اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005025341816859

پریفرم چیست؟

کد: 140005025341816859

https://bit.ly/3x3UJer

، (اخبار رسمی): پریفرم پت که به پریفرم شناخته می شود از طریق فرآیند قالب گیری تزریقی تولید می شود. بدین صورت که مواد پلی اتیلن ترفتالات اول به صورت مذاب در می آید ( در قسمت سیلندر ماردون دستگاه تزریق با استفاده با استفاده از المنت های قوی) سپس درون قالب پریفرم تزریق می شود.

پریفرم چیست؟
پریفرم چیست؟

پریفرم پت که به پریفرم شناخته می شود از طریق فرآیند قالب گیری تزریقی تولید می شود. بدین صورت که مواد پلی اتیلن ترفتالات اول به صورت مذاب در می آید ( در قسمت سیلندر ماردون دستگاه تزریق با استفاده با استفاده از المنت های قوی) سپس درون قالب پریفرم تزریق می شود و تبدیل به پریفرم می شود. که توسط یک فرآیند جوی(بادکردن) تبدیل به بطری برای مصارف بطری شوینده، بطری آب معدنی، بطری ادویه، بطری شیر و دیگر مصارف می شود.

مواد اولیه پلاستیک برای ساخت بطری‌های موجود در بازار متعدد است مواد اولیه آن تشکیل شده از، پلی اتیلن، پلی اتیلن ترفتالات،  پلی وینیل کراید(PVC)، پلی پروپیلن(PP) و پلی کربنات(PC) اشاره کرد. استفاده از پریفرم برای تولید بطری‌های پلاستیکی دارای مزایای زیادی است که به آن اشاره خواهیم داشت. اگر می‌خواهید در مورد پریفرم اطلاعات خود را افزایش دهید بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

پریفرم چیست

پریفرم یک قطعه شفاف است که دارای سطح هموار بوده و برای ساخت بطری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید بدانید که این لوله از لحاظ ظاهری شبیه شیشه است اما شکننده نبوده و جداره‌های مقاومی دارد. انتخاب پریفرم مناسب برای ساخت بطری‌های مختلف دارای اهمیت است چرا که مقاومت جداره مختلف آن باعث می‌شود تا نحوه عملکرد آن تغییر نماید.

استفاده از پریفرم برای بطری پت به عنوان یک اصل اساسی در تولید شناخته می‌شود. وجود پریفرم باعث می‌شود تا در تولید بطری بتوان در هزینه‌های جانبی صرفه جویی کرد. کسانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند می‌دانند که استفاده از پریفرم مناسب باعث افزایش بهره‌وری و ایجاد انعطاف پذیری در تولید خواهد شد.

فرآیند تولید بطری توسط پریفرم

برای این که بتوان تولید بطری‌ پت را به صورت حرفه‌ای انجام داد باید مواد اولیه پت را درون سیلوی مواد قرار داد. مواد باید حدود ۵ ساعت در دمای بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار داشته باشد تا مراحل گازگیری به خوبی انجام شود. مواد در طی فرآیند تولید به خوبی ذوب شده و داخل قالب‌های مخصوص پریفرم قرار داده می‌شود.

مواد ایجاد شده پس از خنک شدن از درون قالب خارج شده و وارد کیسه‌های مخصوص می‌شوند. در این بخش می‌توان مواد باکیفیت و سازگار با محیط زیست را تولید کرد. هر یک از مراحل بیان شده در صورتی که در یک شرایط محیطی مناسب انجام شود باعث ایجاد بطری‌های استاندارد خواهد شد.

مزایای استفاده از پریفرم در تولید انواع بطری

زمانی که مواد پلاستیک اولیه نظیر پلی اتیلن ترفتالات بخواهد طبق فرآیندهای تولیدی به بطری‌های قابل استفاده تبدیل شود، با استفاده از پریفرم می‌توان هزینه نهایی را به شکل قابل توجهی کاهش داد. تاثیرگذاری پریفرم در تولید مواد پلاستیکی حائز اهمیت است که باعث افزایش بازخوردهای اقتصادی خواهد شد. قالب‌های پریفرم در اولویت بسیاری از صنایع امروزی قرار دارند تا سودآوری را افزایش دهند.

مزایای زیاد استفاده از پریفرم باعث شده است تا بسیاری از صنایع امروزی به دنبال کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر تولیدات خود باشند. پریفرم پت به عنوان یک واسطه تولید، قادر است تا نیاز بسیاری از تولیدکنندگان را مرتفع نماید. تولید باکیفیت توسط ظروف پریفرم باعث شده است تا استانداردهای لازم در تولید انواع بطری‌ها به حداکثر خود برسد. قالب‌های مختلفی از پریفرم وجود دارد که مهم‌ترین آن قالب جار، صادراتی، ادویه، مایع دستشویی و غیره است.

ساخت قالب پریفرم به چه صورت است

یکی از بخش‌های مهم در تولید انواع بطری‌های پلاستیکی، تولید قالب پریفرم بر اساس ظاهر، اندازه و استحکام است. بسیاری از صنایع مختلف به دنبال پریفرم‌های مقاوم هستند تا با توجه به طراحی و ساخت بطری‌های مورد نظر خود بتوانند از کیفیت مناسب بهره‌مند شوند. طراحی پریفرم بر اساس تصویر اولیه صورت می‌پذیرد و از انواع ساخت آن می‌توان به طراحی سه بعدی و دیجیتالی اشاره کرد.

مهندسان ساخت قالب‌های پریفرم در صنعت پلاستیک با بهره‌گیری از تجارب خود سعی دارند تا با رعایت اصول طراحی، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و تکنیک‌های کاربردی برای ساخت قالب، بهترین قالب‌های پریفرم را برای تولید بطری‌های پلاستیکی تولید نمایند.

بطری‌های مورد استفاده توسط عموم مردم بر اساس حجم به بطری سم، بطری شوینده، بطری آب معدنی، بطری ادویه، بطری نوشابه، بطری آب رادیاتور، بطری دارویی و غیره تقسیم بندی می‌شود. بطری‌ها را از لحاظ نوع استفاده نیز می‌توان به بطری‌های ۲۰ تا ۱۰۰ سی سی، بطری ۱۰۰ تا ۵۰۰ سی سی، بطری ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سی سی و تا بطری ۵ لیتر طبقه بندی کرد. برای هر کدام از بطری‌های بیان شده بر اساس حجم و ظاهر آن نیاز به استفاده از قالب‌های پریفرم است.

زمان ساخت قالب پریفرم، اگر بتوان هزینه ابزارهای استفاده شده را به بهترین شکل کاهش داد، این امر به نوبه‌ی خود باعث کاهش هزینه نهایی خواهد شد. ظرافت طراحی در تولید قالب پریفرم باعث می‌شود تا تولید کنندگان این قالب با در نظر گرفتن فشارهای اولیه بتوانند یک طراحی بی نظیر داشته باشند.

قیمت قالب پریفرم به چه صورت است

به جرات می‌توان بیان کرد که قیمت تولید پریفرم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در تولید پریفرم از دهانه‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام دارای کاربردهای مختلفی هستند. تیراژ تولید پریفرم تعیین کننده قیمت محصول می باشد.

قالب پریفرم در صنعت پلاستیک توسط متخصصان خبره تولید می‌شود که وظیفه آن شکل دهی صحیح به پلاستیک‌های ذوب شده است. برخی از پریفرم‌ها برای صنعت غذایی و برخی دیگر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت هر محصول بر اساس نوع کاربرد و وزن مورد استفاده، متفاوت است.

برای اطلاع از قیمت دقیق قالب پریفرم باید با پرسنل فروش شرکت پارس پت تماس بگیرید.

جمع بندی

پریفرم یک محصول کاربردی برای تولید بطری است که باعث افزایش دقت و کیفیت تولید محصولات پلاستیکی خواهد شد.

علت استفاده از پریفرم برای تولید پلاستیک، سازگاری بالای آن با محیط زیست است. تولید پلاستیک توسط قالب پریفرم باعث انعطاف پذیری بیشتر و مقاومت بالای محصول در مقابل ضربه خواهد شد.

پایداری پلاستیک‌های تولید شده به همراه عدم نفوذپذیری آن در مقابل گاز و رطوبت باعث شده است تا بسیاری از صنایع مختلف به دنبال تولید پلاستیک با قالب پریفرم باشند. انتخاب یک شرکت مجرب در تولید قالب پریفرم باعث کاهش هزینه‌های تولیدی خواهد شد. با مشاورین پارس پت تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را دریافت نمایید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید