اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912094935314952

آشنایی با سافت سوئیچ Soft Switch چکاوک

کد: 139912094935314952

https://bit.ly/3dXu4tM

، تهران , (اخبار رسمی): سافت سوئیچ (Softswitch) چکاوک یک المان مرکزی در شبکه‌های مخابراتی است که با استفاده از نرم افزاری که در سیستم general-purpose کار می‌کند، ارتباطات تلفنی را از یک خط تلفن به خط دیگر متصل می‌نماید.

آشنایی با سافت سوئیچ Soft Switch چکاوک
آشنایی با سافت سوئیچ Soft Switch چکاوک

سافت سوئیچ چکاوک در شبکه های مخابراتی نسل جدید وظیفه مسریابی تماس های مشترکین را بر عهده دارد. سافت سوئیچ چکاوک اولین و تنها سافت سوئیچ مجهز به سیستم آنلاین شارژینگ در ایران است که با معماری خاص و اختصاصی توسط مهندسان ایرانی توسعه یافته است. این معماری خاص Load Balancing و Redundancy را بصورت مستتر در خود جای داده است و از پایداری صد در صدی برخوردار می باشد بنابراین می توان تعداد سافت سوئیچ ها را در مسیر سرویس دهی و بسته به نیاز افزایش داد. تمامی سافت سوئیچ ها به صورت Active-Active پاسخگوی درخواست ها خواهند بود.

سافت سوئیچ (Softswitch) چکاوک یک المان مرکزی در شبکه‌های مخابراتی است که با استفاده از نرم افزاری که در سیستم general-purpose کار می‌کند، ارتباطات تلفنی را از یک خط تلفن به خط دیگر متصل می‌نماید. بیشتر تماس هایی که در تلفن های ثابت (landline) انجام می‌شوند توسط سخت افزار الکترونیکی purpose-built هدایت می‌شوند، اما از آنجایی که سافت سوئیچ چکاوک از سرورهای general-purpose و تکنولوژی های ویپ (VoIP) استفاده می‌کند می‌تواند علاوه بر قابلیت های متنوع و قیمت مقرون به صرفه انتخاب مناسبی برای شرکت های تلکامی و سازمانی باشد.

سوئیچ Class 4 چکاوک به گونه ای طراحی شده که مقادیر زیادی از ترافیک VoIP را در مسافت های طولانی به طور ایمن مسیریابی و مانیتور نماید.

سافت سوئیچ کلاس 5 چکاوک نیز می‌تواند خدمات متنوعی را مانند IP PBX، سرویس مرکز تماس، authorization و QoS را به کاربران نهایی و مشتریان سازمانی ارائه دهد.

برخی از قابلیت های سافت سوئیچ چکاوک عبارتند از:

  • توسعه یافته منطبق بر استاندارد 3GPP IMS
  • پشتیبانی از پروتکل هایی همچون SIP , SIP-I , SIP TLS , DIAMETER
  • امکان مسیریابی 221 هزار تماس به صورت همزمان در هر node
  • پشتیبانی از پروتکل های SIP TLS , H.248 (MEGACO) ,323 , SIP
  • پشتیبانی از RTP و SRTP/ZRTP برای انتقال مدیا
  • پشتیبانی از کدهای G.729 , G.723 , GSM , Speex , G.711
  • قابلیت Transcoding
  • Conference Call

سافت سوئیچ چیست؟

تکنولوژی سافت سوئیچ کاربرد فراوانی دارد و قادر به ارتباط بین اینترنت، شبکه های بی‌سیم، کابلی و شبکه های تلفنی سنتی می باش. سرویس‌هایی که می‌توانند ساپورت شوند عبارتند از صوت، تصویر، فکس و سرویس‌های جدیدی که در آینده ارائه می‌شوند. تجهیزات انتهایی شامل تلفن‌های IP، کامپیوترها، PAD ها، Beeper ها، Pager ها، ترمینال‌های ویدیو کنفرانس و بسیاری دیگر از تجهیزات می‌باشند. این تکنولوژی شبکه های IP، شبکه های بی‌سیم، کابلی و باند پهن را نیز پوشش می‌دهد.

با استفاده از سافت سوئیچ طرح ارتباطی سیستم، سیستم شماره گیری (Numbering) و همچنین مکانیزم صورتحساب گیری ارتباطات تلفنی از طریق شبکه های دیگر نیز قابل دسترس خواهد بود. شبکه تلفن سنتی با استفاده از سوئیچ مداری Class5 و Class4 همراه با تکنولوژی TDM، انتقال اطلاعات صوت را انجام می‌دهد. این شبکه همچنین از سیگنالینگ SS7 به منظور برقراری مکالمه (Setup Call) و قطع مکالمه (Teardown) استفاده نموده و از طریق عناصر اصلی سافت سوئیچ با شبکه IP ادغام می‌گردد. این عناصر شامل Media Gateway ها که اطلاعات صوت و Signaling Gatewayها که اطلاعات سیگنالینگ را بین شبکه های غیر مشابه انتقال می‌دهند هستند. بعنوان نمونه شبکه IP خصوصی برای عبور ترافیک صوت استفاده شده است. بیشتر سافت سوئیچ ها، از سوئیچ‌های Class4 مراکز راه دور (Toll Centers) و سوئیچ‌های Central Office) Class5) و سرویس‌های ارزش افزوده را پشتیبانی می‌کنند.

سافت سوئیچ چکاوک می‌تواند از Feature های سنتی سیستم‌های تلفن مشترکین نظیر Call Forwarding ، Consultation Hold و غیره چنانچه در لیست تلفن شهری ارائه شده اند پشتیبانی کند.

از سرویس های دیگر قابل ارائه توسط سافت سوئیچ چکاوک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مکالمات ضروری: (Emergency Call) این سرویس به شبکه امکانات سرویس دهی در موارد اورژانسی را با تبادل اطلاعات کافی نظیر جزئیات و مکان جغرافیایی آن از طریق ارتباطات GPS، از طرف تلفن کننده به سرویس‎های نجات نظیر آتش نشانی و پلیس می‌دهد. تکنولوژی سافت ســوئیچ می‌تواند سرویس های اورژانسی را بوسیله اطلاع رسانی یا اخطار به همسایگان، داوطلبان شهری، اخبار شهری سیستم‌های اطلاعاتی امداد رسانی فعال کند. پیام‌های اخطار از طریق Pagers و Email ها، پیام های فوری (Instant) و غیره رسانده می‌شوند.

مرکز تماس مجازی: (Virtual Call Center) یک مرکز تماس سنتی (Traditional) شامل یک گروه از آژانس‌ها یا نمایندگانی که با یکدیگر در یک اتاق گرد آمده اند می‌باشد. یک مرکز تماس مجازی یک واحد توزیع مکالمه اتوماتیک با تسهیلات کامپیوتری است که به تعداد زیادی از مشتریان سرویس دهی می‌کند و سرویس‌هایی نظیر پردازش درخواست خرید، سرویس های پشتیبان یا فعالیت‌های خرید و فروش از راه دور را فراهم می‌کند. با گسترش ارتباطات، مراکز مکالمه برای تعداد وسیع‌تری از فعالیت‌ها بکار برده شده و مراکز مکالمه مجازی عمومی تر شده اند. سافت سوئیچ‌ها به گسترش مراکز مکالمه مجازی به منظور کار با شبکه های IP که Cost Effective یا دارای قیمتی بهینه می‌باشند، کمک می‌کنند.

با تکامل اینترنت و تجارت الکترونیک، ارائه سرویس از سوی اپراتورهای شبکه، ارائه دهندگان سرویس اینترنت، فراهم کنندگان سرویس شبکه و فراهم کنندگان سرویس کاربردی صورت می‌گیرد. توانایی یکپارچگی ارتباطات و سرویس‌ها در بخش‌های شبکه، سافت سوئیچ را برای این تجارت ها و کاربردها مناسب می‌سازد.

سافت سوئیچ را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها معرفی کرد که سرویس‌های مخابراتی نسل بعدی را بر اساس استانداردهای باز فراهم می‌سازد. این مدل کاملاً از مدل سنتی متفاوت است که در آن سرویس‌ها، کنترل مکالمه و سخت افزار انتقال مجزا شده‌اند. جداسازی کنترل مکالمه و سرویس‌ها از شبکه زیرساخت انتقال، کلیدی است که Feature های شبکه سافت سوئیچ را فعال می‌کند. پشتیبانی از اینترفیس‌های استاندارد سیگنالینگ که ارتباط یکپارچه بین PSTN سنتی و شبکه های نسل آینده (NGN) را فراهم می‌کند، یک تحول آرام برای اپراتورها را ضمانت می‌نماید. انتقال صوت از طریق شبکه های پکتی (Voice over Packet) فریم و سلولی، فرصت‌های بزرگ بازار را برای تولید کنندگان و فروشندگان مشابه بوجود می‌آورد. سافت سوئیچ سرویس‌های وسیعی را پشتیبانی می‌کند. نکته مهم درک تمرکز تجاری کاربردهای سوئیچینگ به منظور انتخاب مناسب ترین سرویس‌ها برای سرمایه گذاری، جهت حداکثر برگشت سرمایه روی سافت سوئیچ است.

سوئیچ‌های کلاس ۵ از ۳۰۰۰ سرویس پیشرفته را می‌توانند پشتیبانی ‌کنند. بعضی از این سرویس های پیشرفته شامل Caller ID, Call hold, Call forwarding, Call Waiting و کنفراس های سه جانبه و چند جانبه می‌باشد.

تحول کاربرد اینترنت در سیستم‌های تلفنی منجر به ایجاد سرویس‌های جدید نظیر Click-To-Dial و انتظار مکالمه اینترنتی (Internet Call Waiting) شده است. این Featureها هم اکنون توسط چندین کمپانی پیشنهاد شده است.

با ترکیب شبکه تلفنی با شبکه های بی‌سیم و شبکه های کابلی بهترین فرصت برای ارائه سرویس‌های ارزش افزوده ایجاد شده است. این سرویس‌ها بیشترین حمایت را با دسترسی سافت سوئیچ خواهند داشت. معمولأ بیشتر سرویس‌های سافت سوئیچ سوددهی دارند، تغییرات زیادی در طرح‌های مکالمه، طرح‌های گروهی، توافقات تجاری با فراهم کنندگان خارجی سرویس، نرخ های کاربردی و انواع مدارات اتصالات وجود دارد. کار با سیسـتم پشتیبانی - نگهداری (OSS) موجود مورد نیاز است که بسیاری از انواع جزئیات عملیاتی را به خوبی سیستم‌های پشتیبانی تجاری (BSS) که صورت حساب واقعی را انجام می‌دهند به دست می‌گیرد. قابلیت انعطاف تکنولوژی سافت سوئیچ اجازه می‌دهد یک Provider انواع مختلفی از انتخاب‌های (Option) صورت حساب گیری را حمایت کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ارتباطات هوشمند چکاوک

شرکت دانش بنیان ارتباطات هوشمند چکاوک کنسرسیوم مشترک شرکت های "نوران ارتباطات پایدار" و "پارس پویش فن آور" می‌باشد. شرکت نوران ارتباطات پایدار در سال 1387 در تهران تاسیس شد، هدف نوران تامین تجهیزات شبکه و اجرای شبکه های مبتنی بر فناوری اطلاعات و انجام فرآیند های مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی انواع شبکه های اینترنتی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیاست و در حال حاضر فعالیت خود را در سه بخش بازرگانی، فنی و مهندسی پروژه و آموزش پیگیری می کند. نوران ارتباطات پایدار افتخار انجام بیش از 1500 پروژه در زمینه راه اندازی شبکه در سطوح Enterprise، Carrier و Telecom را دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید