کد: 140004035195214803

مهم ترین نکات برای خرید Line interactive UPS

کد: 140004035195214803

https://bit.ly/3dh98wG

، تهران , (اخبار رسمی): یوپی‌اس های لاین اینتراکتیو یکی از انواع UPS ها و شاید بهینه ترین آنها باشد. تفاوت UPS لاین اینتراکتیو با یو پی اس های استندبای (standby) در کارکرد آنها در زمان قطع و وصل برق است

مهم ترین نکات برای خرید Line interactive UPS
مهم ترین نکات برای خرید Line interactive UPS

یوپی‌اس های لاین اینتراکتیو یکی از انواع UPS ها و شاید بهینه ترین آنها باشد. تفاوت UPS لاین اینتراکتیو با یو پی اس های استندبای (standby) در کارکرد آنها در زمان قطع و وصل برق است. در Line interactive UPS ها ، تمام اجزای لازم برای ذخیره انرژی و سوئیچ با یک اینورتر و کانورتر هوشمند جایگزین شده است.

نهایتا این برق تبدیل شده به AC به خروجی میرسد و باعث برقراری جریان الکتریکی در زمان قطع برق میشود. زمان پاسخگویی و واکنش به قطع برق، در این مدل از یو پی اس ها سریعتر است.

استفاده بهینه از اینورتر و کانورتر در یوپی اس لاین اینتراکتیو، باعث شده تا تاخیر اتصال به حداقل برسد و تضمین انرژی الکتریکی دائمی باشد.

یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست و چطور کار می کند؟

UPS های لاین اینتر اکتیو تا حدودی شبیه به یو پی اس های آفلاین در زمان قطع برق عمل می کنند. اما وجود یک ترانسفورماتور در سر راه خروجی آن، دامنه ولتاژ خروجی یو پی اس های Line interactive را قابل تنظیم کرده است ( به نوعی استابلایزر بر سر راه این مدل یو پی اس ها قرار دارد )؛ البته که این امر باعث افزایش پیچیدگی و قیمت ups نیز خواهد شد. یو پی اس های لاین اینتراکتیو توانایی تنظیم فرکانس و شکل موج خروجی را ندارند و ممکن است این موج های خروجی به صورت مربعی یا سینوسی باشند. ضمنا این نوع یو پی اس ها برای کارکرد همزمان با موتور برق و ژنراتور ها مناسب می باشد.

به عنوان جمع بندی، یو پی اس های لاین اینتراکتیو عملکردی دوگانه و مبدلی دوسویه است که هم کار اینورتر، هم شارژر و هم استابلایزر را انجام میدهد.

 یو پی اس های لاین اینتراکتیو کجا استفاده می شوند؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، یو پی اس های لاین اینتراکتیو برای مصارف غیر حساس مثل دستگاه های اداری تجاری خانگی یا تجهیزات الکتریکی الکترونیکی شخصی بسیار مناسب است. اما با توجه به اهمیت دیتاسنتر ها در مراکز شرکتی، برای مراقبت از آنها نیز از UPS های لاین اینتراکتیو استفاده می شود. مسلما با توجه به وجود ترانس و استابلایزر در یوپی‌اس های لاین اینتراکتیو، این دستگاه ها میتوانند استفاده ی بیشتری نسبت به UPS های معمولی داشته باشند.

یو پی اس لاین‌اینتراکتیو در زمان قطع برق یا نوسان زیادتر
از حد جبران ولتاژ، از باطری و ذخیره شارژ خود استفاده خواهد کرد و در
زمان وصل برق شهر، به کمک کانورتر و اینورتر به فعالیت مشغول خواهد بود.
همین مزایا باعث می شود کاربرد یو پی اس لاین اینتراکتیو بسیار گسترده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف