اطلاعات تماس
  • 021263*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005115356516601

ایمپلنت دندان , کشیدن دندان عقل ,عصب کشی دندان و ترمیم دندان با یاس دنتال

کد: 140005115356516601

https://bit.ly/3A8yCFl

، (اخبار رسمی): لبخند تو زیباترین آرایش توست! ترمیم دندان به عمر دندان اضافه می کند پس باید درست در زمان مناسب صورت بگیرد.ایمپلنت دندانی نیز نوعی پروتز کاشتنی محسوب می شود که در دهان و در جای دندان از دست رفته جایگذاری می شود.همچنین عصب کشی دندان با عنوان پزشکی روت کانال یک پروسه دندانپزشکی محسوب می شود.

ایمپلنت دندان , کشیدن دندان عقل ,عصب کشی دندان و ترمیم دندان با یاس دنتال
ایمپلنت دندان , کشیدن دندان عقل ,عصب کشی دندان و ترمیم دندان با یاس دنتال

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندانی نوعی پروتز کاشتنی محسوب می شود که در دهان و در جای دندان از دست رفته جایگذاری می شود. ایمپلنت ها دارای یپ پایه تیتانیومی و گاه نیز زیرکونیا هستند. این پایه در داخل استخوان فک و در زیر لثه قرار می گیرد و مثل ریشه دندان عمل می کند.

از سوی دیگر روکش دندان یا دندان مصنوعی در جای خود ثابت می ماند. به زبانی ساده تر ایمپلنت دندانی مانند پیچ عمل کرده و در واقع سوراخی که در استخوان فک ایجاد شده است قرار می گیرد. جوش خوردن آن با فک چند ماه زمان نیاز دارد. از ایمپلنت دندان می تواند برای ثابت کردن دندان مصنوعی هم استفاده کرد.

جنسی که برای ایمپلنت دندانی استفاده می شود معمولاً از تیتانیوم خالص است که سازگاری کاملی با بدن دارد. مانند یک میله باریک است و داخل استخوان فک می شود.

علت کشیدن دندان عقل

یک نکته مهم در مورد کشیدن دندان عقل وجود دارد. اگر این دندان در مکان درست خود قرار بگیرد نیاز به کشیدن ندارد چون نه فشاری به سایر دندان ها وارد می کند و و نه خودش در وضعیت نهفته قرار دارد.

اما رویش دندان عقل همیشه منظم و عمودی مانند سایر دندان ها نیست. گاه به سمت دندان دیگر و به صورت زاویه دار می روید که به آن مولر دوم گفته می شود.

گاه به سمت پشت دهان و زاویه دار رشد می کند. گاه نسبت به دندان های دیگر زاویه دارد و در نهایت نیز به صورت نهفته است. در خصوص دندان عقلی که به شکل غیر استاندارد روییده است و یا در وضعیت نهفته قرار دارد احتمال آسیب به دندان های کناری بسیار زیاد است و از سوی دیگر سبب ایجاد عفونت نیز می شود به این ترتیب دندانپزشک تشخیص کشیدن دندان عقل را می دهد.

خراب شدن دندان عقل از دیگر دلایل کشیدن آن است چون معمولاً باکتری ها و ذرات غذا در لبه این دندان گیر می کنند و سبب پلاک و رسوب می شوند.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندان با عنوان پزشکی روت کانال یک پروسه دندانپزشکی محسوب می شود. در این راستا بخش داخلی و نرم دندان یا پالپ از بین میرود. پالپ از اعصاب و بافت و همبند و عروق خونی ساخته شده است و سبب می شود که دندان رشد داشته باشد.

عصب کشی دندان تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و روش های مختلفی داشته و نیاز به دقت بالایی است.

عصب کشی  زمانی صورت می گیرد که قسمت داخلی یک دندان دچار آسیب شده باشد و یا درگیر التهاب و عفونت است. پالپ یا مغز دندان از بین رفته و مرده است. بارها دیده شده است که بخش بالایی و یا تاج دندان هنوز دست نخورده باقی مانده است. زمانی که پاپل آسیب دیده دندان از بین برود سبب می شود که ساختار دندان حفظ شود.

علت های مختلفی در راستای آسیب دیدن پالپ دیده می شود، مثلاً پوسیدگی عمیق به واسطه عدم رسیدگی درست و یا سوراخ و حفره هایی که سبب تجمع غذا می شوند.

وجود یک سری ترک ها روی دندان نیز سبب آسیب به پالپ دندان می شود. از سوی دیگر وارد شدن آسیب و تروما به دندان نیز از دیگر دلایلی است که سبب آسیب دیدگی پالپ دندان شده و نیاز به عصب کشی  را ایجاد می کند.

ترمیم دندان چیست؟

ترمیم دندان که بسیاری از ما با پر کردن دندان آن را می شناسیم در واقع برای دندان های پوسیده انجام می شود. به این ترتیب که دندانپزشک در ابتدا بخش های پوسیده و عفونی شده را تخلیه می کند و سپس دندان پوسیده شده به واسطه مواد پر می شود. برای پر کردن یک سری مواد ترمیمی وجود دارد اما کامپوزیت به رنگ سفید و آمالگام به رنگ نقره ای بهترین گزینه ها هستند.

ترمیم دندان شکسته

ترک خوردن دندان و یا شکستن بخشی از دندان از موارد بسیار مهمی است که نیاز به ترمیم را جدی تر می کند چون غذا در بخش شکسته شده جمع می شود و سبب می شود که کار به عصب کشی برسد. در موقعیت دندان های شکسته نیاز است که تصویربرداری صورت بگیرد تا دندانپزشک تشخیص دهد که آیا نیاز است عصب کشی صورت بگیرد یا خیر. اگر بنا فقط به ترمیم باشد نیاز است که سطح شکستگی بررسی شود. گاه فقط پر کردن جواب نمی دهد و دندان پس از ترمیم باید روکش شود تا دوام بیشتری داشته باشد اما گاه سطح حفره ایجاد شده به واسطه مواد ترمیم پر شده و و ماندگاری خوبی دارد. در این شرایط پزشک باید در ابتدا فضای داخل دندان را ضد عفونی سازد و سپس عملیات ترمیم صورت بگیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021263*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان