کد: 140005175369915276

رصد شبکه های اجتماعی چیست و چرا مهم است؟

کد: 140005175369915276

https://bit.ly/37CZ5i9

، تهران , (اخبار رسمی): شبکه های اجتماعی یک ارتباط بی‌سابقه و تاثیرگذار بین برندها و مشتریان ایجاد کرده است. رسانه های اجتماعی، روش ارتباطی قدرتمندی هستند برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و پیام‌ها، بین برندها و مشتریان و همین‌طور بین کاربران مختلف.

رصد شبکه های اجتماعی چیست و چرا مهم است؟
رصد شبکه های اجتماعی
از زمانی که هر یک از کاربران صاحب رسانه شدند و توانستند نقشی تاثیرگذارتر از رسانه‌های سنتی (مانند روزنامه، رادیو و تلویزیون) پیدا کردند، ماهیت رسانه هم تغییر کرد. همین مسئله باعث شد برندها و کسب‌وکارها برای مراقبت از جایگاه خود، بیشتر به این رسانه‌ها توجه کنند.

در این شرایط داشتن اطلاعات و دید کافی از هر چیزی ضروری‌تر بود تا به کسب‌وکارها کمک کند فضا را بهتر درک کنند. پس از درک فضای مجازی است که می‌توانستند تصمیم بگیرند چه اقدامی در کدام شبکه اجتماعی می‌تواند موثرتر باشد.

بنابراین پیشنهاد ما این است که به جای اینکه صرفا در شبکه‌های اجتماعی یک بیننده باشید، با آن درگیر شوید و ضمن افزایش بازدید، بازخوردها را رصد کنید و از آن‌ها بهره‌برداری کنید.

چرا رصد شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

امروزه موفقیت یا عدم‌موفقیت کسب‌وکارها، به محتوایی که کاربران در شبکه های اجتماعی تولید می‌کنند بستگی دارد. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی روزمره‌ی خصوصی و حرفه‌ای همه‌ی ما ایفا می‌کنند. ما معمولا به طور روزانه پیج‌های اینستاگرام، پست‌های توئیتر و کانال‌های تلگرام را مطالعه می‌کنیم؛ بخش زیادی از محتواهایی که در این بررسی‌ها می‌بینیم، مربوط به نظرات کاربران درباره‌ی سازمان‌ها و برندهاست.

گروه‌هایی که درباره‌ی شما صحبت می‌کنند، فارغ ‌از اینکه کسب‌وکار شما چه اندازه‌ای است. درباره آخرین محصول شما توییت می‌زنند، زیر پست‌های شما کامنت می‌گذارند و یا تجربه‌ی خودشان درباره‌ی خدمات شما را در اینستاگرام منتشر کنند. بدون توجه به صدا، نظرات و انتقادات آن‌ها شما نمی‌توانید به کارتان ادامه دهید، زیرا مردم براساس همین صداها و نظرات، برند شما را درک می‌کنند.

امروزه اولین کاری که مشتریان ناراضی در شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند، اعلام نارضایتی است و به تعداد کسانی که آن پست را می‌بینند، ممکن است یک رابطه خوب با مشتری از دست برود. با رصد شبکه های اجتماعی می‌توانید پست‌های مخرب را شناسایی کنید و پیش از گسترش نارضایتی، به آن واکنش مناسب نشان دهید.

برای ایجاد قدرت و اعتبار برند باید بر چگونگی درک مردم از برندتان و چیزهایی که در هنگام جستجوی برند، محصولات یا خدمات شما در فضای مجازی می‌بینند، تاثیر بگذارید. از طرف دیگر اظهارنظرهای غیرمنصفانه و احساسات منفی را کم‌اثر یا خاموش کنید.

با فرایند رصد شبکه های اجتماعی می‌توانید هر جایی که نام برند یا محصولات شما برده شد، حضور پیدا کنید و از شهرت و اعتبار برندتان محافظت کنید.

علاوه بر این رصد شبکه های اجتماعی مزایای دیگری هم دارد. با رصد شبکه های اجتماعی می‌توانید:

عملکرد رقبا را ارزیابی کنید:

رقبای شما در بازار نظاره‌گر شما هستند. شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید و بدون هزینه‌ی خاصی تجربه‌های گرانبهای آن‌ها را به دست آورید. پیدا کردن تهدیدات بازار، ارتقا محصول بر اساس پیشنهادات مشتریان رقبا، دانستن وضعیت فعلی رقیب و استفاده از نقاط ضعف و قوت آن‌ها برای ایجاد مزیت رقابتی، مزایای رصد رقباست.

سرنخ‌های باکیفیت جذب کنید:

بهترین خریداران را می‌توانید در میان گفت‌وگوهای شبکه های اجتماعی پیدا کنید. تنها اگر در جریان محتواهای منتشرشده در فضای مجازی باشید. با رصد شبکه های اجتماعی هر جا کاربری از محصول یا خدمات شما نام برد، حتی بدون آنکه شما را تگ کند، شما باخبر می‌شوید پیشنهاد خودتان را ارائه می‌دهید. پاسخ دادن به پست‌های کاربران در کوتاه‌ترین زمان، پتانسیل فروش شما را به بالاترین حد خودش می‌رساند.

اینفلوئنسرهای مناسب را برای همکاری شناسایی کنید:

این روزها می‌توان بیشترین فرصت‌های تبلیغاتی را در صفحه کاربران پرنفوذ رسانه های اجتماعی دید. اما برای آنکه تبلیغات خود را به افراد مناسب بسپارید، بهتر است بدانید که کدام اینفلوئنسر بیشترین نزدیکی را با شما و کسب‌وکارتان دارد. این آگاهی زمانی اتفاق می‌افتد که اینفلوئنسرهای حوزه‌ی فعالیت خود را شناسایی و صفحات آن‌ها را بررسی کنید و با سلیقه و نگاه آن‌ها آشنا شوید.

با رصد شبکه های اجتماعی، علاوه بر اینکه می‌توانید افراد فعال و تاثیرگذار حوزه‌ی فعالیت خود را شناسایی کنید، همچنین می‌توانید ذائقه‌ و سلیقه‌ی مشتریان را با دیدن پربازدیدترین محتواها بسنجید.

ردیابی گفت‌وگوهای آنلاین در مورد برند یا حوزه‌ی فعالیت شما می‌تواند تصویر کلی مشتریان از برندتان را به شما بدهد. با توجه به این تصویر می‌توانید درک درستی از نگاه مخاطبان پیدا کنید و واکنش‌های آن‌ها را به یک دایره‌المعارف کاربردی برای خودتان تبدیل کنید.

در این مطلب سعی کردیم به طور مختصر مهم‌ترین دلایل اهمیت رصد شبکه های اجتماعی را نام ببریم. این مطلب چکیده‌ای بود از مقاله «رصد شبکه های اجتماعی چیست و چرا مهم است؟»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیوزباکس

نیوزباکس ابزار شنیدن شبکه های اجتماعی است. با نیوزباکس می‌توانید تمام پست‌ها و توییت‌هایی که در آنها نام سازمان، برند، محصولات و خدمات شما آمده را هر روز دریافت کنید. با کمک نیوزباکس صدای مشتریان ناراضی را می‌شنوید و با پاسخ به‌موقع، علاوه‌بر حافظت از برندتان، مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل می‌کنید. همچنین می‌توانید صدای کاربرانی که به خدمات شما نیاز دارند را بشنوید و به سرنخ فروش تبدیل کنید.

منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها