اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001305095014937

آشنایی با صنعت گردشگری

کد: 140001305095014937

https://bit.ly/3n0uAtl

، مشهد , (اخبار رسمی): صنعت گردشگری تجاری یا بازرگانی ازانواع توریسمی است که می تواند به عنوان سفر چند منظوره از آن نام برد.اکنون این صنعت مهمترین منبع رشد اقتصادی کشورها می باشد.

آشنایی با صنعت گردشگری
آشنایی با صنعت گردشگری

آمارها نشان می دهد شهرهای توریست پذیر درهر کشورموجب اشتغال بسیاری در زمینه های مختلف تجارت شده است.

سفر و گردشگری همواره به عنوان یک صنعت مورد نیاز و رو به رشد شناخته شده است. امروزه این صنعت به دلیل مزایای فوق العاده ای که در رشد و پیشرفت هر شهر و کشوری دارد، باعث شده تا برای مسئولین شهرها و دولت های هر کشوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شود.در حقیقت سفر کردن و لذت بردن از طبیعت را می توان گردشگری تلقی کرد. در حال حاضر طبقه بندی هایی در این زمینه وجود دارد که می توان از انواع آنها به گردشگری ورزشی، غذایی، سلامت، تاریخی، مجازی، درمانی،‌ سیاه و... نام برد.

کسب درامد از تجارت خارجی

گردشگری تجاری یا بازرگانی از انواع توریسمی است که می تواند به عنوان سفر چند منظوره از آن نام برد. از آنجایی که تعداد کشورهایی که در آنها سرمایه گذاری می شوند رو به افزایش است، گردشگران تمایل زیادی به کسب درآمد و صادرات در این کشورها دارند. تجارت در کشورهای خارجی علاوه بر تفریح در این اماکن مورد علاقه بسیاری از اهالی کسب و کار بوده و رضایت و تایید آنان را به همراه داشته است.

توسعه تجارت داخلی

از طرفی دیگر از اهمیت گردشگری در توسعه کسب و کار داخلی نمی توان غافل شد. با توجه به افزایش ورود گردشگران به کشورهای توریست پذیر و دارای منابع عالی جهانگردی بین المللی،‌ این صنعت تبدیل به مهمترین منبع رشد اقتصادی کشورها شده است. آمارها نشان می دهد شهرهای توریست پذیر درهر کشورموجب اشتغال بسیاری در زمینه های مختلف تجارت شده است.

اهمیت گردشگری در ایران

همانطور که می دانیم گردشگری در ایران از  پیشینه ی چند هزار ساله برخوردار است. این صنعت در ایران از نیم قرن پیش مورد توجه قرار گرفت و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرد. ایران با توجه به برخورداری از میراث فرهنگی غنی، تاریخی، باستانی و همچنین وجود افسانه های کهن تاریخی و بناهای ثبت شده در یونسکو مانند تخت جمشید توانسته هر ساله میلیون ها توریسم را به سمت خود جلب کند.

با وجود این گنجینه های ارزشمند، ایران توانسته است به پایگاهی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شود. اما همانطور که میدانیم ایران با وجود محدودیت هایی در زمینه توریسم پذیری و همچنین پیشی گرفتن کشورهای همسایه در این زمینه نتوانسته آن طور که شایسته است از این موقعیت استفاده کرده و جایگاه خود را چه در زمینه تجارت و چه توریسم پیدا کند.

عوامل مؤثر در پیشرفت صنعت گردشگری

در سالهای اخیر سفر و گردشگری روند رو به افرایشی را داشته است. اولین و مهمترین شاخصه برای گردشگران ایجاد جاذبه برای انتخاب مقصد آنها می باشد. دومین شاخصه می تواند اقامتگاه، مراکز خرید، حمل و نقل و اطلاع رسانی باشد.

از عوامل موثر در پیشرفت صنعت گردشگری می توان به وجود آب و هوای مناسب، غارهای طبیعی، چشمه های آب های معدنی، نواحی ییلاقی، سواحل و دریاها،‌ رودخانه های بزرگ، جنگل ها،‌ پارک ها، پوشش گیاهی زیبا، حیات وحش و مناطق کوهستانی نام برد. همچنین وجود خدماتی همچون حمل و نقل آسان، و امکانات رفاهی مانند هتل، رستوران، سرویس های بهداشتی و مراکز درمانی مناسب از شرایطی هستند که می تواند در توسعه این صنعت نقش بسزایی داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]