اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001105072416221

فواید عالی سیب خشک برای سلامتی

کد: 140001105072416221

https://bit.ly/3a1AmWk

، (اخبار رسمی): آیا از فواید سیب خشک شده برای سلامتی خبر دارید؟ آیا سیب خشک شده می تواند جایگزین میوه تازه سیب باشد؟ با ما همراه باشید.

فواید عالی سیب خشک برای سلامتی
خرید اینترنتی میوه خشک

در این مقاله قصد داریم بیشتر شما را با میوه خشک سیب آشنا کنیم؛ قبل از هر سخنی مختصری در مورد سیب بدانیم.

از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.
سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و … می‌باشد. سیب خشک دارای انواع بسیار متفاوتی است.
افرادی که به طور منظم سیب خشک می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.
همه‌ی سیب خشکها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب خشک به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب خشک پس از مرکبات (پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین ، لیموترش و گریپ فروت ) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.
سیب خشک سرشار از ویتامین‌ها، تانن، مواد معدنی و فیبر (سلولز گیاهی) می‌باشد. ترکیبات شیمیایی موجود در میوه‌ی سیب خشک بر حسب نژادهای گوناگون آن متفاوت است.

سیب خشک چیست؟

سیب ها از میوه های خوشمزه و آبدار شناخته شده اند. اما اگر تمام مقدار آب آن حذف شود ایا به اندازه سیب های تازه یک میان وعده خوب خواهند بود؟سیب های خشک یا کم آب میوه هایی هستند که محتوای اصلی آب آنها از آنها خارج شده است. آنها مانند نسخه های قهوه ای و نرم و براق سیب های تازه به نظر می رسند. سیب خشک اغلب تولید تجاری است اما  ما می توانیم نسخه خانگی خود را نیز تهیه کنیم . جهت خرید میوه خشک میتوانید همین الان به سایت خشک استور مراجع نمایید.سیب خشک به طور طبیعی شیرین است و آنها را به یک جایگزین عالی و خوش طعم برای سیب های تازه تبدیل می کند و می تواند یک میان وعده خوشمزه باشد که البته باید در حد متعادل مصرف شود.
خواص سیب خشک
۱. درمان درد مفاصل
یکی از بیماری‌هایی که به‌طور مشخص به علت پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی (گوشت قرمز و چربی) و الکل بروز می‌کند، درد مفاصل و نقرس است. البته آمادگی ابتلا به این بیماری ارثی است. برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری پیروی از برنامه‌ی غذایی فاقد گوشت و چربی، لازم است. هم‌چنین سیب خشک میوه‌ای بسیار باارزش است؛ چرا که هم‌چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می‌گردد.
سیب خشک خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار، به ویژه اسید فرمیک افزایش می‌یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه می‌گردد.
۲. آرام بخش
دم کرده ی پوست سیب خشک که با اندکی عسل شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خشک خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد. علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب خشک اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. هم‌چنین شیرینی سیب خشک و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت می‌شود.
۳. سلامت لثه ها
اسیدهای موجود در سیب خشک هنگام جویدن باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب خشک مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که سیب خشک قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری‌های لثه رنج برده‌اند، می توانند از فواید ناشی از غنی بودن سیب خشک از ویتامینC بهره‌مند شوند.
مواد مغذی موجود در سیب خشک باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد و همچنین مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند.
۴. مبارزه با التهاب
سیب خشک حاوی طیف گسترده ای از گیاهان دارویی یا مواد شیمیایی گیاهی هستند که می توانند از بروز التهاب و بیماری هایی که التهاب مزمن ایجاد می کند جلوگیری کنند.
التهاب یک واکنش طبیعی است. این بیماری هنگامی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن عدم تعادل یا نیاز به مقابله با عوامل بیماری زا را برای جلوگیری از عفونت یا بیماری ها تشخیص دهد. با این حال، گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن در صورت لزوم باعث ایجاد التهاب می شود.
هنگامی که این اتفاق می افتد، بیماری ها می توانند به وجود آیند. تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف سیب خشک می تواند به جلوگیری از بروز بیماری های التهابی مانند دیابت، مشکلات در مدیریت وزن و شرایط مربوط به سلامت استخوان ها و دستگاه روده کمک کند.
۵. سرشار از آهن
آهن به ایجاد گلبول های قرمز تازه خون کمک می کند که در نتیجه اکسیژن موجود در خون را به قسمت های مختلف بدن منتقل می کند. مقدار آهن موجود در سیب خشک می تواند 3-8٪ از میزان توصیه شده روزانه را تأمین کند.
۶. جلوگیری از آلزایمر
خواص بی‌نظیر سیب خشک به قسمت‌های عصبی بدن ما هم سرایت می‌کند. اثرات آنتی‌اکسیدانی فیتونوترینت به پیشگیری از آلزایمر کمک فراوانی می‌کند. فعالیت رادیکال‌های آزاد باعث ایجاد اختلالات مغزی ازجمله آلزایمر خواهد شد. همچنین این میوه، باعث افزایش ترشح استیل‌کولین مغز می‌شود؛ استیل‌کولین اصلی‌ترین عامل انتقال پیام‌های عصبی در مغز و نخاع محسوب می‌شود؛ درنتیجه این ماده در افزایش تمرکز، حل مسئله و تقویت حافظه نقش دارد.
۷. مراقبت از چشم
سیب ها سرشار از بتاکاروتن هستند و در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند. بتاکاروتن نقش مهمی در حفظ سلامت و تقویت بینایی دارد و چشم را از بیماری‌های مختلفی مانند خشک‌چشمی و نابینایی محفوظ نگه می‌دارد.
در یک بررسی تحقیقی، مشخص شده که کاروتنوئید، لوتئین و زآگزانتین موجود در سیب، اثرات مثبتی در کاهش ایجاد آب مروارید هسته‌ای دارند. در مطالعات تکمیلی این تحقیق، معلوم شد که لوتئین و زآگزانتین در رنگدانه ماکولای چشم قرار می‌گیرند و از تخریب ماکولار شبکیه چشم، ناشی از افزایش سن، پیشگیری می‌کنند. علاوه‌براین، بررسی انجام‌شده توسط محققی در هاروارد، نشان داد که این ترکیبات می‌توانند از بافت‌های شبکیه چشم در برابر صدمات رادیکال‌های آزاد و جراحت بالقوه ناشی از نور دارای طول موج بالا، مراقبت کنند.
۸. پیشگیری از هیپوکالمی
سیب حاوی پتاسیم است. این ماده برای ارسال صحیح علائم عصبی و عملکرد سلولی بدن، بسیار ضروری است. همچنین محتوای پتاسیم موجود در سیب به فرایندهای سوخت و سازی بدن، مصرف کربوهیدرات ها، حفظ تعادل الکترولیت و تنظیم بافت‌های ماهیچه‌‌ای، کمک می‌کند. نبود پتاسیم در بدن، موجب ابتلای فرد به هیپوکالمی می‌شود که در این وضعیت، توان ماهیچه‌ای فرد از بین رفته و او به ضربان قلب نامنظم مبتلا می‌شود.
۹. مفید دربارداری
سیب به دلیل وجود طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، برای زنان باردار مفید است. ویتامین C به رشد مناسب استخوان‌ها، دندان‌ها، پوست، ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی جنین کمک می‌کند. همچنین در جذب آهن، به‌عنوان ماده معدنی بسیار مهمی در دوران بارداری، مؤثر است. فولات موجود در سیب در پیشگیری از بیماری‌های ناشی از نقص لوله‌ی عصبی مانند اسپینا بیفیدا (مهره‌شکاف) اثر می‌گذارد. در این بیماری، بیرون‌زدگی نخاع از حفره باز و بسته‌نشده در ستون فقرات نوزاد مشاهده می‌شود. در ضمن، پتاسیم از گرفتگی عضلات و خستگی عمومی که در دوران بارداری رایج هستند، پیشگیری می‌کند.

برگرفته از : آمازون

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خشک استور

یک فروشگاه اینترنتی جهت خرید میوه خشک

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]