اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000226513705066

آشنایی با خانه هوشمند یا اسمارت هوم

کد: 14000226513705066

https://bit.ly/3tSVHbM

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب شما را با خانه های هوشمند و یا اسمارت هوم آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید تا به معرفی و توضیح خانه های هوشمند چیست بپردازیم.

خانه های هوشمند چیست؟ آشنایی بیشتر با خانه هوشمند یا اسمارت هوم
آشنایی با اسمارت هوم و خانه هوشمند

خانه هوشمند جایی است که از دستگاه‌های متصل به هم و اینترنت، برای کنترل از راه دور و مدیریت هوشمند لوازم و سیستم‌های فعال در خانه هم چون روشنایی، امنیت، لوازم خانگی و غیره استفاده می‌کند. مهمترین شاخصه خانه های هوشمند اتصال لوازم به هم و ارتباط بین آنها و امکان تعریف سناریوهای مورد نظر با استفاده از سنسورهای مختلف و البته یکپارچگی سیستم‌ها می‌باشد.

اینترنت اشیا از بستر اینترنت به منظور هوشمندسازی و یکپارچه کردن بخش‌های مختلف یک ساختمان و با هدف کاهش مصرف انرژی، بهره برداری موثر از منابع، امنیت بالا و سبک زندگی راحت بهره می‌برد. راهکار ساختمان هوشمند نبکا از بخش‌های مختلفی از جمله پارکینگ هوشمند، روشنایی هوشمند، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، امنیت، مدیریت استخر خانگی و مدیریت هوشمند ضایعات است.

در عصر حاضر با پیدایش مفهموم خانه‌ها و ساختمان‌های هوشمند، تلاش عمده فعالان در زمینه هوشمندسازی ، به سمت تولید و توسعه محصولات، راهکارها، زیرساخت‌ها و به طور کلی ملزومات اساسی در این عرصه، تمرکز یافته است. در گذشته مکانیزه کردن فرایندهای منازل با استفاده از پروتکل های باسیم نظیر KNX انجام میگرفت که با وجود مزایایی که داشتند، بزرگترین عیب اینگونه سیستم‌ها نیاز به سیم کشی و تغییرات در سیستم برقی ساختمان و محدودیت‌های توسعه‌ای این سیستم‌ها بود که باعث تحمیل هزینه‌های بالا و پیچیدگی در اجرا میشد. اما در راهکارهای جدید هوشمندسازی و با پیشرفت تکنولوژی، امکان پیاده سازی سیستم‌های هوشمند به صورت بی‌سیم و امن وجود دارد و این امر باعث جلوگیری از تخریب و نیز منجر به کاهش هزینه‌های ساخت نیز خواهد شد. امروزه با استفاده از فناوری اینترنت اشیا IoT و قابلیت‌های آن، آسایش، راحتی، پاکیزگی، صرفه جویی، نظم و مدیریت هوشمند یک خانه را تجربه خواهید کرد.

به بیان ساده تر، خانه هوشمند به خانه هایی گفته می شود که امنیت بالایی دارند و برای راحت تر کردن زندگی انسان ها از یک سری محصولات هوشمند سازی استفاده شده است .

 وسایل های خانه هوشمند از برنامه های کاربردی در تمامی این محصولات بهره مند است. برای کسانی که از این نوع محصولات استفاده نکرده اند ، شاید همه چیز خیلی گران به نظر برسد، اما باید این را در نظر داشته باشید که در یک خانه امن و هوشمند به راحتی زندگی می کنید.

از مهم ترین امکانات خانه های هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم کنترل روشنایی و نورپردازی هوشمند
  • سیستم کنترل پرده ها و شیشه ها هوشمند
  • سیستم کنترل گرمایش و سرمایش هوشمند
  • سیستم کنترل صوتی و تصویری هوشمند
  • سیستم کنترل استخر و جکوزی هوشمند
  • سیستم کنترل امنیت خانه (دوربین، دزدگیر، سنسورهای حرکتی، نور و دما) هوشمند
  • سیستم کنترل آبیاری فضای سبز محیطی هوشمند
  • سیستم کنترل وسایل و تجهیزات آشپزخانه هوشمند

تعریف سناریوهای مختلف در خانه مانند سناریوهای مسافرت، خواب، ورود کودکان، ورود مهمان و ….

امروزه خانه های هوشمند تیتر اول اخبار تکنولوژی هستند. بیشتر کمپانی های در حال فعالیت در زمینه تکنولوژی و مرتبط یا اقدام به راه اندازی قسمتی برای تحقیق و توسعه شده اند و یا یکی از استارتاپ های هوشمند را خریده اند.

تفاوت خانه های هوشمند در آینده قطعا در نوع امکاناتی است که ارائه می دهند. خانه های هوشمند امروزی قابلیت هایی دارند که پیش بینی می شود خانه های هوشمند در آینده علاوه بر آنها قابلیت های فراوان دیگری نیز داشته باشند و همه چیز را به هم وصل کنند.

مطمئنا در آینده شاهد موارد بیشتری از امکانات خانه های هوشمند خواهیم بود به طوری که پیش بینی می شود در آینده ربات ها کارها را دست بگیرند.

دستیار صوتی در خانه هوشمند آینده

از موارد جذابی که در خانه های هوشمند امکان اتفاق افتادن دارد سازگاری آن با دستیار صوتی می باشد. در حال حاضر تعداد محدودی از کمپانی ها هستند که می توانند این دستگاه فرمان کنترل صوتی را تولید کنند. البته تعداد دستگاه هایی که می توان از طریق این دستیار صوتی کنترل کرد نیز قابل توجه می باشد.

سیستم کنترل یکپارچه یا Integrated Control System (ICS)

از دیگر قابلیت های خانه های هوشمند در آینده می توان به سیستم یکپارچه سازی اشاره کرد. در صورتی که امروزه بخش های مختلف در خانه هوشمند مانند امنیت ، روشنایی و ... به صورت مجزا و به وسیله اپلیکیشن ها کنترل می شوند. در صورتی که انتظار می رود در نسل آینده این تجهیزات به صورت یکپارچه کار کنند.

این نکته را نیز بدانید که منظور از یکپارچه سازی این نیست که تمامی آنها از یک کمپانی تولید شوند بلکه منظور این است که به کمک آن بتوان همه تجهیزات را به هم متصل کرد.

کنترل خودکار خانه های هوشمند در آینده

در اینده انتظار می رود که سنسورها تمامی کارها را بر عهده بگیرند و به صورت خودکار کارهای خود را انجام دهند. مثلا اگر جایی نور کم بود بتواند نور را زیاد کند ، در هنگام تشخیص حرکت لامپ را روشن کند ، اگر رطوبت خاک کم بود اقدام به روشن کردن سیستم آبیاری کند ، اگر گاز نشت کرد از شیر اصلی گاز را قطع کند و بسیاری از کارهای دیگر که با وجود سنسورها قابل انجام می باشد.

استفاده از ربات ها در خانه هوشمند

ربات ها احتمالا به صورت گسترده در سال ۲۰۴۰ حضور خواهند یافت. می توانیم امروزه بگوییم که ماشین ظرفشویی مانند یک ربات عمل می کند اما در زمان اوج این ربات ها کارهایی مثل دزدیدن صدها هزار شغل ، نوشتن همه کدهای نرم افزای و حتی تولید مثل بیشتر از کارهایی است که می توانند ربات ها در سال ۲۰۴۰ انجام دهند و زندگی انسان ها را به خطر بیاندازند.

ربات هایی که تا امروزه از طرف شرکت های بزرگی مثل ال جی و هیوندا معرفی شده اند جالب ترین وجه را بین خانه های هوشمند و انسان برقرار می کنند. ما هم اکنون از ربات هایی که لباس را تا می کنند و یا خانه را جارو می کنند استفاده می کنیم اما باز هم از آنچه که انتظار داریم عقب تر هستیم.

مهم ترین مزایای خانه‌های هوشمند

  • صرفه‎ جویی در زمان و منابع
  • کاهش اثرات منفی خطاهای انسانی در تنظیم تجهیزات ساختمانی
  • کنترل تجهیزات ساختمانی با استفاده از اسمارت‎فون‎ها و کنترل از راه دور این قبیل از ساختمان‎ها
  • امنیت بیشتر با کمک سیستم‎های کنترلی
  • کنترل تجهیزات گرمایشی/سرمایشی براساس شرایط محیطی
  • امکان استفاده از تکنولوژی‎هایی نظیر یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و پردازش کلان داده‎ها برای مدیریت بهتر ساختمان
  • افزایش طول عمر تجهیزات ساختمانی
  • امکان انتخاب گستره هوشمندسازی ساختمان (شما می توانید یک اتاق، دو اتاق یا همه ساختمان خود را هوشمند کنید)
  • امکان مانیتورینگ ساده تمامی اجزای ساختمان و افراد حاضر در آن (مراقبت از سالمندان و کودکان)
  • افزایش ارزش ملک با یک هزینه کم
  • آسایش، آرامش و راحتی بیشتر برای ساکنین چنین ساختمان‎هایی

خانه‌های هوشمند و اتوماسیون سازی

سیستمهای مدیریت ساختمان (BMS) در طول سالیان متمادی به دنبال اتوماسیون‎سازی در منازل مسکونی، تجاری و اداری بوده‎اند. علیرغم موفقیت چنین سیستم‎هایی، امّا همچنان نقایص فراوانی در آن‎ها وجود دارد. از مزایای خانه‎های هوشمند این است که فرآیند اتوماسیون‎سازی در ساختمان‎ها به سادگی امکان‎پذیر خواهد شد. خانه‎های هوشمند به راحتی قابلیت انطباق با انواع BMS را خواهند داشت. این ویژگی باعث می‎شود تا در مجتمع‎های بزرگ مسکونی و ساختمان‎های عظیم تجاری و اداری هزینه‎های تعمیر و نگهداری، امنیت و مدیریت ساختمان به شدت کاهش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت نوران ارتباطات

ما با هدف تامین تجهیزات شبکه در سال 1387 گرد هم آمدیم تا با فعالیت در عرصه شبکه‌های ارتباطی به نیازهایی که با تجربه چندین ساله فعالیت در این حوزه در بازار احساس می کردیم، پاسخ دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان