اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003235174016618

شهر رشت یکی از شناخته شده ترین شهرهای شمال کشور است

رشت شهری با جاذبه های گردشگری فراوان

کد: 140003235174016618

https://bit.ly/35foZrl

، رامسر , (اخبار رسمی): شهر رشت یکی از شناخته شده ترین شهرهای شمال کشور است. رشت مرکز استان گیلان و مهمترین شهر آن است. شهر رشت به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار یکی از محبوترین مقاصد گردشگران است. در ادامه برخی از جاهای دیدنی رشت را به شما معرفی می‌کنیم تا در زمان سفر به این شهر زیبا حتما به آنها سربزنید

موزه میراث روستایی گیلان در ۱۸ کیلومتری جنوب رشت و در پارک جنگلی سراوان قرار دارد. این موزه با هدف حفظ و نمایش معماری مناطق مختلف استان ساخته شده است

رشت شهری با جاذبه های گردشگری فراوان

شهر رشت یکی از شناخته شده ترین شهرهای شمال کشور است. رشت مرکز استان گیلان و مهمترین شهر آن است. شهر رشت به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی  و طبیعی بسیار یکی از محبوترین مقاصد گردشگران است. در ادامه برخی از جاهای دیدنی رشت را به شما معرفی می‌کنیم تا در زمان سفر به این شهر زیبا حتما به آنها سربزنید.. در ادامه با خونه چی همراه باشید

جاذبه های تاریخی رشت

در این بخش جاهای دیدنی رشت را که جزو جاذبه‌های گردشگری شهر محسوب می‌شوند معرفی خواهیم کرد.

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان در ۱۸ کیلومتری جنوب رشت و در پارک جنگلی سراوان قرار دارد. این موزه با هدف حفظ و نمایش معماری مناطق مختلف استان ساخته شده است. تا امروز هفت روستای کامل در این موزه بازسازی شده اند. این موزه یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان است که علاوه بر نمایش معماری استان نقش مهمی در حفظ سنت و آداب و رسوم گیلان دارد. در طول سال نمایشگاه‌های مختلفی در موزه برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان نیز می‌توانند در اجرای برخی سنت‌ها مشارکت داشته باشند . همچنین این موزه جای خوبی برای خرید صنایع دستی و هنرهای بومی استان است.

موزه گنجینه رشت

ساختمان موزه گنجینه در زیر زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۵۶۰ متر مربع در سبزه میدان خیابان طالقانی ( بیستون ) قرار دارد. این موزه بیش از ۷۰ سال قدمت دارد و از بخش های مردم شناسی  و باستان شناسی تشکیل شده است.

خانه میرزا کوچک خان در رشت

جالب است بدانید این خانه به مدت ۸۵ سال خالی از سکنه بود و به مخروبه تبدیل شده بود ولی در سال ۱۳۸۲ توسط کمک های مردمی بازسازی شد و امروز به جاذبه محبوب علاقه‌مندان تاریخ تبدیل شده است. خانه میرزا کوچک خان جنگلی در خیابان سهیل دبیری رشت قرار دارد.

بقعه دانای علی رشت

این بقعه از مکان‌های مذهبی رشت محسوب می‌شود. دانای علی به علت داشتن کرامات و طی الارض، مریدانی داشت و از هر پیرمرد رشتی اگر درباره دانای علی سؤال بپرسید، با شور و شعف داستان نجات یک حاجی رشتی که در مکه گرفتار راهزنان و سارقان شده بود و تمام پول و مال خود را از دست داده بود و سرانجام توسط دانای علی به سلامت به زادگاهش برگشته بود و از نماز خواندن او در مکه معظمه و رشت در یک روز برایتان تعریف می‌کند. بقعه دانای علی در محله چمار سرای واقع شده است.

مسجد صفی در رشت

مسجد صفی یا مسجد شهیدیه از آثاری است که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. این مسجد تاریخی در بافت قدیمی رشت و در نزدیکی بازار رشت قرار دارد.

گنبد پیرمحله

این آرامگاه با ساختار ساده، نمونه‌ای زیبا از معماری سنتی گیلان است. گنبد بنا نیز با شکل هشت ضلعی ، استفاده از قوس‌های جناقی تیز ، جلو آمدن قرنیزها و شکل گور نشان از معماری دوره ایلخانی دارد. گنبد پیر محله در جنوب شرقی رودسر و در فاصله ۷ کیلومتری حسنک سرا قرار دارد.

امامزاده هاشم در جاده رشت

اهمیت گردشگری در روستای امامزاده هاشم، مدیون طبیعت بکر و زیارتگاه هاشم بن محمد است. این آرامگاه در ۳۰ کیلومتری جاده قزوین-رشت قرار دارد.

بازار بزرگ رشت

این بازار در بافت قدیمی شهر قرار دارد و مساحتی حدود ۲۴ هکتار در مرکز شهر را به خود اختصاص داده است. اگر علاقمند به فرهنگ فولکلور هستید بازدید از این بازار را از دست ندهید.

مجموعه میدان شهرداری رشت

این مجموعه در دوران پهلوی اول ساخته شد و شامل برج ساعت، موزه ی پست، ساختمان قدیمی هتل ایران و کاخ شهرداری است. معماری کاخ شهرداری از معماری سن پترزبورگ الهام گرفته است. همچنین بخش هتل ایران مجموعه به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.برج ساعت نیز یکی دیگر از مجموعه میدان شهرداری است که در قدیم برای آگاه کردن شهر از آتش سوزی و خطرات دیگه استفاده می‌شده است.

عمارت کلاه فرنگی رشت

این عمارت ۴ طبقه در قسمت جنوبی باغ محتشم رشت قرار دارد. عمارت کلاه فرنگی در دوران قاجار ساخته شده و با معماری زیبایش یکی از جاذبه‌های شهر رشت است.

جاذبه های طبیعی شهر رشت

در ادامه‌ی این مطلب جاذبه‌های طبیعی شهر را که جزو جاهای دیدنی رشت محسوب می‌شوند به شما مسافرین عازم رشت معرفی خواهیم کرد.

دریاچه سقالکسار رشت

در نزدیکی چماچاه و روستای سقالکار یکی از بزرگترین دریاچه های اطراف رشت قرار دارد. آب دریاچه سقالکار از چشمه وجوی‌های اطراف تامین می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این دریاچه به مقاله‌ی “رویایی به اسم سقالکار؛ تمیزترین دریاچه ایران” مراجعه کنید.

پارک جنگلی سراوان از جاهای دیدنی رشت

پارک جنکلی سراوان در غرب جاده تهران-رشت قرار دارد. این پارک جنگلی از قدیمی ترین پارک جنکلی‌های استان و تنوع گیاهی آن در جهان کم نظیر است. قایق سواری، موتور چهار چرخ، پینت بال و … از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در زمان بازدید از پارک جنگلی تجربه کنید. موزه میراث روستایی گیلان نیز در پارک جنگلی سراوان قرار دارد.

چشمه آب شور لاکان رشت

در جنوب شهر رشت منطقه لاکان قرار دارد. در انتهای جاده رشت-لاکان جاده خاکی وجود دارد که در میانه راه به روستای آقا دانا پیر می‎رسد و در شرق آن جنگل انبوه و زیبایی است که چشمه آب شور لاکان در آن جای گرفته است. مردم منطقه آب این چشمه را مقدس می‌دانند و برای درمان بیماری‌های پوستی از آن استفاده می‌کنند.

تالاب عینک رشت

جالب است بدانید تالاب عینک در داخل شهر رشت قرار دارد و بزرگترین تالاب شهری خاورمیانه است. این تالاب در کنار پارک دانشجو و باغ سالار در منطقه ۴ شهرداری قرار دارد. شما می‌توانید از طریق پارک دانشجو و یا خیابان افتخاری وارد تالاب شوید.

همچنین در زمان دیدن تالاب زیبای عینک می‌توانید از باغ سالار، پارک مفاخر رشت، پل خشتی چمار سرا، رستوران سنتی می‌رشت، مسجد امیر المومنین که در نزدیکی این تالاب قرار دارند دیدن کنید.

بوستان مفاخر رشت

پارک مفاخر که در گدشته با نام‌های باغ سالار و باغ بذر چنارسرا شناخته می‌شد سومین بوستان بزرگ شهر رشت است. علت نامگذاری این پارک به نام بوستان مفاخر این است که هرکدام از پیاده‌روها و خیابان‌های آن را به نام یکی از مشاهیر شهر رشت و استان گیلان نامگذاری کرده‌اند.

باغ محتشم رشت

باغ محتشم قدیمی‌ترین باغ شهر رشت است، که در جنوب رشت و خیابان حافظ  در کنار رودخانه گوهر رود قرار دارد. تاریخ ساخت این پارم به دوران قاجار می‌رسد.

پارک ملت رشت

اگر به دنیال مکانی مناسب برای چادر زدن هستید پارک ملت به علت داشتن تمامی امکانات رفاهی بهترین انتخاب شماست.

منطقه ساحلی حاجی بکنده

این منطقه در فاصله ۳۲ کیلومتری شهر رشت قرار دارد. دریا، ساحل شنی، امکان انجام ورزش‏ های ساحلی و شنا، صید ماهی، تماشای صید (پره صیادی) و خرید ماهی تازه از ماهیگیران روستای حاجی بکنده را به یک روستای گردشگری بسیار پرطرفدار تبدیل کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خونه چی

سایت املاک خونه چی جامع ترین سامانه هوشمند رهن و اجاره خانه، آپارتمان،ویلا و خرید و فروش املاک با قابلیت مقایسه عکس و قیمت.

اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی