اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911274915216014

مزایا و معایب اتصالات پیچی نسبت به اتصالات جوشی

چهار دلیل برای این‌که چرا باید از اسکلت پیچ و مهره ای استفاده کنیم؟

کد: 139911274915216014

https://bit.ly/2N48TLH

، (اخبار رسمی): استفاده از پرچ، اسکلت پیچ و مهره‌ای و جوشکاری روش‌های رایج ساختمان سازی و پروژه های نفت و گاز در ایران هستند.در این مطلب به بررسی مزایا و معایب این روش‌ها می‌پردازیم.

4 دلیل برای اینکه چرا باید از اسکلت پیچ و مهره ای استفاده کنیم؟
4 دلیل برای اینکه چرا باید از اسکلت پیچ و مهره ای استفاده کنیم؟

اسکلت پیچ و مهره ای امروزه بیش از دیگر انواع اسکلت مورد توجه کارفرامایان و پیمانکاران پروژه های ساختمان سازی قرار دارد. در گذشته نه چندان دور خرید پیچ و مهره تنها برای اتصال در سوله ها، پروژه های عظیم ساختمان سازی و پروژه های نفت و گاز انجام می شد. اما امروزه به دلایل بسیار زیادی در پروژه های کوچک نیز استفاده از این روش مورد توجه همگان قرار دارد.

لازم به ذکر است بدانید که در ایران سه روش برای اتصال اسکلت های ساختمان سازی وجود دارد. استفاده از پرچ، اسکلت پیچ و مهره ای و جوشکاری جهت اتصال اسکلت ساختمانی روش های رایج ساختمان سازی در ایران هستند. در گذشته روش جوشکاری مورد توجه قرار داشت اما امروزه این روش جای خود را به اسکلت پیچ و مهره ای داده است. با ما باشید تا علت مورد توجه قرار گرفتن این روش را بررسی کرده و مقایسه اجمالی بین این روش و دیگر روش ها داشته باشیم.

1- استحکام بیشتر اسکلت پیچ و مهره ای

با مقایسه اتصالات جوشی و پیچ و مهره ای باید گفت که در روش جوشکاری اتصال اسکلت در محل کارگاه انجام شده و قطعات به محل کارگاه ساختمانی انتقال داده می شود. اتصال جوشی باید توسط کارگران انجام شود که کار زمان بری است و دقت بسیار بالایی جهت اتصال درست قطعات نیاز دارد. این درحالی است که در اتصال پیچی اتصال اسکلت در محل کارگاه، با تعداد محدودی کارگر و به کمک ابزار دقیق انجام می شود. با توجه به عدم دخالت شرایط محیطی در اسکلت پیچ و مهره ای و کاهش خطای انسانی می توان نتیجه گرفت که این اتصال استحکام بیشتری دارد.

2- هزینه کمتر در پروژه های پیچ و مهره ای

در اتصال اسکلت جوشکاری تعداد زیادی جوشکار با تجربه نیاز است که بتوانند قطعات را با دقت فراوانی به یکدیگر متصل نمایند. هزینه دستگاه جوشکاری و تجهیزات ایمنی مورد نیاز جوشکاران از دیگر هزینه های پیش روی پیمانکار و کارفرما است. از طرفی زمان بر بودن پروسه جوشکاری است که زیان های مالی برای این افراد به دنبال دارد.

حال آنکه در اسکلت پیچ و مهره ای چند کارگر شاید ساده نیاز است که با کمترین هزینه و بدون نیاز به دستگاه و تجهیزات ایمنی خاصی این قطعات را با سرعت بالا به یکدیگر متصل کنند. زمان کوتاه اتصال پیچ و مهره ها، عدم نیاز به نیروی متخصص با دستمزد بالا و کاهش هزینه های مواد اولیه با خرید عمده از تولیدکنندگان بزرگ و معتبری همچون pichstore.com از جمله علل کم شدن هزینه در این پروژه های می باشد.

3- عدم دخالت خطای انسانی

بر خلاف روش پرچی و جوشکاری که خطای انسانی در آنها بسیار دیده می شود در اتصالات پیچ و مهره این خطا به حداقل می رسد. در هر قسمت از چهار پیچ و مهره استفاده می شود که حتی در صورت بروز یک خطای کوچک سه پیچ و مهره دیگر آماده نگهداری اتصالات هستند. در صورت خرابی و یا سقوط یک اسکلت دیگر اسکلت های از آن جدا می شوند و فقط یک ستون دچار آسیب می شود. این درحالی است که در اتصالات جوشی تمام قطعات با هم سقوط می کنند.

4- افزایش سرعت اتمام پروژه

جوشکاری پروسه ای زمان بر است، در ضمن انتقال سازه ها از کارگاه به پروژه زمان بر بوده و هزینه های زیادی به همراه دارد. این درحالی است که در اسکلت پیچ و مهره ای بستن پیچ و مهره نسبتا ساده بوده و شاید زمان اتمام پروژه را به نصف و حتی کمتر کاهش می دهد.

کلام آخر

پیچ استور تولید کننده انواع پیچ و مهره ساختمانی، از بهترین متریال برای تولید پیچ ها استفاده می کند. پیچ های گرید 120.9 و 10.9 پیچ های ساختمانی هستند که در ابعاد و اندازه های مختلف در فروشگاه آنلاین این مجموعه با قیمت های مقرون به صرفه به فروش می رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان