اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007125460311933

بهترین مرکز خرید تجهیزات فیبر نوری

کد: 140007125460311933

https://bit.ly/3l4AEBW

، (اخبار رسمی): یکی از مهم ترین ابزارهای عرصه دیجیتال که با اختراع و فراگیر شدن آن سرعت انتقال داده‌ها و کیفیت ارتباطات در بستر بین الملل به کلی دچار تحول شد، فیبر نوری بود.

بهترین مرکز خرید تجهیزات فیبر نوری
بهترین مرکز خرید تجهیزات فیبر نوری

با فراگیر شدن استفاده از فیبر نوری، تجهیزات فیبر نوری و دانش و صنعت مرتبط با آن نیز به سرعت شروع به توسعه و فراگیر شدن کرد. به عبارت دیگر، بنیاد اصلی این صنعت که توانست فناوری انتقال داده را با یکی از عظیم ترین انقلاب‌های ممکن روبه رو سازد، پدیده کابل فیبر نوری بود.

پس از فراگیر شدن کابل فیبر نوری در کشورهای مختلف از جمله ایران، شبکه ارتباطات و اطلاعات از ظرفیت‌های فوق العاده ای بهره مند شد که تا قبل آن حتی تصور چنین ظرفیتی هم به ذهن‌ها متبادر نمی‌شد.

به این جهت در حال حاضر برخوردای حداکثری کشورها از جمله ایران، از زیربناهای حیاتی؛ مانند شبکه فیبر نوری و پشتیبانی قابل قبول از این شبکه که تامین و کیفیت ارائه تجهیزات فیبر نوری از سوی شرکت‌های بخش خصوصی، از جمله شاخص‌های مهم توسعه به شمار می‌رود.

اهمیت جایگاه صنعت فیبر نوری

هر چقدر که استعداد و توانایی شرکت‌های تامین کننده تجهیزات فیبر نوری بیشتر باشد ظرفیت‌های شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی کشور که وابسته به این تجهیزات هستند نیز به خوبی مسیر توسعه را طی خواهد کرد.

در حال حاضر به واسطه تحریم‌ها و بسته شدن مبادی انتقال پول، کار شرکت‌های بخشی خصوصی دشوارتر شده و چالشی که این شرکت‌ها با آن دست به گریبان هستند، نوعی اقدام ملی فراگیر است که ارزش بیشتری نسبت به شرایط عادی دارد.

تامین و انتقال تجهیزات فیبر نوری به داخل کشور و یا بومی‌سازی تکنولوژی تولید این تجهیزات، از آن جهت اهمیت دارد که شبکه ملی ارتباطات و شبکه‌های کوچک محلی، شرکتی و منازل مسکونی متکی به این پشتیبانی است و در ضمن ضرورت نوسازی شبکه نیز بخشی از نیازهای همیشگی است.

در نهایت باید گفت کلیت این شبکه عظیم ارتباطی در کنار یکدیگر و با اتکا به شرکت‌های تامین کننده کابل فیبر نوری و تجهیزات فیبر نوری، منجر به ارائه خدمات به هنگام و مناسب مخابراتی، اینترنتی و ارتباطی برای شهروندان در شهرها و روستاهای کشور شده است.

از سوی دیگر، همسو شدن با انقلاب رو به گسترش صنعت ارتباطات به لطف فیبر نوری، در وضعیت ایستایی و سکون میسر نیست؛ چرا که به روز آوری ظرفیت‌ها و افزودن بر کارایی شبکه، براساس استانداردهای جهانی امکان بهره مندی هرچه بیشتر کشور از قدرت شگفت انگیز این فناوری نوظهور و مدرن را فراهم می‌کند.

ضمن این که مشتریان و بهره برداران شبکه، به طور پیوسته خواستار پهنای باند بیشتری هستند و رقابت در خصوص ارائه بیشترین پهنای باند در بین کشورها بسیار گرم شده است. رقابتی که بدون تامین و تضمین تجهیزات و کابل‌های شبکه میسر نخواهد بود. این مساله آن قدر اهمیت دارد که ارائه پهنای باند بیشتر هم یکی از فاکتورهای توسعه در میان کشورهای توسعه یافته شمرده می‌شود.

از این رو شرکت‌های مخابراتی اعم از مجریان، تامین کنندگان و تولید کنندگان در پی این هستند که بالاترین همگرایی و تعامل را با شبکه عظیم ارتباطی و رسانه ای داشته باشند. موضوعی که برای معماران شبکه پهن باند به عنوان عمده ترین مصرف کنندگان محصولات این شرکت‌ها بسیار قابل فهم است.

در خصوص مصرف کننده خانگی هم چنین انتظاری از شرکت‌های تامین کننده وجود دارد که باید به روز ترین فناوری‌ها را تامین و به مصرف کنندگان ارائه دهند.

این شرکت‌ها که به خاطر تخصص و مهارت بالایی که دارند، خیال مصرف کنندگان را درباره این که بهترین محصول و کیفیت را دریافت می‌کنند راحت می‌کند.

در این زمینه تجهیزات FTTH که دسترسی منازل به شبکه پهن باند و دریافت حجم بالایی از محتوا در اشکال مختلف را میسر می‌کند، بسیار اهمیت یافته است؛ چرا که  مصرف کنندگان مشاغل و  خانگی به این وسیله می‌توانند به راحتی خدمات ویدیویی و صوتی را به شکل قوی تر دریافت نمایند.

خبر خوب این است که فناوری فیبر نوری در حال حاضر می‌تواند سرعت انتقال داده را در یک وضعیت تعاملی دو طرفه با سرعت بسیار بالا که در حاضر تا یک گیگابایت برثانیه هم متصور است فراهم کند که برای شرکت‌ها، موسسات، بنگاه‌های تجاری، شرکت‌ها و مراکز دولتی امکانات بیشتری را فراهم می کند. البته این سرعت در معدودی از کشورها برای منازل مسکونی هم در دستور کار قرار گرفته است.

به این خاطر است که تکنولوژی فیبر نوری اخیرا برای ارتباطات اینترنتی محلی نیز محبوبیت بیشتری یافته و برخی از ISP‌ها به سمت ارائه اینترنت فیبر تمایل پیدا کرده اند.

به این خاطر کارشناسان شبکه و مخابرات اعتقاد دارند که فناوری کابل‌های فیبر نوری که شروع پیدایش آن‌ها به 40 سال پیش می‌رسد و در این مدت به طور پیوسته توسعه یافته و جایگزین مناسبی برای شبکه سازی سنتی براساس کابل‌های مسی شده، مرکز ثقل این انقلاب عظیم ارتباطی است.

این نوع کابل شامل رشته‌های کوچک شیشه ای یا پلاستیکی است که پرتوهای نوری را حمل می‌کند و با این مکانیسم داده‌های دیجیتالی را از طریق کابل و از طریق پالس‌های سریع نور منتقل می‌کند و در انتهای مسیر پالس‌های نور به مقادیر دودویی تبدیل می‌شوند که توسط کامپیوتر قابل خواندن است.

از آنجا که داده‌ها در کابل فیبر نوری از طریق امواج نوری انتقال داده می‌شوند، می‌توانند اطلاعات را با سرعت نور انتقال دهند. این خاصیت باعث شده است که کابل فیبر نوری بالاترین سرعت را قابل دسترسی کرده است.

موارد استفاده تجهیزات فیبر نوری:

  • اینترنت
  • تلویزیون کابلی
  • تلفن
  • شبکه‌های رایانه ای
  • جراحی و دندانپزشکی
  • روشنایی و تزئینات
  • جک‌های مکانیکی
  • برنامه‌های نظامی و فضایی
  • صنعت خودروسازی

با توجه به موارد فوق، نگاهی به عملکرد شرکت های ایرانی که در زمینه تامین و ارائه فناوری های مرتبط فعالیت می کنند، نشان می دهد که عملکرد این شرکت ها بسیار مهم و حساس است.

یکی از شرکت هایی که در این زمینه از تخصص و مهارت بالایی برخوردار بوده و توانسته است طیف گسترده ای از نیازهای شبکه ارتباطی کشور را تامین کند «بانک فیبر نوری و شبکه» است که در ادامه به معرفی مختصر برخی از محصولات و خدمات آن می پردازیم.

نگاهی به محصولات و خدمات بانک فیبر نوری و شبکه در عرصه صنعت فیبر نوری  

1- تجهیزات فیبر نوری

در حوزه تامین تجهیزات فیبر نوری، بانک فیبر نوری و شبکه تولیدات تعدادی از معتبرترین برند‌های خارجی و تعدادی از برند‌های برگزیده داخلی را تامین و ارائه می‌کند.

تجهیزات فیبر نوری شامل تجهیزات اکتیو و تجهیزات پسیو، تجهیزات تست و انوع رک و کابیت و متعلقات آن است. تجهیزات FTTH و تجهیزات مدار بسته از دیگر محصولات تخصصی این مجموعه است که ارائه می‌شود.

2- فیبر نوری و کابل و کابل فیبر نوری

بانک فیبر نوری و شبکه، همچنین انواع کابل فیبر نوری و کابل شبکه را از محصولات برند‌های معتبر خارجی و تعدادی از برند‌های مشهور و برگزیده داخلی تامین و در اختیار مهندسین و مصرف کنندگان این حوزه قرار می‌دهد. کابل دراپ، کابل مسی در کنار محصول اصلی یعنی کابل فیبر نوری بخشی از محصولات است.

3- مشاوره و طراحی

بانک فیبر نوری و شبکه در زمینه های تخصصی مرتبط با خرید ملزومات، چگونگی عقد قراردادفنی و تامین تجهیزات مشاوره می دهد.

4- تامین تجهیزات کلیه پروژه‌ها

ممکن است خرید و تامین تجهیزات و ملزومات پروژه ها برای مجریان دشوار باشد. چون این امر نیازمند تخصص، دانش و شناخت بازار و برندهاست. از این رو بانک فیبر نوری روند تامین مصالح پروژه ها را نیز به عنوان یک مساله تخصصی برعهده می گیرد.

5- اجرای شبکه فیبر نوری

بانک فیبر نوری و شبکه با بهره مندی از منابع انسانی ماهر و آموزش دیده عملیات اجرای شبکه فیبر نوری را در اندازه های مختلف برعهده می گیرد.

6- تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات

تعمیرات و کالیبراسیون دستگاه‌هایی مانند جوش فیوژن و کلوید از برند‌هایی مانند فوجیکورا و سومیتومو... نیز از جمله خدمات این مجموعه است.

7- کلاس‌های آموزشی

برای ارتقای سطح دانش فنی جامعه مهندسین کشور در سطوح مقدماتی و پیشرفته، مجموعه بانک فیبر نوری و شبکه اقدام به برگزاری کلاس های مقدماتی و پیشرفته کرده که علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به سایت این مجموعه مراجعه کنند.

افزون بر این ها، علاقه مندان می‌توانند در سایت بانک فیبر نوری و شبکه انواع تجهزات فیبر نوری و کابل فیبر نوری را براساس به روزترین فناوری‌های تولیدی و با مناسب ترین قیمت‌های ارائه شده در بازار سفارش دهند.

مجموعه سایت بانک فیبر نوری و شبکه تلاش می‌کند با افزایش توان فنی و مهندسی کشور در عرصه فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی با تامین و ارائه محصولات با کیفیت که به طور پیوسته مورد نیاز صنعت و شبکه ملی و شبکه‌های محلی (LAN) و خصوصی است، نقش موثری ایفا نماید.

مجموعه سایت بانک فیبر نوری و شبکه برای تحقق این اهداف از منابع انسانی کارآمد و آموزش دیده و خدمات پس از فروش، استفاده می‌کند.  

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع تجهیزات شبکه و کابل فیبر نوری  به سایت https://fiberopticbank.com/مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک فیبر نوری و شبکه

بانک فیبرنوری و شبکه در نظر دارد همه احتیاجات مربوط به فیبر نوری و تجهیرات وابسته آن را به صورت تخصصی و جامع ارائه نماید. هدف ما بالابردن دانش جامعه مهندسی و تامین محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]