کد: 140002185121415276

سوشال لیسنینگ چیست و چرا مهم است؟

کد: 140002185121415276

https://bit.ly/2Q2vMk5

، تهران , (اخبار رسمی): در شبکه های اجتماعی، هر لحظه ممکن است پستی درباره برند یا محصولات شما منتشر شود که اگر به آن توجه نکنید و واکنش مناسب و به موقع نشان ندهید، منجر به وقوع بحران برای برند شما می‌شود. یک پاسخ مناسب نه تنها از بحران پیشگیری می‌کند، بلکه می‌تواند مشتریان ناراضی را به مشتریان راضی و وفادار تبدیل کند.

سوشال لیسنینگ چیست و چرا مهم است؟
سوشال لیسنینگ چیست و چرا مهم است؟
به این کار می‌گویند سوشال لیسنینگ یا شنیدن شبکه های اجتماعی. کسب‌وکارها با شنیدن گفت‌وگوهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند درک کنند که مردم نسبت به برندشان چه احساسی دارند و همچنین در مقایسه با رقبا در چه جایگاهی قرار دارند.

سوشال لیسنینگ چگونه انجام می‌شود؟

برای سوشال لیسنینگ، ابتدا لازم است کلمات مهم و کلیدی که می‌خواهید محتواهای مرتبط با آن‌ها را دریافت کنید را تعیین کنید. این کلمات می‌تواند نام برند یا محصولات و خدمات شما باشد یا نام شرکای کلیدی شما یا حتی رقبا.

سپس جست‌وجو و پیدا کردن محتواهایی که دارای این کلمات است، از میان هزاران محتوایی که هر روز در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می‌شود. بسیاری از مخاطبان برای اینکه برند شما در جریان نظرشان قرار بگیرد، صفحه‌ی شما را منشن می‌کنند، اما خیلی‌ها هم این کار را نمی‌کنند. شما شاید بتوانید منشن‌ها را بخوانید و پاسخ دهید اما آن‌هایی که شما را منشن نکرده‌اند را پیدا اصلا نمی‌توانید پیدا کنید.

بنابراین برای انجام فرایند سوشال لیسنینگ شما به ابزار نیاز دارید. ابزاری که با هوش مصنوعی کار می‌کند و هر روز در در شبکه های اجتماعی جست‌وجو می‌کند و کلماتی که شما براش تعیین کرده‌اید را برایتان جمع‌آوری می‌کند.

سوشال لیسنینگ چرا تاثیرگذار است؟

بسیاری از کاربران برای برطرف شدن دغدغه‌ها و نیازهایشان، آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند تا مناسب‌ترین راه‌حل را دریافت کنند. حتی پیش از خرید، با دنبال‌کنندگانشان مشورت می‌کنند. اگر شما راه‌حل مناسبی برای آن‌ها داشته باشید و همان‌جا به آن‌ها ارائه دهید، به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد.

به این ترتیب شما زودتر از رقبا نیازهای جدید مشتریان را شناسایی می‌کنید و محصولات و خدمات خود را بر اساس آن توسعه می‌دهید؛ یا در معرفی محصول و خدماتتان، بر ویژگی‌ای تاکید کنید که نیازهای مشتریان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید محتواهایی با موضوعات موردنیاز مخاطبان تولید کنید. با این کار هم کاربران به دنبال کردن شما ترغیب می‌شوند و هم احتمال اینکه شما را به دوستانشان معرفی کنند، بالاتر می‌رود.

سوشال لیسینینگ را شروع کنید

انجام فرایند سوشال لیسینیگ بدون ابزار ممکن نیست. مراحل کار با این ابزارها به این ترتیب است که ابتدا شما کلمات کلیدی مورد نظر خود را تعریف می‌کنید. کلمات کلیدی، کلمات مهمی هستند که می‌خواهید پست‌ها و توییت‌های مرتبط با آن‌ها را دریافت کنید. ابزار شنیدن شبکه‌های اجتماعی تمام پست‌ها و توییت‌هایی که از این کلمات استفاده کرده‌اند را به شما نشان می‌دهند. سپس با نمودارها و گزارش‌های متنوع، تحلیل دقیقی از وضعیت این کلمات به شما می‌دهند که می‌توانید بر اساس آن‌ها اقدام کنید.

نیوزباکس یکی از این ابزارهاست. شما این فرصت را دارید که به مدت یک هفته به صورت رایگان در نیوزباکس ثبت‌نام کنید و با این ابزار، شبکه‌های اجتماعی را بشنوید.

این مطلب خلاصه‌ای بود از مقاله «سوشال لیسنینگ چیست و چرا مهم است؟»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیوزباکس

نیوزباکس ابزار شنیدن شبکه های اجتماعی است. با نیوزباکس می‌توانید تمام پست‌ها و توییت‌هایی که در آنها نام سازمان، برند، محصولات و خدمات شما آمده را هر روز دریافت کنید. با کمک نیوزباکس صدای مشتریان ناراضی را می‌شنوید و با پاسخ به‌موقع، علاوه‌بر حافظت از برندتان، مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل می‌کنید. همچنین می‌توانید صدای کاربرانی که به خدمات شما نیاز دارند را بشنوید و به سرنخ فروش تبدیل کنید.