می کند. این گروه صنعتی با انتخاب بهترین ابزار یکی از بزرگترین خطوط تولید مجهز را در کشور دارد و شما می توانید محصولات مورد نیاز خود را در حجم های انبوه به راحتی از گروه کارتن چاپ در بالاترین کیفیت و کمترین قیمت بازار سفارش داده و خریداری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021778*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید