اطلاعات تماس
  • 021263*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005115356316601

جرم گیری دندان، بلیچینگ دندان، سفیدکردن دندان، روکش دندان با یاس دنتال

کد: 140005115356316601

https://bit.ly/3A8fFCH

، (اخبار رسمی): جرمگیری دندان در واقع از بین بردن جرم ها و رسوباتی است که بر اثر خوردن غذا روی دندان ها و اطراف لثه ها دیده می شود. سفید کردن دندان یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید برای دوام بیشتر دندان و زیبایی خود بگیرید همچنین بلیچینگ دندان در واقع همان سفید کردن یا روشن کردن دندان است.÷

جرم گیری دندان , بلیچینگ دندان , سفیدکردن دندان , روکش دندان با یاس دنتال
بلیچینگ دندان

جرم گیری دندان در خانه

یکی از روش های خانگی برای جرم گیری دندان ها استفاده از خمیر جوش شیرین است. در واقع نیاز به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، کمی نمک و مسواک است. جوش شیرین و نمک ترکیب می شوند و روی مسواک خیس مالیده می شود و و دندان ها به واسطه این ترکیب مالش داده می شوند و در نهایت با آب ولرم دهان شسته می شود. برای نتیجه بهتر می توانید این کار را یک روز در میان انجام دهید و پس از اینکه پلاک ها از بین رفته بین 7 الی 10 روز آن را تکرار کنید.

روش دیگر استفاده از ژل آلوئه ورا و گلیسیرین گیاهی است. در این روش یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و همین طور 4 قاشق چای خوری گلیسرین گاهی و 4 الی 5 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 10 قطره اسانس لیمو و یک فنجان آب نیاز دارید. مواد را با هم مخلوط می کنید و یک خمیر یک دست ایجاد می کنید و مخلوط را به دندان ها می مالید و دهان را کاملاً آبکشی می کنید.

پوست پرتقال از دیگر مواردی است که سبب پاکسازی دندان ها از جرم می شود. می توانید تکه ای از پوست پرتقال را دو الی سه دقیق روی دندان بگذارید و آن را روی دندان بمالید و سپس شستشو نمایید.

همینطور نیاز است که دهان شویه ها و محلول هیدروژن پراکسید نیز داشته باشید و به صورت دوره ای در منزل غرغره نمایید.

سفید کردن دندان یا بلیچینگ؟

بلیچینگ دندان در این روش ماده ای وجود دارد که وظیفه سفیدکنندگی را ایفا می کند این ماده سفید کننده پراکسید هیدروژن نامیده می شود که سبب می شود رنگدانه هایی که بین هرم های مینایی رسوب کرده اند اکسید شوند و سبب از بین بردن آنها می شود. در واقع با گذشت زمان ماده مورد زیر به قسمت های زیر مینا نیز در بخش عاج نفوذ می کند و سبب می شود که دندان خود به خود روشن تر باشد.

سفید کردن دندان و بلیچینگ

سفید کردن دندان یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید برای دوام بیشتر دندان و زیبایی خود بگیرید. روش هایی که برای سفید کردن دندان وجود دارد هم به صورت سنتی و خانگی و هم در روش های کلینیکی است. روش های خانگی بسیار گسترده هستند و اثر بخشی نسبتاً محدودی دارند اما در روش های کلینیکی شرایط به این صورت است که شخص هم می تواند از جرم گیری استفاده نماید و هم به سراغ بلیچینگ برود. مبرهن است که این دو روش از نظر قیمت، روش کار، میزان روشن کردن دندان و سایر موارد تفاوت های مخصوص به خود دارند.

ماندگاری و دوام سفید کردن و بلیچینگ دندان

ماندگاری و دوام روش های سفیدکردن دندان با هم فرق دارد. مثلاً اگر شما از روش های سنتی و خانگی برای روشن کردن دندان خود استفاده می کنید می توانید بخشی از جرم های دندان را از بین ببرید و اگر باز هم مواد غذایی چسبنده مصرف کنید سریعاً دندان شما درگیر تیرگی می شود.

سفید کردن دندان به روش جرم گیری، دندان شما را از رسوبات خلاص می کند در این روش یک سری جرم های روی دندان پاک می شود و پس از آن باید مواظب باشید که مواد غذایی رنگی مصرف نکنید و همینطور از مصرف چای پر رنگ و سیگار نیز دوری کنید.

اما اگر قرار است که چند درجه ای دندان خود را روشنتر سازید، باید به سراغ روش بلیچینگ بروید. معمولاً سوالی که پرسیده می شود در خصوص ماندگاری این روش است. و اینکه آیا سفیدکردن دندان به واسطه بلیچینگ دائمی است یا خیر!

پاسخ به این سوال متاسفانه خیر است. یعنی شما با یک بار بلیچینگ تا همیشه دندانتان سفید نخواهد ماند. معمولاً بین 6 ماه الی دو سال دوام برای بلیچینگ در نظر گرفته شده است که بر اساس موقعیت فرد ارزیابی می شود. البته که اگر شما بسیار درگیر مواد غذایی رنگی مثل چای و قهوه هستید و یا به میزان زیاد سیگار و قلیون مصرف می کنید متاسفانه دوام این روش برای شما کمتر از یک سال است.

عمر یک روکش دندانی

در یک بررسی کلی عمر روکش دندان بین 10 الی 15 سال اعلام شده است اما موارد زیادی بر روی عمر آن اثر گذار هستند. مثلاً بهداشت دهان و دندان یکی از این موارد است. همینطور میزان شکستگی دندان اصلی شما در جایگیری روکش ها بسیار اثر بخش هستند.

جایگذاری روکش نیز باید به درستی صورت بگیرد به طوری که شخص دیگر التهاب بافت های احاطه کننده روکش دندان نشود و همینطور روکش ها تغییر رنگ ندهند. خوردن مواد غذایی بسیار سفت ممکن است سبب شکستگی روکش ها شود. اگر وضعیت دندان شما بسیار خراب است شاید روکش برایتان 6 ماه کار کند بهتر است به سراغ تخلیه و اجرای ایمپلنت بروید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021263*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان