اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004285335716859

بطری پت (PET) چیست؟

کد: 140004285335716859

https://bit.ly/3eyeww4

، (اخبار رسمی): برای این که بتوان ظرف‌های رنگارنگ و گوناگون پلاستیکی را در اقسام مختلف تولید کرد، باید از قالب‌های پریفرم استفاده نمود. شکل دهی استاندارد و متنوع به بطری‌های پلاستیکی از طریق قالب پریفرم امکان٬پذیر است.

بطری پت (PET) چیست؟
بطری پت (PET) چیست؟

برای این که بتوان ظرف‌های رنگارنگ و گوناگون پلاستیکی را در اقسام مختلف تولید کرد، باید از قالب‌های پریفرم استفاده نمود. شکل دهی استاندارد و متنوع به بطری‌های پلاستیکی از طریق قالب پریفرم امکان پذیر است. این قالب‌های کارآمد با ایجاد تنوع سایز و اندازه قادر خواهند بود تا بطری‌های باکیفیت را تولید نمایند.

ظرف‌های پلاستیکی موجود در بازار با تزریق مواد پلاستیک خام درون بطری پت (PET) ایجاد می‌شوند. موادی که درون قالب پریفرم ریخته می‌شود از نوع پلی اتیلن ترپتالات است که قابلیت تبدیل شدن به پلاستیک‌های مختلف را دارد. در صورتی که می‌خواهید در زمینه بطری پت اطلاعات خود را افزایش دهید با ما همراه باشید.

بطری پت(PET) چیست

همان‌طور که بیان شد از بطری پت برای تبدیل ماده خام پلاستیک، به بطری‌های کاربردی استفاده می‌شود. بیشتر استفاده از بطری پت در صنایع نوشیدنی و تولیدی است. در فرآیند تبدیل شدن مواد پلاستیک به بطری‌های قابل استفاده، از حرارت بالا استفاده می‌شود تا دمای وارد شده به پریفرم بتواند مواد خام پلاستیکی را به اندازه کافی منبسط نماید.

بطری پت دارای شکل و شمایل مختلف است که باعث می‌شود تا بطری‌های پلاستیکی با ظاهر مختلف تولید شوند. قالب‌های پریفرم در بسته بندی انواع آب میوه‌ها، محصولات لبنیاتی، سس، روغن و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای بسته بندی برخی از مواد غذایی نیز از قالب‌های پریفرم استفاده می‌شود تا محصول نهایی تولید شده دارای کیفیت قابل قبول باشد.

به صورت معمول قالب پریفرم به دو نیمه تقسیم بندی می‌شود تا فشار هوا با وارد شدن به آن باعث ایجاد شکل دهی به مواد پلاستیکی خام شود.

مزایای استفاده از بطری پت

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی استفاده از قالب پریفرم برای تولید محصولات مختلف پلاستیکی افزایش یافته است. وجود مزایای زیاد در تبدیل پلاستیک به بطری‌های قابل استفاده از طریق قالب پریفرم باعث شده است تا بسیاری از صنایع به دنبال استفاده از این قالب‌ها باشند. از مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از بطری پت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دقت بالا

اگر بخواهید پلاستیک‌های مناسب و با حساسیت بالا تولید کنید می‌توانید از قالب پریفرم استفاده کنید. بهره‌گیری از بطری پت باعث می‌شود تا جزئیات به خوبی مورد توجه قرار بگیرند و محصول نهایی از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند.

تولید پلاستیک در تعداد بالا

زمانی که یک محصول پلاستیکی را با دقت و ظرافت تولید می‌کنید، برای ساخت بطری‌های دیگر می‌توانید مجدد از همان قالب استفاده کنید. تولید بالا با پریفرم امکان پذیر است که این امر باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد.

کاهش هزینه‌های تولید

تولید پلاستیک‌های کاربردی در سایز و حجم‌های مختلف توسط بطری پت بسیار ارزان است و باعث کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد. روند تولید مواد پلاستیکی به کمک بطری پت در زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است که این امر به نوبه‌ی خود باعث افزایش سرعت تولید خواهد شد.

سازگاری با محیط زیست

یکی از نکات کلیدی در تولید مواد پلاستیکی، سازگاری با محیط زیست است که بسیاری از صنایع به آن توجه دارند. فرآیند تولید پلاستیک از طریق بطری پت به گونه‌ای است که قابل بازیافت بوده و سازگاری مناسبی با محیط زیست دارد.

آشنایی با قالب‌های پریفرم

یکی از اولویت‌های مهم صنعت‌گران و تولید کنندگان مواد پلاستیکی، تعیین قالب‌های پریفرم است. یک صنعت زمانی می‌تواند به سودآوری برسد که کنترل کاملی بر روی هزینه‌های تولیدی خود داشته باشد. وجود قالب‌های مختلف پریفرم به صنایع مختلف این امکان را می‌دهد که با انعطاف پذیری بالا بتوانند مواد پلاستیکی خود را با یک هزینه معقول تولید کنند.

قالب‌های پریفرم می‌توانند مواد پلاستیکی را به صورت سازگار با محیط زیست تولید کنند که این امر باعث کاهش هزینه‌های جانبی تولید خواهد شد. تولید گسترده انواع بطری‌های پلاستیکی باکیفیت و مقاوم از طریق بطری پت امکان پذیر است. از انواع قالب پریفرم موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قالب پریفرم دهانه ۱۸

قالب پریفرم دهانه ۲۰

قالب پریفرم دهانه ۲۸

قالب پریفرم دهانه ۳۰

قالب پریفرم دهانه ۴۵

قالب پریفرم ادویه

قالب پریفرم دهانه صادراتی

قالب پریفرم دهانه جار

تقسیم بندی انجام شده بر اساس دهانه است که باعث می‌شود صنایع مختلف بر اساس نیاز خود بتوانند یک مدل متناسب را انتخاب کنند. تقسیم بندی قالب پریفرم بر اساس شکل حجم، اندازه و کاربرد نیز باشد.

نحوه تولید بطری پلاستیکی با قالب پریفرم

قالب پریفرم به مانند یک لوله آزمایشگاهی است که در نگاه اول به شکل یک شیشه شکننده است اما پس از لمس آن می‌توان متوجه شد که مواد به کار رفته در تولید آن دارای جداره‌های مقاوم در برابر ضربه و حرارت است. استفاده از قالب پریفرم برای تولید انواع بطری‌های پلاستیکی بدون ریسک بوده و افراد می‌توانند با توجه به نوع قالب و وزن آن، بطری‌های مختلف را تولید نمایند.

شاید به جرات بتوان گفت که مهم‌ترین شاخصه تعیین کننده نوع بطری در قالب پریفرم، توجه کردن به وزن و نوع قالب تولیدی است. بسیاری از صنایع امروزی نظیر صنایع بهداشتی، غذایی و آرایشی برای تامین نیازهای خود در زمینه تولید انواع پلاستیک، از قالب پریفرم استفاده می‌کنند.

جهت تولید بطری، قالب گیری ضربه کششی انجام شده و پس از حرارت ایجاد شده مواد پلاستیکی موجود درون قالب پریفرم، شکل و شمایل قالب را دریافت خواهند کرد. بطری پت به گونه‌ای است که مواد درون آن به راحتی قابل جداسازی است تا پس از قرار گیری در یک محیط مناسب، به بطری پلاستیکی قابل استفاده تبدیل شوند.

سخن پایانی

مواد PET به عنوان مواد اولیه تولید کننده بطری پلاستیکی نوشابه و آب معدنی شناخته می‌شوند که برای تبدیل شدن به پلاستیک‌های انعطاف پذیر و قابل استفاده نیاز به یک بطری پت دارند. وجود بطری PET در حجم و اندازه‌های مختلف باعث می‌شود تا بتوان ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، بطری‌های استاندارد و باکیفیت را تولید کرد.

برای تولید مواد پلاستیکی قابل بازیافت، بهره‌گیری از بطری پت ضروری به نظر می‌رسد. روند تولید پلاستیک از طریق بطری PET یک روند ساده است که هزینه‌های جانبی را به حداقل خود می‌رساند. بسیاری از صنایع امروزی برای این که بتوانند خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهند سعی می‌کنند تا از قالب‌های پریفرم برای تولید بطری‌های پلاستیکی استفاده کنند.

اگر بخواهید به عنوان مدیر یک کسب و کار تجاری پلاستیک‌های متناسب و با استاندارد روز تولید کنید بهتر است به دنبال انتخاب قالب پریفرم باکیفیت باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید