اطلاعات تماس
  • 021225*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005095352315903

کراتینه مو , هایلایت مو , بالیاژ مو و بوتاکس مو با نسیم عقیلی

کد: 140005095352315903

https://bit.ly/3fAnl9l

، (اخبار رسمی): هایلایت کردن به معنای ایجاد رگه‌های روشن مو‌، ‌در بین موهای تیره‌ است‌. کراتینه مو صافی نیمه دائمی است که باعث صاف شدن و درخشش موهای وز‌‌‌ می‌شود اما بوتاکس مو درمانی است که به حذف وزی مو کمک می‌کند. همچنین بالیاژ مو یکی از تکنیک‌های پیشرفته برای رنگ کردن مو است.

کراتینه مو , هایلایت مو , بالیاژ مو و بوتاکس مو با نسیم عقیلی
کراتینه مو

کراتینه مو چیست؟

کراتین یک پروتئین ساختاری است که در مو، پوست و ناخن‌های ما یافت‌‌‌ می‌شود. این ماده معمولاً در محصولات حالت دهنده مو وجود دارد اما اصطلاح درمان کراتینه در واقع نام غلطی است. کراتینه مو صافی نیمه دائمی است که باعث صاف شدن و درخشش موهای وز‌‌‌ می‌شود. برای اینکه موها صاف و درخشان شوند، محلول حاوی مشتق فرمالدئید یا (بسیار ایمن تر) اسید گلیوکسیلیک روی مو کار‌‌‌ می‌کند تا پیوندهای آن را بشکند و در موقعیت صاف‌تری قرار دهد. سپس محلول را با اتو صاف، خشک می‌کنند که می‌تواند از سه تا شش ماه باقی بماند.

این روش‌های درمانی در اکثر انواع مو به خوبی کار‌‌‌ می‌کنند و برای هر کسی که‌‌‌ می‌خواهد از شر سشوار یا صاف کردن منظم موهایش خلاص شود و موخوره را کاهش دهد یا درخشش موهایش را بیش‌تر کند، توصیه‌‌‌ می‌شود.

اگر جز افرادی هستید که موهای وز و فرفری دارید حتما به فکر کراتین یا صافی مو افتاده اید. امروزه در اکثر آرایشگاه ها و سالن های زیبایی برای صاف شدن و براق شدن مو از کراتینه مو استفاده می کنند. کراتینه مو اثری کاملا موقتی دارد و بعد از چند ماه با رشد موهای جدید نیاز به ترمیم پیدا می کند‌.

مراقبت از هایلایت مو

هایلایت مو ‌نیاز به مراقبت‌های بهداشتی خاصی دارد‌. ‌عموما در سالن‌های زیبایی توصیه‌های لازم در این خصوص به افراد داده می‌شود‌. ‌استفاده از شامپو‌ها و نرم کننده‌های مخصوص‌، ‌استفاده از مرطوب کننده‌هایی که سولفات پایینی دارند‌، ‌از جمله‌ی این توصیه‌ها است‌. البته استفاده از نرم کننده‌ها نباید به صورت روزانه انجام شود‌، ‌بلکه باید هفته‌ای یک مرتبه از نرم کننده استفاده کرد‌.

روغن نارگیل برای هایلایت مو بسیار مناسب است‌. ‌می‌توانید یک قاشق روغن نارگیل را گرم کرده‌، ‌به موهایتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید‌.
قبل از رفتن به استخر از روغن‌های محافظت کننده استفاده کنید‌. ‌چرا که کلر موجود در آب استخر می‌تواند تاثیر مخربی روی هایلایت مو داشته باشد‌.

بوتاکس مو در مقایسه با کراتینه مو

تفاوت‌های اساسی میان روش کراتینه مو و بوتاکس وجود دارد، اگرچه هر دو روشی برای صافی، نرم و براق شدن موهایتان است، اما مهم‌ترین تفاوت میان آن‌ها، مواد تشکیل دهنده‌ آن است. اولین تفاوت کراتینه مو و بوتاکس‌مو این است که کراتینه، حاوی مواد شیمیایی از جمله فرمالدهیدها است که برای سلامتی بسیار مضر است در حالیکه بوتاکس‌مو حاوی مواد ارگانیک و طبیعی است. از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به میزان ماندگاری آن اشاره کرد. ماندگاری کراتین مو تا ۶ ماه است ولی ماندگاری بوتاکس مو تا حداکثر ۴ ماه است.

کراتینه مو برای کسانی که موهای بسیار وز، مجعد و فر دارند مناسب است تا آنها را صاف و لخت کند و هیچ گونه خاصیت درمانی ندارد. ولی بوتاکس یک روش برای بازسازی عمیق مو است که برای انواع مو قابل استفاده است و حتی موجب ترمیم موهای آسیب دیده و موخوره نیز می‌شود.

تاثیر صافی در روش کراتینه مو بیش‌تر است. بنابراین اگر موهای فر دارید و‌ می‌خواهید موهایتان کاملاً لخت و صاف شود بهتر است از روش کراتینه استفاده کنید. بوتاکس‌مو تا حدودی حالت مو را حفظ می‌کند و فقط به آن حجم می‌دهد.

از عوارض کراتینه مو می‌توان به ریزش مو و نازک شدن تار مو اشاره کرد. استفاده بیش از حد آن، خطر سرطان پوست و ریه (به دلیل وجود فرمالدهید) را افزایش خواهد داد. اما در بوتاکس نه تنها این عوارض را ندارد بلکه به حفظ سلامت موها نیز کمک می‌کند؛ فقط در موارد نادر ممکن است باعث بروز حساسیت و آلرژی شود.

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو یکی از تکنیک‌های پیشرفته برای رنگ کردن مو است که هم از لحاظ اقتصادی خیلی به صرفه بوده و هم هر چقدر موهایتان بلند شود رنگ زیبای خود را از دست نمی‌دهد و همچنان مطابق مد روز است.

بالیاژ مو پاسداران از جدیدترین متد‌های هایلایت مو است که بدون استفاده از فویل و بیش‌تر با استفاده از دست انجام می‌شود و در آن آرایشگر آزادانه رنگ را روی مو‌هایتان می‌گذارد.

در واقع بالیاژ یعنی مش مو در هوای آزاد. این روش برای همه موها، چه کوتاه و چه بلند قابل اجرا است. البته بهترین حالت آن روی مو‌های بلند است که خودش را بیش‌تر نشان ‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021225*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی