اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003215171816618

نکاتی درباره مسافرت و کمپ زدن

کجای شمال میشه چادر مسافرتی زد؟

کد: 140003215171816618

https://bit.ly/35ftd21

، رامسر , (اخبار رسمی): تاحالا شده فکر کنین اگه برین شمال کجا یه جای دنج داره که بشه چادر زد؟ یا اینکه کدوم قسمت از نواحی این منطقه سبز و خوش آب و هوای کشورمون میشه یه جای خوب برای یه کمپ عالی پیدا کرد؟ پس با خونه چی تا پایان این مقاله همراه باشید.

تاحالا شده فکر کنین اگه برین شمال کجا یه جای دنج داره که بشه چادر زد؟ یا اینکه کدوم قسمت از نواحی این منطقه سبز و خوش آب و هوای کشورمون میشه یه جای خوب برای یه کمپ عالی پیدا کرد؟ پس با خونه چی تا پایان این مقاله همراه باشید.

معمولا کسانی که دوست دارن جایی رو برای کمپ و چارد زدن انتخاب کنن اون جا باید موقعیتش عالی و با منظره های بکر و زیبا باشه البته نزدیکی به امکانات بهداشتی و پزشکی و همین طور امن بودن در اولویت یک محل برای کمپ زدن هست.

مکان های نا امن برای چادر زدن

یادمون باشه که شمال با تمام زیبایی هاش مناطق خطرناک و ناایمن هم داره . مثلا کنار رودخانه ها چون بارندگی همیشه در این مناطق یه امر معمولی تلقی میشه و همیشه باید منتظر باران باشین . همیشه قبل از یه برنامه مسافرت وضع آب و هوا رو مرتبا چک کنیم.حتی الامکان از حریم رودخانه ها دور باشیم

در مسیر آبروها و رودخانه های فصلی که الان آب ندارن کمپ نزنیم.

جنگل های شمال واقعا زیبا هستن و هرچه قدر به عمق این جنگل ها وارد بشیم زیبایی چند برابر میشه ولی تو اون قسمت شما وارد قلمرو و محیط حیوانات وحشی شدین . برای اونا چندان خوشایند نیست وارد شدن تو منطقه زندگیشون !. هرساله چندین محیط بان زحمت کش از تمام کشورمون جونشون رو به خاطر حفاظت از این محیط زیبا از دست میدن پس به خاطر داشته باشیم به پاس قدردانی از زحمات این نیروها مکان های مشخص شده و ایمن که با تابلو مشخص شده انتخاب کنیم.

مواظب مسیر ها و مکان های باتلاقی باشیم

گاها شده کسانی برای عبور از یک مکان به قسمت دیگه تو یه منطقه باتلاقی گیر کردن و همینطور جونشون رو از دست دادن !

چادررو یکم دورتر از آتش مستقر کنید. جنس پارچه چادر بسیار قابل اشتعاله و امکان آتش‌سوزی در اثر وزش باد وجود داره

مکان‌های مرتفع و بلندکوه ها برای کمپ زدن مناسب نیستند، چون احتمال صاعقه در این مکان‌ها وجود داره

چادر تون رو در نزدیکی محل دامداری ها بر پا نکنین این مکان ها هم مناسب برای کمپ زدن نیستند؛ چون از شر حشرات موذی در امان نیستین. همچنین توجه کنید که نزدیک به لانه مورچه‌ها و کندوی زنبورها نباشید.

بهتره که محلی را که برای استقرار کمپ خود بنا می‌کنین، خاکش سست نباشه. چون درصورت سست بودن زمین نمیتونین میخ‌های چادر را محکم کنین

معرفی مکان های زیبای شمال برای برپا کردن چادر

پارک جنگلی چالوس

این پارک در ۷ کیلومتری جاده چالوس-تهران واقع شده و رودخانه ی چالوس از کنار اون می گذره که منظره ای زیبا و شگفت انگیزی را نمایان و حسی آرامش بخشی را القا می کنه. تو این پارک برای اقامت مسافران، کلبه و کومه هایی احداث شده و برای لذت بردن از صدای رودخانه و بوی تازگی طبیعت، دارای امکاناتی مثل زمین بازی برای بچه ها و میز و نیمکت در جنگل هم هست

پارک جنگلی نور

در میانه جاده نور به محمود آباد تابلویی وجود داره که رهگذران رو به درون پارک جنگلی نور هدایت می کنه؛ جاذبه ای که با عنوان پارک سعیدی آشتیانی نیز شناخته می شه و از نظر کارشناسان با مساحت ۳۶۰۰ هکتار، عنوان بزرگترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده. ورودی غربی این پارک در کیلومتر 5 جاده اصلی نور به محمودآباد قرار دارده وسردری سنگی با پوشش چوبی که شما را به دنیای دیگری فرا می خوانه. به دلیل دسترسی مناسب این پارک به جاده ساحلی نور و نزدیکی اون به شهرهای رستم رود، محمودآباد، نور و آمل پذیرای جمعیت زیادی هست و در ایام پیک سفر بسیار شلوغ می شه. 

پارک جنگلی سیسنگان نوشهر

پارک جنگلی سی سنگان که در 35 کیلومتری نوشهر قرار داره و در سال 1344 و به پیشنهاد و طراحی مهندس آشتیانی ایجاد شد و نامش رو از اون زمان بر سر زبونها افتاده. پارک جنگلی که از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه های البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح الدین کلا منتهی می شه و مساحت کلی آن ۶۰۲ کیلومترمربع است. 

پارک جنگلی سیسنگان که در ابتدا با هدف حفاظت از گونه های نادر شمشاد و سایر گونه های گیاهی و جانوری تاسیس شده؛ اما به تدریج امکانات و جاذبه های دیگری به آن اضافه شد ه و این پارک رو به یکی از مشهورترین پارک های جنگلی و ساحلی مازندران تبدیل کرده. البته سی سنگان هنوز تنها ذخیره گاه بزرگ شمشاد در ایران و خاورمیانه به شمار میره و مساحت زیادی از پوشش گیاهی جنگلی و ساحلی را به خودش اختصاص داده . از گونه های مشهور موجود در پارک جنگلی سی سنگان به غیر از شمشاد میشه به بلوط هایی اشاره کرد که گاه ارتفاع آنها به 10 متر نیز می رسه؛ بلوط هایی که سایه‌سار خود را بر کرانه دریای خزر پهن کرده و نقش و نگار خاصی به طبیعت ساحلی پارک می ده

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت داره و مانند سایر پارک‌ هاى جنگلى، درختان خودرو و انبوهى را در خودش جاى داده. گونه‌هاى مختلف گیاهان شمشاد، توسکا، ملچ و افرا از جمله این درختان هستن که عمر درخشان شمشاد آن بیش از ۷۰۰ سال برآورد گردیده . پارک نمک‌ آبرود با طبیعت بکر و وحشى، ضمن حفظ سیستم‌ هاى اکولوژیکى به عنوان یکى از پارک‌ هاى جنگلى زیباى جهان محسوب مى‌شه. در حال حاضر از این پارک مسافران و اهالى شهرهاى مجاوراستفاده می کنن.

پارک جنگلی نمک آبرود که با جنگل های زیبا و قدیمی خودش چشم اندازی زیبا و منحصر به فردی رو ایجاد نموده که در اکثر ماه های سال دارای هوایی مطبوع و خنک داره و اکثر شب های  آن دارای مه بوده که به خودی خود یک فضای رویایی برای مسافران و مهمانان استراحتگاه بالای کوه نمک آبرود را جلوه گر می سازه.

پارک جنگلی چالدره تنکابن

این جنگل در دره ای عمیق و سرسبز شکل گرفته و به همین دلیل هم به آن چالدره گفته می شه ، تو اینجا چشم اندازهای جنگلی، شالیزارها، باغ های مرکبات و سنگ های پوشیده از خزه های جنگلی دست به دست هم دنیای دل انگیزی را خلق کرده که جون می ده برای تفریح و استراحت. همین که پا به پارک جنگلی چالدره بزارین انگار زمان از حرکت ایستاده و تنها چیزی که نظرتون رو جلب می کنه آرامشی بینظیر و چشم اندازهایی زیبا هست .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خونه چی

سایت املاک خونه چی جامع ترین سامانه هوشمند رهن و اجاره خانه، آپارتمان،ویلا و خرید و فروش املاک با قابلیت مقایسه عکس و قیمت.

اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]