کد: 139912134943614855

نکاتی که باید پیش از خرید ماشین لباسشویی بدانید!

کد: 139912134943614855

https://bit.ly/30eBzVc

، شیراز , (اخبار رسمی): خرید بهترین ماشین لباسشویی خوب کار بسیار سختی به‌نظر می‌رسد. حمل‌ونقل این دستگاه‌ها سخت است و بازار مملو از محصولات گوناگونی است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی هستند.

نکاتی که باید پیش از خرید ماشین لباسشویی بدانید!
نکاتی که باید پیش از خرید ماشین لباسشویی بدانید!

خرید بهترین ماشین لباسشویی خوب کار بسیار سختی به‌نظر می‌رسد. حمل‌ونقل این دستگاه‌ها سخت است و بازار مملو از محصولات گوناگونی است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی هستند. همه‌ی ما دوست داریم بهترین لباسشویی را برای منزل خود خریداری کنیم و همین قابلیت‌های جدید می‌توانند تصمیم گرفتن را برای ما سخت‌تر کنند. به‌علاوه، هرچه قابلیت‌های یک ماشین لباسشویی زیادتر و جدیدتر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. برای خرید انواع ماشین لباسشویی می‌توانید به وبسایت پنداریم مراجعه کنید.

خبر خوب این است که ماشین لباسشویی‌های با کیفیت و کارآمد، سال‌های طولانی‌تری در کنار شما می‌مانند. بنابراین ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین ماشین لباسشویی را برای خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید بهترین لباسشویی و نکاتی که باید پیش از خرید ماشین لباسشویی بدانید

راهنمای خرید بهترین لباسشویی

شاید تصور کنید یک ماشین لباسشویی خوب تنها کار شست‌وشو، آبکشی و خشک کردن لباس را انجام می‌دهد. اما خوب است بدانید که اگر در خرید این محصول دقت نکنید، ممکن است دستگاهی که خریداری کرده‌اید حتی این اعمال را هم به‌خوبی انجام ندهد. پس بهتر است پیش از اینکه این دستگاه ضروری و گران‌قیمت را بخرید، حتما با ویژگی‌های یک لباسشویی خوب آشنا باشید. در ادامه شما را با نکاتی که باید پیش از خرید ماشین لباسشویی بدانید آشنا خواهیم کرد؛ از سایز درام گرفته تا سرعت چرخش و ظرفیت.

آشنایی با ویژگی‌ های ماشین لباسشویی

در این بخش شما را با مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در یک ماشین لباسشویی به دنبال آن‌ها باشید آشنا خواهیم کرد.

  • برنامه‌های شست و شو
  • سرعت چرخش موتور
  • کنترل پنل
  • گنجایش مخزن
  • فیلتر
  • شست‌وشو
  • آبکشی
  • صدا
  • مصرف انرژی
  • برنامه های شست و شو

هرکدام از مدل‌های ماشین لباسشویی برنامه‌های خاصی برای شستن لباس‌های نخی و کتان و لباس‌هایی با الیاف مصنوعی دارند. برنامه‌های شست‌وشو مشخص می‌کنند هر کدام از این لباس‌ها در چه دمایی باید شسته شوند. علاوه‌بر این موارد بهتر است به‌دنبال برنامه‌های خاص‌تری مانند شست‌وشوی سریع، اقتصادی، لباس کودک و ... هم باشید.

سرعت چرخش موتور

سرعت چرخش موتور در ماشین لباسشویی‌ها شامل ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ دور در دقیقه است. هرچه سرعت چرخش موتور در یک محصول بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر است. به‌علاوه، چرخش پر قدرت موتور می‌تواند باعث ایجاد صدای بیشتری هم شود. به خاطر داشته باشید که سرعت بالای موتور همیشه به معنای لباس‌های خشک‌تر نیست.

کنترل پنل

کنترل پنل یک دستگاه می‌تواند بسیار ساده و تنها شامل دکمه‌ی خاموش و روشن باشد. در برخی محصولات هم پیشرفته بوده و تنظیمات و عملکرد را به شما نشان می‌دهد. امروزه تمام ماشین‌های لباسشویی به غیر از مدل‌های ارزان دارای کنترل پنلی هستند که مدت‌زمان باقی‌مانده‌ی شست‌وشو را به شما نشان می‌دهد.

ماشین لباسشویی‌های گران‌تر دارای صفحه‌نمایش LCD هستند که عملکرد دستگاه و نکات نگهداری از آن را برای شما به نمایش می‌گذارند. مدل‌های جدیدتر دارای صفح‌نمایش لمسی هم هستند.

گنجایش مخزن

مخزن یا دیگ ماشین لباسشویی  مجزا (Freestanding) می‌تواند بین ۵ تا ۱۲ کیلوگرم گنجایش داشته باشد. یک مخزن ۵ کیلوگرمی می‌تواند ۱۶ پیراهن مردانه و یک مخزن ۱۲ کیلوگرمی می‌تواند ۳۸ پیراهن مردانه را بشوید. بیشترین گنجایشی که ماشین لباسشویی‌های توکار می‌توانند داشته باشند ۸ کیلوگرم است.

اگر همیشه لباس‌های زیادی برای شستن دارید یا در یک خانواده‌ی پرجمعیت زندگی می‌‌کنید، بهتر است محصولی با گنجایش بالا خریداری کنید. در غیر این صورت یک ماشین لباسشویی با ظرفیت پایین کار شما را راه می‌اندازد.

فیلتر

فیلتر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ماشین لباسشویی است که همه باید از محل قرارگیری آن باخبر باشند. فیلتر چیزهایی را جذب می‌کند که قابل شست‌وشو در ماشین لباسشویی نیستند؛ مانند سکه. بیشتر فیلترها در قسمت زیرین و جلویی دستگاه قرار دارند. برخی از فیلترها هم در داخل مخزن دستگاه قرار گرفته‌اند که دسترسی به آن‌ها مشکل‌تر است. اگر بدانید فیلتر دستگاه شما در کجا قرار دارد، می‌توانید بدون آن‌که با تعمیرکار تماس بگیرید آن را تمیز کنید.

شست و شو

یک ماشین لباسشویی خوب باید لک‌های سخت مانند خون، شکلات و نوشیدنی را به‌خوبی پاک کند. بهترین لباسشویی تقریبا سرسخت‌ترین لکه‌ها را هم از بین می‌برد. در بهترین شرایط ممکن است تنها ۱۵ درصد از لکه بر روی لباس باقی بماند. یک ماشین لباسشویی با عملکرد شست‌وشوی بسیار ضعیف حدود ۳۵ درصد از لکه را پس از شستن باقی می‌گذارد.

آبکشی

ماشین لباسشویی‌ها عملکردهای متفاوتی در زمینه‌ی آبکشی دارند. اگر محصولی که خریداری کرده‌اید عملکرد ضعیفی در آبکشی داشته باشد، لباس به‌خوبی شسته نمی‌شود. بنابراین پس از اتمام کار دستگاه هنوز هم می‌توانید دانه‌هایی از ماده‌ی شوینده را روی لباس ببینید.

صدا

نمی‌توان گفت می‌توانید یک ماشین لباسشویی صد درصد بی‌صدا خریداری کنید. اما با کمی بررسی می‌توانید محصولی را انتخاب کنید حداقل صدای ممکن را داشته باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای فهمیدن میزان صدای ماشین لباسشویی خواندن نظرات خریداران آن محصول است.

مصرف انرژی

معمولا ماشین لباسشویی‌ها محصولات پرمصرفی هستند؛ پس بهتر است به‌دنبال محصولی باشید که نمودار مصرف بهینه‌ی انرژی را داشته باشد. البته توجه داشته باشید که نمودار بهینه‌ی مصرف انرژی به تنهایی نشان‌دهنده‌ی خوب و با کیفیت بودن یک محصول نیست.

آشنایی با انواع ماشین لباسشویی

برای خرید ماشین لباسشویی مناسب، علاوه‌بر آگاهی از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها بهتر است با انواع این محصولات هم آشنا شوید.

  • ماشین لباسشویی مجزا
  • ماشین لباسشویی توکار یا دیواری
  • ماشین لباسشویی درب از بالا
  • ماشین لباسشویی و خشک کن
  • ماشین لباسشویی مجزا

این محصولات رایج‌ترین نوع ماشین لباسشویی هستند. این دستگاه‌ها را می‌توانید در هر نقطه‌ای که نزدیک به راه‌آب و پریز برق باشد قرار دهید. ماشین لباسشویی‌های مجزا دارای ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی هستند؛ از ۳ کیلوگرم گرفته تا ۱۲ کیلوگرم. به‌علاوه، برخی از مدل‌ها این نوع محصولات در رنگ‌بندی‌های متنوع عرضه می‌شوند. البته شاید این نوع دستگاه‌ها به خوبی ماشین لباسشویی‌های توکار با طراحی خانه هماهنگ نشوند.

ماشین لباسشویی توکار یا دیواری

این محصولات توکار در داخل کابینت نصب می‌شوند و با بسته شدن درب کابینت دیده نمی‌شوند.  به خاطر داشته باشید که نباید ماشین لباسشویی‌های توکار را خارج از کابینت‌های آشپزخانه نصب کنید. زیرا این محصولات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که باید توسط دیواره‌های کابینت ثابت نگه داشته شوند.

دستگاه‌های توکار کم‌صداتر از مدل های مجزا هستند؛ زیرا درب جداگانه‌ی کابینت تا حد زیادی جلوی صدا را می‌گیرد. البته نصب این محصولات ممکن است هزینه‌ی بیشتری داشته باشد.

ماشین لباسشویی درب از بالا

در این سری محصولات لباس‌ها از بالا به مخزن ماشین اضافه می‌شوند. این دستگاه‌ها از ماشین لباسشویی‌های معمولی باریک‌تر هستند و دو سوم این محصولات پهنا دارند. ماشین لباسشویی‌های درب از بالا را نمی‌توانید در زیر کابینت یا زیر هر سطح دیگری قرار دهید؛ زیرا در این صورت درب آن‌ها باز نخواهد شد. مگر اینکه پیش از هر بار استفاده آن را بیرون بکشید.

ماشین لباسشویی و خشک کن

اگر فضای کمی در اختیار دارید، بهتر است ماشین لباسشویی و خشک‌کن خریداری کنید. البته پیدا کردن دستگاهی که هر دو کار را به خوبی انجام دهد کار مشکلی است. خوب است بدانید که ظرفیت خشک‌کن همیشه از ظرفیت شست‌وشو کمتر است.

خرید ماشین لباسشویی چه قدر هزینه دارد؟

ماشین‌‌های لباسشویی با توجه به برند و قابلیت‌هایشان دارای قیمت‌های مختلفی هستند. با پرداخت مبلغی از ۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان می‌توانید یک ماشین لباسشویی خریداری کنید. برندهای داخلی مسلما قیمت کمتری نسبت به برندهای خارجی مانند بوش، سامسونگ و ال‌جی دارند. همچنین باید توجه داشته باشید، هرچه قابلیت‌های یک محصول بیشتر و مدرن‌تر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

نکاتی که باید درباره‌ گنجایش مخزن ماشین لباسشویی بدانید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مخزن ماشین لباسشویی می‌تواند گنجایشی از ۵ تا ۱۲ کیلوگرم داشته باشد. معمولا محصولاتی با حجم ۹ و ۱۰ کیلوگرم طرفداران بیشتری دارند. این اعداد نشان می‌دهند دستگاه شما توانایی شستن چند کیلوگرم لباس را دارد. البته خوب است بدانید که این اعداد معمولا با توجه به حجم لباس‌های نخی تعیین می‌شوند. محصولاتی با حجم ۷ کیلوگرم به بالا برای خانواده‌های متوسط و پرجمعیت بسیار ایده‌آل هستند.

جالب است بدانید که ظرفیت‌ بالای دیگ همیشه هم خوب نیست. سعی کنید محصولی را خریداری کنید که پر کردن آن برای شما زحمتی نداشته باشد. زیرا ماشین لباسشویی زمانی خوب کار می‌کند که مخزن آن تا محدوده‌ی مشخص‌شده پر شده باشد. بنابراین هرچه مخزن دستگاه گنجایش بیشتری داشته باشد قیمت آن و هزینه‌ی مصرف انرژی آن بالاتر خواهد بود.

اگر می‌خواهید به‌طور مرتب و با حجم کم لباس‌هایتان را بشویید، به سراغ محصولاتی با ظرفیت پایین‌تر بروید. اما اگر می‌خواهید حجم زیادی از لباس‌های خود را در فواصل زمانی زیاد بشویید، محصولاتی با ظرفیت بالا برایتان مناسب هستند.

ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی چه قدر است؟

یک ماشین لباسشویی درب از جلو دارای ۸۵ سانتی‌متر ارتفاع و ۵۹/۵ الی ۶۰ سانتی‌متر عرض است. این محصولات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در فضایی با عرض ۶۰ سانتی‌متر جای بگیرند. البته استثناهایی در این مورد وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل