کد: 140001055067114803

راهنمای خرید بهترین سمپاش با بهترین قیمت

کد: 140001055067114803

https://bit.ly/3wcPXf9

، تهران , (اخبار رسمی): از روزگاران دور برای حراست از محصولات کشاورزی یا باغبانی، از وسایل سمپاشی استفاده می کردند. در ابتدا این کار کاملا دستی بود و با دستکش های خاصی انجام می شد؛. این تجهیزات یا به صورت سمپاش های دستی و یا به صورت سمپاش های ماشینی هستند.

به مرور تجهیزات حرفه ای تری به بازار آمد تا کار سمپاشی ساده تر انجام شود. این تجهیزات یا به صورت سمپاش های دستی و یا به صورت سمپاش های ماشینی ( شامل سمپاش شارژی، سمپاش بنزینی، سمپاش برقی، سمپاش فرغونی، سمپاش زنبه ای و … ) هستند. هر کدام از این سم پاش ها برای مصارف خاصی در نظر گرفته می شدند و مزایا و معایب خود را داشتند.

سمپاش چیست ؟

به طور کلی هر دستگاه و تجهیزی که وظیفه تزریق یا پاشش سم ( اعم از پودری یا مایع ) را برای محصولات باغبانی و کشاورزی بر عهده داشته باشد، سمپاش نام دارد. این سمپاش ها به گونه های مختلفی دسته بندی می شوند:

هنگام خرید سمپاش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ [راهنمای خرید سمپاش]

برای خرید یک سمپاش خوب و مطمئن، پس از بررسی های لازم برای تعیین نوع مناسب سمپاش با توجه به حجم مورد نیاز، باید به موارد مختلفی توجه کرد که مهم ترین آنها، قسمتهای تشکیل دهنده هر سمپاش است. این بخش ها عموما به این صورت می باشند:

معرفی بخش های مختلف سمپاش ها

مخزن: همه‌ی انواع سمپاش ها، دارای مخزن با ظرفیت های مختلفی هستند که بسته به نیاز کاربر از 2 لیتر تا حتی 60 لیتر وجود دارند. این مخازن از جنس استیل یا پلاستیکی هستند که در مدل های دوشی می توان بابت حمل آن، آسوده خاطر بود.

موتور و پمپ : مهمترین وظیفه پمپ، پاشش یکنواخت در سمپاش است. این بخش از سمپاش اهمیت ویژه ای دارد چرا که پاشش مناسب و قدرتمند در کنار رسیدن یکنواخت سم به تمام محصولات، شرط لازم برای حفاظت از گیاهان است. این موتورها ممکن است برقی، بنزینی یا دستی باشند.

نازل و لانس: نازل ها و لانس های سمپاش، آخرین نقطه ارتباط سم با سمپاش می باشد. این بخش وظیفه ریز کردن و گردپاشی سموم را بر عهده دارد. در هنگام خرید به نوع نازل و جنس لنس نیز باید توجه داشت.

نحوه حمل: اصولا در سمپاش های بزرگ مخزن، بهترین راه حمل توسط چرخ یا شاسی مربوطه است. اما در سمپاش های حجم متوسط، سمپاش های کولی و دوشی را می توان انتخابی مناسب دانست. وزن این دستگاه به تمام بدن کاربر قسمت می شود و کاربر سمپاش فشار زیادی را تحمل نمی کند.

کیفیت و قیمت: در هنگام خرید سمپاش مناسب، باید به قیمت آن نیز توجه داشت. درست است که این قیمت در انتخاب افراد تاثیر گذار است، اما مطمئنا کیفیت این دستگاه سمپاش که وسیله‌ی حساس و مرتبط با سلامتی افراد است، اهمیت بالاتری نسبت به قیمت آن دارد. البته که بسیاری از برند ها نیز، سمپاش های خود را با کیفیت خوب و قیمت ارزان ارائه می کنند. وبسایت ابزاریکا، بنا به رسالت خود، تعهد دارد بهترین سمپاش ها را با مناسب ترین قیمت بازار به دست مصرف کنندگان برساند.

 نحوه کار و نکات ایمنی سمپاش 

  • هر سمپاشی نیازمند دستورالعمل ها و مسائلی است که باید قبل، حین و بعد از آن مورد توجه قرار گیرند. بخشی از این موارد عبارتند از:
  • از سالم بودن سم اطمینان حاصل کنید و دستورالعمل آن را مطالعه کنید
  • از وسایل مورد نیاز سمپاشی مانند لباس مخصوص، دستکش لاستیکی، عینک ویژه و ماسک باید استفاده شود
  • در هنگام سمپاشی، آن را بو نکنید و سموم مختلف را با هم ترکیب نکنید
  • در هنگام سمپاشی از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات بپرهیزید
  • در صورت وزش باد، سمپاشی را متوقف کنید
  • مراقب باشید محلول سمی به بدنتان برخورد نکند و روی محصولات دیگر از جمله علوفه دامی نریزد.
  • از پاشش محلول سم در آب های جاری و محل آبخوری حیوانات و استخرهای منابع آب بپرهیزید.
  • فرد سمپاشباید پس از اتمام کار حمام کند و لباس خود را کنار گذاشته و با احتیاط بشوید.
  • در زمان بارندگی سمپاشی نکنید
  • ظروف خالی سم را کاملا معدوم و یا مدفون نمایید.
  • ورود اطفال و حیوانات را به منطقه سمپاشی ممنوع کنید.

اطلاعات کامل تر در ارتباط با سمپاش ها و نکات ایمنی مربوط به سمپاشی و همچنین انواع سم را می توانید در مقاله نکات سمپاشی محصولات بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی