کد: 140001275089714803

انواع استابلایزرها از نظر کاربرد

کد: 140001275089714803

https://bit.ly/32n5awP

، تهران , (اخبار رسمی): شاید مهم ترین دسته بندی انواع استابلایزر از دید کاربران، همین دسته بندی کاربردها باشد. به طور کلی میتوان استابلایزرها را به دو گروه خانگی و صنعتی تقسیم بندی کرد.

انواع استابلایزرها از نظر کاربرد
انواع استابلایزرها از نظر کاربرد

عموما به وسیله ای که باعث ایجاد ثبات شود، تثبیت کننده یا استابلایزر گفته میشود. اما استابلایزرها در صنایع مختلفی به کار میروند و انواع گوناگون دارند؛ استابلایزرهای لبنیات و شیر، استابلایزر دوربین و البته استابلایزرهای ولتاژ برق.

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع استابلایزر برق و تثبیت کننده های ولتاژ بپردازیم تا تفاوت آنها را با هم ببینیم:

استابلایزر برق چیست و به چند دسته تقسیم میشود؟

استابلایزر برق در واقع یک دستگاه الکترونیکی است که به کمک آن ولتاژ ورودی به تجهیزات را میتوان روی میزان مورد نظر تنظیم نمود تا این تجهیزات با بالاترین راندمان، به کار خود مشغول باشند. استابلایزرها بر سر راه تجهیزات حساس نصب می شوند و می توانند ولتاژ ورودی را کاهش یا افزایش دهند تا دستگاه ها با مناسب ترین ولتاژ کار کنند.

تفاوت استابلایزر و محافظ برق بسیار زیاد است،  اما به طور خلاصه استابلایزرها ولتاژ برق را تنظیم میکنند ولی محافظ های برق، تنها جریان را قطع و دستگاه را خاموش میکنند!!

نکته ای که در مورد استبلایزر برق اهمیت دارد، آن است که این دستگاه ها به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشوند؛ دسته بندی از حیث توان، کاربرد، تکنولوژی و … ! به همین دلیل برای اینکه بهترین استابلایزر را بتوانیم مشخص کنیم باید به موارد متعددی توجه داشته باشیم..

انواع استابلایزرها از نظر کاربرد

شاید مهم ترین دسته بندی انواع استابلایزر از دید کاربران، همین دسته بندی کاربردها باشد. به طور کلی میتوان استابلایزرها را به دو گروه خانگی و صنعتی تقسیم بندی کرد. اما گروه خانگی، خود به چندین بخش تجزیه میشود؛ ترانس های اتوماتیک برای هر وسیله منزل (مثل استابلایزر یخچال فریزر، استابلایزر تلویزیون، استابلایزر ماشین لباسشویی و ظرفشویی، و غیره) و یا استابلایزرهای تثبیت کننده ولتاژ برق تمام منزل. استابلایزرهای گروه اول را سر راه هر یک میگذارند و دوشاخه آنها را به دستگاه ترانس اتوماتیک وصل می کنند و استابلایزرهای گروه دوم را روی کنتور اصلی برق منزل نصب میکنند تا تمام دستگاه هایی که متصل به برق هستند، ولتاژ تنظیم شده ای داشته باشند. اما استابلایزرهای صنعتی، چنان که گفته شد کاربردهای سنگین تری دارند ولی از آنها در تثبیت ولتاژ ویلاها و باغ ها یا ابزار باغبانی نیز استفاده می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید