کد: 140001295093515122

راهنمای جامع برای شناخت ریدر رومیزی Mifare

کد: 140001295093515122

https://bit.ly/3x4ahjr

، تهران , (اخبار رسمی): به دستگاهی که اطلاعات کارت‌های مایفر را می‌خواند، ریدر رومیزی mifare گفته می‌شود، عمده‌ترین نوع ریدر مایفر، مدل رومیزی آن است که به دسکتاپ ریدر نیز معروف است. در این مقاله به بررسی کامل و جامع ریدر مایفر می‌پردازیم.

راهنمای جامع برای شناخت ریدر رومیزی Mifare
Mifare desktop reader

مایفر Mifare، یک نام تجاری مربوط به کمپانی NXP است که شامل مجموعه تراشه‌ها و مدارهای مجتمع الکترونیکی استفاده شده در کارت‌‌های بدون تماس و کارت‌های هوشمند می‌باشد. به دستگاهی که اطلاعات کارت‌های مایفر را می‌خواند، ریدر رومیزی mifare گفته می‌شود، عمده‌ترین نوع ریدر مایفر، مدل رومیزی آن است که به دسکتاپ ریدر نیز معروف است.

انواع مدل ریدر مایفر ریدر‌ رومیزی Mifare شامل دو نوع رومیزی (دسکتاپ) و دیواری هستند. در هر دو مدل، خروجی‌های USB، سریال یا Wiegand (ویگند) برای کاربردهای مختلف تجاری از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و... تعبیه شده است. برنامه‌نویسان به‌وسیله استخراج اطلاعات رمز‌گزاری شده این ریدر‌ها، پلن هدف را در سیستم‌های کنترل تردد یا تجهیزات کنترل تردد خودرو، برنامه‌ریزی می‌کنند.

ریدر مایفر آنلاین و آفلاین چیست؟ ریدر مایفر دارای دو مدل از نظر داده می‌باشد که شامل ریدر آنلاین و ریدر آفلاین می‌باشد که در ادامه هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

در ریدر آنلاین اطلاعات توسط سرور (کامپیوتر اصلی که اطلاعات داخل آن به اشتراک گذاشته می‌شود) به اشتراک گذاشته می‌شود و به‌صورت آنلاین اطلاعات کارت و سرور توسط ریدر تطبیق داده می‌شود.

در ریدر آفلاین اطلاعات توسط حافظه جانبی به ریدر داده می‌شود. این حافظه جانبی می‌تواند حافظه فلش یا مموری کارت باشد. به همین ترتیب، ریدر اطلاعات اولیه را از حافظه جانبی دریافت و با اطلاعات کارت‌ها مطابقت می‌دهد.

تنوع در مدل‌های ریدر مایفر به ‌طور کلی با پیشرفت تکنولوژی کارت‌های مایفر و همچنین متناسب با آن‌ها، ریدر‌های مایفر نیز به ‌روز رسانی شده اند. آخرین تکنولوژی در ریدر مایفر شامل مدل‌های DESFIRE و MIFER PLUS است که نسبت به ریدر‌های قبلی دارای امنیت بیشتر، قیمت تمام‌شده مناسب‌تر و همچنین سازگاری بیشتر با انواع سیستم‌ها می‌باشند. با تکیه بر تحقیقات انجام شده پیرامون این ریدر‌ها، دریافت شده است که نصب، به‌روزرسانی و استفاده از فناوری ریدر‌های MIFARE Plus و DESFIRE می تواند میزان جعل کارت (شبیه‌سازی یا کپی کردن اطلاعات) را به نصف کاهش دهد.

آیا مایفر جز دسته تجهیزات RFID محسوب می‌شود؟ در حقیقت کارت‌های مایفر، همان کارت‌های RFID هستند با این تفاوت که تراشه‌های استفاده شده در این کارت‌ها با نام تجاری مایفر (MIFARE) است که متعلق به کمپانی NXP می‌باشد و تفاوت خاصی میان‌ اصول کارکرد تجهیزات مایفر و RFID وجود ندارد. فرکانس کارکرد کارت‌ها و تجهیزات مایفر 13.56 مگاهرتز می‌باشد.

ریدر مایفر دارای چه تکنولوژی می‌باشد؟ همان‌طور که گفته شد، مایفر Mifare یک فناوری است که برای سیستم کارت بدون تماس متشکل از اجزای کارت و ریدر استفاده می شود. محصولات کارتی Mifare شامل کارت های Mifare Ultralight ،Mifare Mini و Mifare 1 ،Mifare 4k ،Mifare Desfire و Mifare plus هستند که با توجه به مد‌های ذکر شده باید ریدر مخصوص به ‌آن تکنولوژی تهیه شود.

کاربرد‌های ریدر رومیزی مایفر امروزه از ریدر‌های رومیزی مایفر در سیستم‌های کنترل دسترسی، امورات بانکی و مالی، سیستم‌های حمل و نقلی، فرآیند‌های صدور بلیط (تیکتینگ)، مدیریت فرآیند‌های تامین و سیستم‌های تدارکاتی، احراز هویت اشخاص و همچنین در سیستم‌های مبتنی بر تولیدی (مدیریت فرآیند ساخت در کارخانه‌ها) استفاده می‌شود.

قیمت ریدر مایفر ریدرهای رومیزی مایفر با توجه به پروتکل‌های ارتباطی قابل پشتیبانی (یو اس بی و یا RS232 و یا ویگند)، داشتن بازر (وسیله ای که صدای بوق هشدار می‌دهد) و داشتن ال ای دی و امکانات دیگر از نظر قیمت متفاوت هستند. با کمی هزینه بیشتر (اختصاص منابع بیشتر در پروژه)، مشتری می‌تواند یک بستر امن تر را بدست آورد، چرا که در برخی ریدرها امکان تشخیص کارت‌های جعلی و کپی شده وجود ندارد و این مهم می‌تواند به مرور زمان منجر به شکست اهداف از پیش تعیین‌شده پروژه شود.

چند نکته که باید در انتخاب ریدر رومیزی مایفر بدانید.

  • سازگاری با نوع کارت‌ها: ریدر رومیزی mifare باید با نوع و مدل کارت‌ها سازگاری داشته باشد. همان‌طور که در بالاتر اشاره شد مایفر دارای مدل‌های Mifare Ultralight ، Mifare Mini وMifare 1 ، Mifare 4k ، Mifare Desfire و Mifare plus است. انتخاب ریدر مایفر متناسب با سیستم کنترل دسترسی مورد نظر نوع اتصالات و خروجی ریدر مایفر آنلاین یا آفلاین بودن ریدر رومیزی مایفر مدار تغذیه ریدر مایفر و قابلیت سازگاری با سیستم

نحوه نصب ریدر مایفر رومیزی ریدر دسکتاپ مایفر را، مطابق با راهنمای چسبانده شده به بدنه آن سیم‌کشی کنید. از نصب ریدر مایفر بر روی سطوح فلزی یا نصب در نزدیکی ریدر‌های دیگر به ‌شدت خودداری نمایید، چرا که باعث اختلال در فرآیند خوانش اطلاعات کارت‌ها در ریدر می‌شود. کابل و دسته سیم ریدر را در پشت براکت آن به صورت آزادانه نصب کنید (دقت داشته باشید سیم‌ها دچار له شدگی و فشار بیش از اندازه نباشند). در مدل دیواری ریدر مایفر؛ براکت ریدر را به‌وسیله پیچ و رول‌پلاک تعبیه شده در جعبه بر روی دیوار نصب کنید و از نصب براکت به‌وسیله چسب یا هر روش مشابه دیگر به ‌شدت پرهیز نمایید.

امکانات جانبی در ریدر‌های رومیزی مایفر برخی ریدر‌های مایفر، دارای صفحه کلید می‌باشند، این صفحه کلید جهت ایجاد امنیت بیشتر در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که، کاربر ابتدا کارت خود را بر روی ریدر قرار می‌دهد و سپس رمز عبور شخصی خود را وارد می‌کند. این فرامین باعث ایجاد امنیت بیشتر در بستر سیستم کنترل دسترسی (اکسس‌کنترل) می‌شود. اصطلاحا به این حالت؛ تشخیص دو عاملی گفته می‌شود.

با پیشرفت دانش و تکنولوژی ریدر‌ها دارای امکانات بیشتری شده‌اند چرا که امروزه استفاده از فناوری موبایلی در این ریدر‌ها فراگیر شده است. از جدیدترین محصول از سری محصولات مبتنی بر مایفر، ریدر (کارت‌خوان) چند عاملی مایفر مبتنی بر تکنولوژی NFC وارد بازار شده است.

برخی استاندارد‌ها در ریدرهای مایفر همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، تکنولوژی مایفر به مرور زمان بهتر و جامع‌تر شده است، برای مثال یک نوع ریدر موجود در بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با استاندارد‌های محصول آشنا شوید:

  • قابلیت بازنویسی و خوانش اطلاعات (Read & Write) دارای پورت USB ورژن 2 دارای قابلیت خوانش انواع مایفر : Mifare Classic, UltraLight, Mifare Plus, Mifare Desfire, Mifare N-TAG استاندارد IP66 ضد گرد‌ و‌ غبار و رطوبت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف