کد: 140001275089814803

استابلایزر برق چیست و مهم ترین کاربرد آن کدام است؟

کد: 140001275089814803

https://bit.ly/3tsO3Wh

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم توضیح کاملی از استابلایزر های ولتاژ برق برای شما ارائه کنیم تا از 0 تا 100 استابلایزر را متوجه شوید و به طور دقیق به این سوال جواب دهیم که استابلایزر ولتاژ برق چیست؟

 استابلایزر برق چیست و مهمترین کاربرد آن کدام است؟
استابلایزر برق چیست و مهم ترین کاربرد آن کدام است؟

استابلایزر چیست ؟ واژه‌ی استابلایزر (Stabilizer) در لغت به معنی دستگاهی است که از نوسان جلوگیری و آن را جبران میکند. اما عموما وقتی سوال میشود که استابلایزر چیست ، باید مشخص کنیم که “چه استابلایزری مد نظر است؟”.
از آنجایی که استابلایزر ها هم برای دوربین های عکاسی، هم برای ولتاژ برق، هم برای لبنیات و هم برای کاربردهای دیگر استفاده میشوند، پاسخ به سوال “استابلایزر چیست” میتواند گوناگون باشد.
در این مقاله قصد داریم توضیح کاملی از استابلایزر های ولتاژ برق برای شما ارائه کنیم تا از 0 تا 100 استابلایزر را متوجه شوید و به طور دقیق به این سوال جواب دهیم که استابلایزر ولتاژ برق چیست؟

استابلایزر برق چیست و مهمترین کاربرد آن کدام است؟

میدانیم که اکثر دستگاه ها و تجهیزات برقی اطراف ما، باید با برقی با ولتاژ 220 ولت کار کنند. البته بسیاری از این لوازم میتوانند با ولتاژی نزدیک به 220 هم به فعالیت خود ادامه دهند اما به مرور زمان راندمان آنها کاهش یافته و دچار استهلاک شدید میشوند.
اما اگر این ولتاژ خیلی افت کند و یا بیش از حد افزایش یابد، ظرف مدت کوتاهی تجهیزات شما از بین میروند و طبیعتا هیچ کدام از این تجهیزات برقی، در مقابل نوسان ولتاژ برق شهر گارانتی ندارند. به همین دلیل است که دستگاه های استابلایزر تولید شدند تا خیال مصرف کننده ها را از نوسان ولتاژ آسوده کنند.

استابلایزر برق میتواند این نوسان ولتاژ را جبران کند و ولتاژی دقیقا مطابق با آنچه که برای تجهیزات شما تعریف شده است در اختیار آن ها قرار دهد. بدین ترتیب لوازم برقی شما نه می‌سوزند و نه دچار آسیبهای ناشی از افت یا افزایش ولتاژ می شوند.

 پس در یک جمله اگر بخواهیم بگوییم که استابلایزر چیست، میتوان گفت:

“ترانس اتوماتیک و استابلایزر ابزاری است که به  کمک آن نوسانات ولتاژ شبکه برق جبران می‌شود.”

با کم و زیاد شدن بار‌گذاری شبکه برق در طول شبانه روز، روزهای هفته و حتی فصل‌های گوناگون سال، ولتاژ آن یکسان نبوده و زیاد و کم می‌شود. برای نمونه در فصل تابستان و در هنگام غروب آفتاب، از یک‌سو همچنان گرمای روز از بین نرفته و نیاز است که کولرها روشن باشند، از سوی دیگر با کم شدن روشنایی، چراغ‌های ساختمان‌ها نیز روشن هستند. ضمن اینکه همه واحدهای اداری، تجاری، صنعتی و خانگی پویا و لوازم برقی آنها نیز روشن هستند. در این زمان مصرف برق به بیشترین اندازه خود می‌رسد و ولتاژ شبکه بسیار کم می‌شود. در فصل‌های خنک و در نیمه‌های شب که مصرف برق بسیار کم است، ولتاژ شبکه به بیشینه خود می‌رسد. بنابراین کم و زیاد شدن ولتاژ برق طبیعی و گریز‌ناپذیر است. درنتیجه تهیه ترانس اتوماتیک و استابلایزر مخصوصا در برخی مناطق پر افت و خیز ولتاژی ضرورت می یابد.

شاید این توضیحات به صورت کلی بتواند به سوال استابلایزر چیست پاسخ دهد؛ اما برای اینکه بدانید برای مصارف شما در منزل یا محل کار، بهترین و مناسب ترین نوع استابلایزر چیست ، باید ابتدا با انواع استابلایزر ها آشنا شوید.

جمع بندی

اگر همچنان نمیدانید که بهترین استابلایزر مناسب برای شما چیست، کافی است از طریق تماس با ما، اطلاعات خود را کامل تر نمایید و مطمئن عمل کنید. ریزپردازان مدار سبز با تولید استابلایزرهای دانش بنیان و تماما ایرانی با توان های مختلف در دو رده ی تک فاز و سه فاز با نام تجاری پرنیک، سراسر ایران را تحت پوشش ارسال رایگان قرار داده است و این محصولات را با ضمانت تعویض، تعمیر و عودت ارائه می کند. شما میتوانید برای خرید استابلایزر از چند طریق اقدام نمایید: صفحه فروشگاه اینترنتی استابلایزر پرنیک، تماس تلفنی با دفتر فروش پرنیک و یا مراجعه حضوری به آدرس دفتر پرنیک واقع در چهارراه سبلان شهر تهران.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید