کد: 140008205519314803

مقایسه بازی‌های Xbox Series X در مقابل بازی‌های Xbox One X

کد: 140008205519314803

https://bit.ly/3c8Eftt

، تهران , (اخبار رسمی): کنسول‌های بازی از جمله وسایل سرگرمی بزرگسالان و کودکان است که برای اجرای بازی‌های ویدئویی کاربرد دارند. این وسیله امکان نمایش بازی مورد علاقه به صورت گروهی یا تکی روی تلویزیون یا مانیتور را برای کاربر فراهم می‌کند.

این دو کنسول اگر چه از نظر ظاهری به هم شباهت دارند اما از نظر کاربرد متفاوت هستند. Xbox One نسبت به کنسول قبلی خود از قدرت محاسبه بالایی برخوردار بوده و مناسب برای افرادی است که می‌خواهند ارتقاء ملموسی به مشخصات سیستم پایه خود بدهند، زیرا از کیفیت تصویر ۴K و قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. اما نسل جدید مایکروسافت به مراتب قدرتمندتر از مدل قبلی است و به خوبی جای آن را پر کرده است. از نظر ارزشی، قیمت Xbox One به مراتب کمتر از Xbox Series X است. از طرفی سریx  قادر به پخش تمام بازی‌های جدید Xbox One بوده و Xbox Series X، دارای فناوری پیشرفته‌ای است.

مشخصات Xbox Series X و Xbox One X

ویژگی‌های فنی باعث می‌شود که Xbox Series X محصولی کاملا متمایز باشد. این کنسول سخت‌ افزارهای جذابی دارد که باعث پیشرفت تکنولوژیکی در این دستگاه هستند که متاسفانه هیچ یک در Xbox One X وجود ندارد. مانند پشتیبانی گرافیکی از ردیابی اشعه (Ray Tracing) و نرخ فریم تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه. همچنین قدرت پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری X  در مقایسه با وان، عالی است. در واقع در ایکس‌باکس X  به جای پردازنده گرافیکی ۶ ترافلاپسی Xbox One X، یک پردازنده ۱۲ ترافلاپسی قرار دارد.

همچنین Xbox Series X با یک NVMe SSD یک ترابایتی سریع عرضه شده که در روند بازی تاثیرگذار است. ذخیره‌ سازی این کنسول، مدت زمان لازم برای Loading را تا چهل برابر سریع‌تر از هارد دیسک‌های مکانیکی معمولی می سازد و قالب جدید ذخیره‌ سازی آن، امکاناتی همچون Quick Resume را فراهم می کند که به کمک آن می‌توان بازی‌ را در هر زمانی متوقف کرده و بازی دیگری را انجام داد.

منبع  :

مقایسه PS4 ، PS5 , XBOX ONE ، XBOX SERIES X و بازی های آنها

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح