اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003085152411933

دستگاه فیوژن فیبر نوری چیست؟

کد: 140003085152411933

https://bit.ly/3p2lg9x

، (اخبار رسمی): اتصال فیوژن پروسه‌ای است که در آن دو فیبر به طور دائم به یکدیگر متصل می‌شوند.

دستگاه فیوژن فیبر نوری چیست؟
دستگاه فیوژن فیبر نوری چیست؟

 اتصال فیوژن برعکس کانکتور فیبر نوری (Fiber Connector) است که برای تنظیم مجدد آسان در پانل‌های اتصال متقاطع یا پچ طراحی شده‌اند. به طور کلی، دو نوع اتصال فیوژن وجود دارد؛ اتصال مکانیکی و اتصال فیوژن.

در اتصال مکانیکی، دو فیبر نوری به طور فیزیکی به یکدیگر متصل نمی‌شوند. بلکه در واقع، انتهای دو فیبر در داخل یک روکش  با برخی مکانیزم‌های مکانیکی بهم وصل یا تراز می‌شوند. در این اتصال، اتلاف انرژی بالا و اتلاف برگشتی بالایی نسبت به اتصال فیوژن که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم، دارد. از این رو، معمولا از اتصال مکانیکی فیبر نوری به طور موقت استفاده می‌شود. همینطور من جمله کاربردهای نوع اتصال می‌توان به اتصال اضطراری فیبر نوری و تست کردن فیبرها اشاره کرد.

دومین نوع اتصال، اتصال فیوژن نام دارد. در این نوع اتصال، معمولا دو فیبر نوری توسط قوس الکتریکی به یکدیگر جوش داده شده اند. اتصال فیوژن، یکی ازگسترده‌ترین متدهای اتصال فیبرهای نوری است و از آنجایی که اتلاف انرژی آن و اتلاف برگشتی بسیار کمی دارد، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از ابزار کار فیوژن فیبر نوری، مفصل فیبر نوری نام دارد که اشکال مختلفی را شامل می‌شود. در حقیقت مفصل فیبر نوری به تجهیزاتی گفته می‌شود که اتصالات کابل‌های فیبر نوری را برقرار می‌کند. مفصل فیبر نوری به‌طور کلی شامل دو دسته افقی و عمودی است که از لحاظ محیط مورد استفاده به سه گروه خاکی، هوائی، دریائی تقسیم‌بندی می‌شوند.

گذشته از این‌ها، اتصال فیوژن، یکی از مطمئن‌ترین روش‌های اتصال  فیبر نوری است که توسط یک دستگاه فیوژن فیبر نوری انجام می‌شود. ما در ادامه، بیشتر بر روی دستگاه فیوژن فیبر نوری تمرکز می‌کنیم.

دستگاه فیوژن فیبر نوری چگونه کار می‌کند؟ دستگاه فیوژن فیبر نوری به دستگاهی گفته می‌شود که برای اتصال دو فیبر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتهای الیاف فیبرها آماده سازی شده و شکاف خورده است. سپس این قسمت در وسایل تراز روی دستگاه اتصال دهنده فیوژن قرار می‌گیرد. با فشار یک دکمه، انتهای فیبر با الکترود گرم می‌شود، بهم می پیوندد و ذوب می‌شود.

همینطور برای پیوند دو فیبر نوری، از وسیله‌ای به نام آداپتور فیبر نوری استفاده می‌شود. در واقع آداپتور فیبر نوری به قطعات کوچکی گفته می‌شود که معمولا کابل‌های فیبر نوری را به هم وصل می‌کنند. به عبارت دیگر، آداپتور فیبر نوری واسط بین فیبر نوری هستند که کانکتور بر روی آن‌ها نصب شده است و علاوه بر اسم آداپتور فیبر نوری ، با نام کوپلر فیبر نوری نیز شناخته می‌شود.

دستگاه های فیوژن فیبر نوری دستگاه‌های اتوماتیکی هستند که شما می‌توانید از تنظیمات پیشنهادی کارخانه آنها استفاده کرده و یا پارامترهای دستگاه فیوژن فیبر نوری را به صورت دستی وارد کنید. در واقع، 5 مرحله اساسی برای اتصال فیوژن به وسیله دستگاه فیوژن فیبر نوری وجود دارد:

مرحله اول:‌ برای استفاده از دستگاه فیوژن فیبر نوری ، اول از همه پوشش محافظ اتصال فیوژن را قرار دهید.

مرحله دوم: پوشش روی فیبر را جدا کنید و پوشش فیبرها را به فیبرهای لخت 125um تبدیل کنید. سپس فیبر لخت شده را با الکل ایزوپروپیل 99 درصد تمیز کنید.

مرحله سوم: فیبر را بشکنید. فیبر باید با یک برش دهنده با دقت بالا شکسته شود. اکثر دستگاه‌های فیوژن با یک برش پیشنهادی ارائه می‌شوند. شکاف فیبر یک مرحله بسیار مهم است زیرا کیفیت اتصالی به کیفیت برش بستگی دارد.

مرحله چهارم: فیبرها را درون هولدرهای فیبر در دستگاه فیوژن قرار دهید. دکمه شروع را فشار دهید تا اتصال فیوژن شروع شود.

مرحله پنجم: توجه داشته باشید که پوشش محافظ برای اتصال باید از بین برود و این فرآیند، خطر آسیب رساندن به سطح فیبر را حذف می‌کند. پس از اتصال یا جوش، معمولاً برای بدست آوردن استحکام مکانیکی کافی، از یک پوشش جدید (به عنوان مثال، یک محافظ کوچک کننده گرما یا یک محافظ مکانیکی بست) استفاده می‌شود.

چگونه بهترین دستگاه فیوژن فیبر نوری را انتخاب کنیم؟ دستگاه فیوژن مدل‌های گوناگونی دارد که از نظر ویژگی‌ها، ظرفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت‌اند. بنابراین قبل از تصمیم گیری درباره اینکه کدام یک را بخرید، می‌بایست با تکنولوژی‌های انواع مختلف دستگاه فیوژن آشنا شوید.

فناوری تراز کور (Core Alignment): پر کاربرد ترین نوع فناوری دستگاه فیوژن از این نوع است. فرآیند اتصال فیوژن نوری با دستگاه های تراز کور یا تراز مقطع با استفاده از چندین دوربین برای بازرسی از دو تار فیبر نوری کلیو شده قبل از جوش صورت می پذیرد.

فناوری تراز کلد (Clad Alignment): این نوع از دستگاه‌ها که V-Groove نیز خوانده می‌شوند برای تراز کردن تارها جهت اتصال مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجه تسمیه آنها به این دلیل است که تارها بر اساس  قطر بیرونی روکش تارهای فیبر، در یک نگهدارنده یا شیار V  قرار می‌گیرند. ویژگی های هندسه شیشه ای و تحمل ها (قطرکلد ، غیر مدور بودن و تمرکز هسته به لایه کلد) منجر می‌شود دستگاه فیبرهای کلیو شده را به شکل فیزیکی تراز کند.

دستگاه فیوژن دستی (Handheld): این نوع دستگاه های فیوژن همراه با باطری های نسل جدید با ظرفیت عملکرد بالا معرفی و به  انقلابی در این صنعت تبدیل شدند . این دستگاه‌ها دستی، کوچک و قابل حمل هستند، اما از نظر عملکرد با فناوری تراز کلد تفاوت چندانی ندارد.

معتبرترین مرکز خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری مجموعه بانک فیبر نوری و شبکه به عنوان یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین عناصرفعال در حوزه فیبر نوری در ایران است. هدف آنها علاوه بر بالابردن دانش مهندسی در سطح جامعه، تامین تجهیزات شبکه های فیبر نوری از قبیل مودم فیبر نوری با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت برای مصرف‌کنندگان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع تجهیزات شبکه اعم از کابل فیبر نوری، کابل مسی مخابراتی و  مودم فیبر نوری می‌توانید به سایت  https://fiberopticbank.com سر بزنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک فیبر نوری و شبکه

بانک فیبرنوری و شبکه در نظر دارد همه احتیاجات مربوط به فیبر نوری و تجهیرات وابسته آن را به صورت تخصصی و جامع ارائه نماید. هدف ما بالابردن دانش جامعه مهندسی و تامین محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید