اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003235174216618

روستای درک، در بخش زرآباد شهرستان کنارک

آشنایی با روستای درک اتصال کویر با دریا

کد: 140003235174216618

https://bit.ly/2ToD6b8

، رامسر , (اخبار رسمی): روستای درک، در بخش زرآباد، که در شهرستان کنارک، نزدیک چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. در واقع روستای درک، بین دو بندر مهم ایران، یعنی بندر چابهار و بندر عباس، قرار دارد. می‌توانید هم از طریق زمینی و هم از طریق هوایی، به روستای درک برسید.

آشنایی با روستای درک اتصال کویر با دریا
khonechi.com

روستای درک، در بخش زرآباد، که در شهرستان کنارک، نزدیک چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. در واقع روستای درک، بین دو بندر مهم ایران، یعنی بندر چابهار و بندر عباس، قرار دارد. می‌توانید هم از طریق زمینی و هم از طریق هوایی، به روستای درک برسید. در ادامه این مقاله با خونه چی همراه باشید.

درک ملاقات کویر با دریا

بر خلاف تصور بیشتر مردم، استان سیستان و بلوچستان، یکی از امن‌ترین و زیباترین مناطق گردشگری ایران است که این روزها، توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.

ساحل زیبای روستای درک

به جرات می‌توان گفت که ساحل روستای درک، جزو یکی از زیباترین و پاک‌ترین سواحل ایران است. برخلاف سواحل شمالی ایران، ساحل روستای درک، عاری از هرگونه زباله است که قدم زدن در کنار ساحل و شنا در دریای عمان را بسیار لذت بخش می‌کند.

اینجا، همان جایی است که دریای عمان به اقیانوس هند می‌رسد.

تقابل صخره‌های بلند و سنگی و درخت‌های نخل با دریا، مناظری می‌سازند که نظیر ندارند. مهم‌ترین دیدنی روستای درک تقابل ماسه‌های داغ و سوزان کویری با آغوش باز دریاست. یکی شدن کویر و دریا، یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی است که تنها در مکان‌های انگشت شماری از دنیا دیده می‌شود.هیچ‌هایکرها و آفرودبازها، پیشروی کشف مناطق بکر طبیعی برای سفر و تجربه‌های هیجان‌انگیز هستند. درک امسال از چشم این دو قشر دور نمانده بود و هیچ‌هایکرها و آفرودبازها خودشان را به رمل‌های شنی این ساحل رسانده بودند. عمومی شدن مناطق بکر برای حضور گردشگران بدون ‌آسیب نیست و بسیاری هراسان از آن‌اند که با تبلیغ مناطق بکری مثل درک، سرنوشت چشمه‌های باداب سورت در انتظار آنها باشد، اما اهالی درک از همان ابتدای کار روی مسائل محیط‌زیستی حساس هستند. روی تنها دکه ساحلی درک پلاکاردی نصب شده بود تا به گردشگران اطلاع دهد اهالی حاضرند بابت هر کسیه زباله‌ای که تحویل می‌گیرند، دو هزار تومان پرداخت کنند تا ساحل بکر درک از آسیب زباله‌ها مصون بماند.

دیدن طلوع و غروب آفتاب را حتما در برنامه‌تان قرار دهید.

یکی دیگر از جاذبه‌های روستای درک، تماشای ساحل شنی، ساحل ماسه‌ای و ساحل مرجانی در کنار همدیگر است. اگر طرفدار درمان‌های طبیعی هستید، می‌توانید از ماسه‌های سفید ساحل درک برای درمان دردهای ماهیچه‌ای استفاده کنید.طبیعتا کنار دریا تنها چاه‌های آب شور باید وجود داشته باشند. اما روستای درک انگار نمی‌خواهد دست از شگفت زده کردن مسافران خود بردارد! در اطراف دریا، می‌توانید با حدود دو متر حفاری، به آب شیرین و زلال دست پیدا کنید. این واقعا همانند یک معجزه الهی است و توجیه علمی خاصی برای آن وجود ندارد. به لطف همین آب، تمام درختان گرمسیری منطقه که در اینجا رشد می‌کنند، سیراب می‌شوند. همچنین آب آشامیدنی مردم منطقه نیز بعضا از همین چاه ها تامین می‌شود. بدون وجود چاه‌های آب شیرین درک، برداشت محصولاتی همچون هندوانه، ذرت و یا حتی خرما دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. 

درک یا مریخ؟

یکی دیگر از جاذبه‌های روستای درک، پدیده‌ی زمین شناسی‌ای زیبا و نادر به نام «کوه‌های مریخی» است. این کوه‌ها در اثر فرسایش باد و خاک به وجود آمده‌اند. کوه‌های مریخی یا کوه‌های مینیاتوری، منظره‌ای دیدنی به این مناطق داده‌اند که شباهت زیادی با تصاویری که از مریخ به دست ما رسیده، دارند.

اقامت در روستای درک

متاسفانه یا خوشبختانه، روستای درک، هنوز برای بسیاری از توریست‌ها، ناشناخته مانده، به همین دلیل هنوز جزو مناطق بکر و دست‌نخورده، باقی مانده است. اگر قصد اقامت چند روزه در این روستا را دارید، حتما هماهنگی‌های لازم برای اجاره اقامتگاه در روستای درک چابهار را، قبل از سفر انجام دهید. اقامتگاه‌های بومی زیادی در این منطقه توسط ساکنین روستای درک دایر شده‌اند که در طی این سال‌ها، کمک زیادی به اقتصاد این روستا کرده است.با وجود اینکه هنوز در این روستا رستورانی وجود ندارد، اما بسیاری از  این اقامتگاه‌ها، برای شما تمامی وعده‌های غذایی را هم فراهم می‌کنند. توصیه می‌کنیم حتما طعم خوشمزه‌ی ماهی شوریده را در این روستا امتحان کنید

مردم خونگرم و مهمان نواز

با وجود اینکه امکانات رفاهی در این روستا بسیار محدود است، اما مردم خونگرم و میهمان‌نواز روستای درک، باعث می‌شود تا این کمبودها را به کلی فراموش کنید.

قبل از اقامت در روستای درک، به یاد داشته باشید که فاصله‌ی این روستا از پمپ بنزین و فروشگاه‌ها کمی زیاد است، پس از قبل، موارد مورد نیازتان را تهیه کنید تا به مشکل برنخورید.

اگر هم اهل کمپینگ و چادر زدن هستید، کمپینگ و اقامت در چادر، در کویر زیبای درک و تماشای آسمان پرستاره کویری، سفرتان را خاطره انگیز می‌کند. یادتان باشد که بعد از پایان کمپینگ، زباله‌ای را در طبیعت رها نکنید و تا جای ممکن به طبیعت آسیب نرسانید.

رمل‌های شنی بلند در کنار ساحل گسترده درک، برای کسانی که به سفر با ماشین‌های آفرود علاقه دارند، بسیار جذاب خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به روستای درک

همانطور که خواندید، روستای درک چابهار، در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این استان، یکی از گرم‌ترین استان‌های ایران است. هوای بارانی به ندرت در این منطقه دیده می‌شود، اما بجز فصل تابستان، باقی روزهای سال، آب و هوایی بهاری دارد و دلیلش بادهای خنکی است که از سمت اقیانوس هند می‌وزد. اواسط پاییز تا اوایل بهار، بهترین زمان برای سفر به روستای درک است.

بومیان روستای درک

مردم روستای درک، از قوم بلوچ هستند و به زبان بلوچی صحبت می‌کنند. زنان و مردان این روستا، غالبا پوشش بلوچی دارند. پارچه‌های زیبا و رنگارنگ لباس زنان بلوچی که با هنر سوزن دوزی بلوچی تزیین شده، واقعا زیبا و چشم نواز است. مردان، عموما لباس‌های سفید و شلوارهای لیفه‌‌دار می‌پوشند.

روستای درک، درست است که جزو یکی از محروم‌ترین مناطق ایران به شمار می‌آید اما با گسترش گردشگری در این منطقه و رونق کسب و کارهای محلی، می‌تواند به یکی از مهم‌ترین قطب‌های توریستی ایران تبدیل شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خونه چی

سایت املاک خونه چی جامع ترین سامانه هوشمند رهن و اجاره خانه، آپارتمان،ویلا و خرید و فروش املاک با قابلیت مقایسه عکس و قیمت.

اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی