اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006315445711933

راهنمای خرید تجهیزات شبکه

کد: 140006315445711933

https://bit.ly/3hYHirl

، (اخبار رسمی): در دنیای امروز یکی از پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین نیاز های بشر، اینترنت است. این بستر مهم تحت عنوان شبکه اتفاق می‌افتد. اما شاید برای شما سوال باشد که شبکه چیست و تجهیزات شبه کدام اند و چند نوع دارند؟

راهنمای خرید تجهیزات شبکه
راهنمای خرید تجهیزات شبکه

به طور خلاصه وقتی شما یک رایانه خریداری می‌کنید برای دسترسی به اینترنت اولین چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنت است. برای دسترسی با این اتصال شما باید به یک روتر یا مودم اتصال برقرار کنید. مودم به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه داده ها را از اینترنت دریافت می‌کند و سپس آنها را با رایانه شما منتقل می‌کند.

شبکه چیست؟

شبکه در حالت کلی به مجموعه ای از کامپیوتر ها، نرم افزار ها و سخت افزار هایی گفته می‌شود که با هم در ارتباط و متصل هستند. در حوزه فناوری اطلاعات هم شبکه با اتصال حداقل دو سیستم کامپیوتری که توسط یک اتصال با سیم یا بی سیم به هم متصل هستند گفته می‌شود.
ساده ترین توع شبکه که با عنوان شبکه نظیر به نظیر از آن یاد می‌شود با اتصال دو سیستم رایانه ای با سیم گفته می‌شود. در این نوع سبکه سلسه مراتبی وجود ندارد و هر دو رایانه از امتیازات یکسانی دارا هستند و هر دو به یک میزان به منابعی همچون فضای دیسک یا دستگاه های جانبی برخوردارند.
استفاده از شبکه چه مزایایی دارد؟

  • شبکه بستری را برای ایجاد فضایی مشترک از منابعی اعم از اطلاعات، سخت افزار ها و نرم افزار ها فراهم می‌کند.
  • استفاده از شبکه باعث حذف محدودیت های جغرافیایی می‌شود.
  • دقت و سرعت بالاتر در تبادل اطلاعات صرفه جویی در هزینه های مالی، زمانی و منابع ایجاد شبکه موجب افزایش امنیت می‌شود.
  • ساده سازی امکان اشتراک گذاری منابع و اطلاعات افزایش ظرفیت ذخیره سازی و استفاده بهینه از فضای دیسک

تجهیزات شبکه چیست و انواع آن کدام اند؟

به مجموعه سخت افزار ها و تجهیزاتی که برای راه اندازی یک شبکه رایانه ای به کار می‌روند، تجهیزات شبکه گفته می‌شود.

در حالت کلی تجهیزات شبکه به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. تجهیزات فعال یا اکتیو (active network)
  2. تجهیزات غیر فعال یا پسیو (passive network)

کلیه تجهیزات شبکه در دو دسته ذکر شده قرار می‌گیرند. یعنی تجهیزات شبکه یا از نوع فعال یا از نوع پسیو یا غیر فعال هستند. اگر شما قصد خرید تجهیزات شبکه را داشته باشید نیاز دارید که انواع و اهمیت آن ها را بدانید.

تجهیزات شبکه اکتیو چیست؟

به تجهیزاتی گفته می‌شود که برای انتقال اطلاعات در شبکه و ایفای نقش نیاز به جریان الکنریکی دارند. بنابراین در یک شبکه رایانه ای قطعاتی به برق متصل هستند قطعات فعال یا اکتیو نام دارند.

انواع دستگاه های اکتیو شبکه

هاب: هاب با عنوان یکی از ساده ترین تجهیزات شبکه از نوع فعال است که وظیفه آن اتصال شبکه های کامپیوتری به یکدیگر و تقویت سیگنال های شبکه است.

سوییچ: سوییچ ها نقش مهم تری نسبت به هاب ها دارند. سوییچ یک دستگاه چند پورتی است که وظیفه آن بهبود کارایی شبکه است. سوییچ اطلاعات مسیر یابی محدودی را در مورد گره های شبکه داخلی حفظ می‌کند و به شما امکان اتصال به سیستم هایی مانند هاب یا روتر را می‌دهد. به طور کلی سوییچ ها وظیفه سوییج ها بازخوانی ادرس سخت افزاری بسته های ورودی و هدایت آنها به مقصد مناسب است.

روتر: از زمان رسیدن اطلاعات از سرویس‌دهنده اینترنت (ISP) به شما اتفاقات زیادی می‌افتد. روتر در نقش یک پست‌چی وظیفه شناس، از رسیدن اطلاعات به مقصد مورد نظر اطمینان حاصل می‌کند.

روتر به هر دستگاه در شبکه محلی یک آدرس (IP Address‌) منحصر به فرد می‌دهد تا به وسیله ‌آن اطلاعات به درستی به دست شما برسند. عکس قضیه هم برقرار است. هنگامی که قصد فرستادن اطلاعات داشته باشد، باز هم پست‌چی وظیفه شناس است که بسته را تحویل می‌دهد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چطور می‌شود اطلاعات در شبکه گم شوند یا اشتباه منتقل شوند. خب، هیچ بسته پستی در یک خیابان که تنها یک ساختمان تک واحدی دارد گم نخواهد شد، اما تعداد واحدها که زیاد شود، هر چیزی ممکن است. در ادامه با پاسخ به سوال تفاوت مودم و روتر چیست، علت اهمیت آدرس IP (یا کد پستی) مشخص خواهد شد.

بریج یا پل: پل شبکه یا بریج (Bridge) دستگاهی است که شبکه را به دو یا چند بخش مجزا یا اصطلاحا سگمنت مجزا تقسیم می‌کند. از دیدگاهی دیگر، بریج دو یا چند سگمنت را به هم متصل می‌کند و شبکه واحدی تشکیل می‌دهد.

برای مثال، بریج می‌تواند یک شبکه بزرگ را به دو بخش یا اصطلاحا به دو سگمنت کوچکتر تقسیم کند و با این شیوه، ترافیک کلی شبکه و احتمال برخورد فریم‌ها (frame) در شبکه را کاهش دهد. تقسیم شبکه به سگمنت‌های مجزا به افزایش بازده و امنیت شبکه کمک می‌کند.

مودم: مودم از ابتدای کلمات Modulator و Demodulator ریشه می گیرد. در واقع می توان گفت که مودم یک دستگاه سخت افزاری می باشد که وظیفه آن تبدیل سیگنال های دیجیتال به آنالوگ و برعکس است. دستگاه مودم داده های دریافت شده از رساننده خدمات اینترنتی یا Internet Service Provider (ISP) را به داده های قابل استفاده توسط گوشی همراه، لپ تاپ یا سایر تجهیزات شبکه تبدیل می کند.

تکرار کننده یا ریپیتر: تکرار کننده یا ریپیتر وسیله ای الکترونیکی است ک قدرت سیگنال های دریافتی را تقویت می‌کند. در واقع ریپیتر وسیله ای است که پس از دریافت سیگنال آن را تقویت کرده و در توان بالاتر انتقال می‌دهد تا سیگنال در بستر کابل LAN بتواند مسافت بیشتری را طی کند.

تجهیزات پسیو چیست؟

تجهیزات پسیو بر خلاف تجهیزات اکتیو به آن دسته از تجهیزات شبکه گفته می‌شود که برای ایفای نقش نیاز با جریان الکتریکی ندارند و در واقع مجموعه تجهیزاتی هستند که روی آنها هیچ عملی انجام نمی‌پذیرد و فقط نقش زیر ساختی جهت انتقال اطلاعات را دارند. کابل مسی یا کابل فیبر نوری جزو تجهیزات پسیو شبکه به حساب می‌آیند.

خرید انواع تجهیزات شبکه با قیمت مناسب مجموعه بانک فیبر نوری و شبکه به عنوان یکی از فعالان حوزه تجهیزات شبکه به عنوان مناسب ترین مرجع خرید تجهیزات شبکه و انواع کابل فیبر نوری می‌باشد.

برای خرید تجهیزات شبکه و مودم فیبر نوری یا جهت ارتباط با کارشناسان مجموعه بانک فیبر نوری و شبکه به سایت https://fiberopticbank.com مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک فیبر نوری و شبکه

بانک فیبرنوری و شبکه در نظر دارد همه احتیاجات مربوط به فیبر نوری و تجهیرات وابسته آن را به صورت تخصصی و جامع ارائه نماید. هدف ما بالابردن دانش جامعه مهندسی و تامین محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]