اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002135114416400

انتقال پول در سطح جهانی

آشنایی با انواع روش های انتقال ارز بین المللی

کد: 140002135114416400

https://bit.ly/2Rohb2v

، تهران , (اخبار رسمی): عوامل زیادی مانند نرخ ارز، هزینه های مربوط به خدمات و مدت زمان لازم برای رسیدن ارز به مقصد، عواملی هستند که در انتقال ارز موثرند. همه افراد به دنبال این هستند که بدانند بهترین راه انتقال ارز به خارج از کشور چیست؟ روش های زیادی هست که می توان برای انتقال پول از آن ها استفاده کرد.

آشنایی با انواع روش های انتقال ارز بین المللی
آشنایی با انواع روش های انتقال ارز بین المللی

عوامل زیادی هستند که مشخص می کند کدام روش برای انتقال پول به خارج از کشور مناسب است. برخی خدمات دهندگان هستند که برای انتقال وجه با مبالغ بالا، خدمات بهتری ارائه می دهند. برای انتقال وجوه کمتر ممکن است به این روش ها نیازی نداشته باشید یا برایتان راحت نباشد.

شما باید با توجه به شرایط بهترین راه را انتخاب کنید تا هم عملیات انتقال به خوبی انجام شود و هم هزینه زیادی از شما صرف نشود. قیمت ارز، هزینه های تبدیل، میزان پولی که باید حواله شود، کشور مبدا، نوع ایمنی در نظر گرفته شده، کارمزد انتقال و… از جمله مواردی هستند که در این زمینه تاثیرگذار می باشند.

روش های موجود مزایا و معایبی دارند به این ترتیب که یکی از این روش ها کارمزد پایینی دارد اما سرعت آن بالا نیست، آن یکی سرعت خوبی دارد اما کیفیت بالایی ندارد و… شما باید اولویت های خودتان را در نظر گرفته و روش مناسب را انتخاب نمایید. کارمزد پایین، راحتی استفاده، ایمنی بالا و سرعت خوب از جمله فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید.

انتقال پول به صورت بین المللی از طریق اپراتورها

اپراتورهایی وجود دارند که به شکلی سریع و ایمن، انتقال پول را به شکلی بین المللی انجام می دهند. معمولا این اپراتورها در رقابت با یک دیگر هستند و در نتیجه خدمات با کیفیتی ارائه می دهند. سرویس دهی این شرکت ها به صورت انلاین است. در هر جایی از دنیا که هستید کافی است آنلاین باشید تا بتوانید از این سرویس ها استفاده نمایید.

پی پال (PayPal) را می شناسید؟

شرکت پی پال فعالیت خود را در آمریکا شروع کرده است. شروع فعالیت این شرکت در زمینه تجارت الکترونیک و سرویس انتقال ارز بود. مهم ترین مزیت پی پال این است که نیازی به حواله بانکی ندارید. شما می توانید به راحتی انتقال ارز و وجوه را انجام دهید.
شما برای داشتن حساب در پی پال، احتیاجی به پرداخت هزینه ندارید. شما باید با آی پی ایران وارد نشوید و مشخصات و اطلاعات ایران را وارد ننمایید تا بتوانید برای انتقال پول اقدام نمایید.
امکانات پی پال بسیار گسترده است. این سرویس به شما امکان می دهد تا تعداد زیادی ارز را از صد و نود کشور به یک دیگر انتقال دهید. برای انتقال ارز و وجوه باید اطلاعات گیرنده مانند شماره تلفن و ایمیل او را داشته باشید. قبل از این که در پی پال عملیات انتقال را انجام دهید شما می توانید از هزینه های مربوطه برای تبدیل ارز مطلع گردید.
این روش در شرایطی که می توانید انتقال وجه به مقدار کم انجام دهید و دسترسی به ایمیل وجود ندارد، مناسب است. بعد از این که انتقال انجام می شود، گیرنده برای این که بتواند پول را برداشت نماید باید ابتدا آن را به حساب بانکی خودش منتقل کند. این کار معمولا بین ۵ تا ۷ روز کاری طول می کشد.
هزینه هایی که برای این نوع انتقال نیاز است بر اساس قوانین کشور مقصد مشخص می شود. مثلا برای کشورهای اروپایی هزینه های انتقال بین یک تا چهار درصد است. برای انتقال ارز به ترکیه و دیگر کشورها هم، هزینه ها با توجه به قوانین آن ها مشخص می شود.

انتقال از طریق پایونیر (Payoneer )

پایونیر از جدیدترین راه های انتقال ارز است. کارمزد این سیستم پایین است و سرعت بسیار خوبی دارد. این سیستم توانسته است طرفداران پر و پا قرصی پیدا کند. برای استفاده از پایونیر باید حساب شما تایید شود. کار انتقال از طریق ارسال پست، کارت اعتباری و یا حساب بانکی انجام می شود.
قابلیت دیگر پایونیر این است که پس از انتقال ارز و وارد شدن به حساب بانکی می توانید از طریق دستگاه های خودپرداز، پول را مستقیما برداشت کنید.
به عنوان مثال برای خرید از فروشگاه امازون، می توانید از پایونیر استفاده کنید. این سرویس، از ارزهای بسیار زیادی حمایت می کند. هنگامی که باید در این سرویس به انتقال وجه بپردازید،باید بدانید که در مورد حساب های داخل کشور، این کار حدود ۱ تا ۳ روز و برای حساب های خارجی تا ۷ روز طول می کشد.
در مورد هزینه پایونیر باید بگوییم که این هزینه برای انتقال به حساب بانکی حدود ۳ دلار و برای حواله سوئیفت ۱۵ درصد می باشد.

انتقال ارز از طریق وسترن یونیون (Western Union ) :

این شرکت هم آمریکایی است. با وسترن یونیون می توانید انتقال وجه را برای همه جهان در زمان خیلی کم و بدون داشتن حساب بانکی، انجام دهید. البته این سرویس برای کشورهایی که تحریم هستند، خدما ارائه نمی دهد.

می دانستید که وسترن یونیون، پانصد هزار شعبه دارد که در صد و هشتاد و پنج کشور واقع شده است؟ بدین ترتیب این شرکت به عنوان بزرگ ترین و بهترین شرکت در زمینه انتقال ارز شناخته می شود.
دو روز کاری برای انتقال ارز با این روش زمان لازم است. در صورتی که انتقال شما زیر نهصد دلار باشد، کامزدی برابر با چهار و نیم دلار باید بپردازید. برای اعداد بالاتر باید مبلغ نه و نیم دلار پرداخت کنید.

انتقال ارز از طریق money gram(مانی گرام) :

این شرکت هم شعبات زیادی در تمامی دنیا دارد. سیصد و هشتاد هزار شعبه این شرکت در دویست کشور جهان در حال فعالیت هستند. پس از این که انتقال انجام می شود شما باید به شعبه مانی گرام در کشور خود مراجعه کرده و مدارک شناسایی خود را ارائه دهید. سپس شما می توانید کد ده رقمی دریافت کرده و وجه خود را بگیرید.
ابتدای فعالیت مانی گرام، برای انتقال ها سقف وجود داشت. مبلغ این سقف برابر با پنج هزار دلار بود. بعدا به دلایلی امنیتی این عدد برابر با سه هزار دلار شد و کاهش چشم گیری یافت.
زمان لازم برای انتقال وجه در این روش حدود ۱۰ دقیقه می باشد. در این زمان، وجه به حساب مقصد واریز می شود. زمان گفته شده به کشوری که انتقال در آن ثبت شده است هم بستگی دارد. کارمزد انتقال هم دریافت می شود که با توجه به شرایطی می تواند متفاوت باشد.

انتقال ارز از طریق ویزا کارت – مستر کارت

در صورتی که کارت اعتباری معتبری مانند ویزا کارت و مستر کارت داشته باشید، می توانید از فروشگاه های خارجی مانند آمازون خرید کنید. هم چنین شما برای پرداخت هزینه آزمون های خارجی یا پرداخت وجه در شرایط مشابه به این نوع کارت ها احتیاج دارید. شما باید در انتخاب کارت اعتباری تان به اندازه کافی دقت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ارزیتو

پلتفرم انتقال ارز بصورت مستقیم و بدون واسطه.

اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]