اطلاعات تماس
  • 021263*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005115356616601

کامپوزیت دندان و درمان عفونت دندان و دندان درد با دندانپزشکی یاس دنتال

کد: 140005115356616601

https://bit.ly/3ij6DwJ

، (اخبار رسمی): کامپوزیت دندان در واقع ترکیبی از مواد زمینه ای هستند که به واسطه ترکیب شدن با ذراتی مثل فیلر سبب می شود که استحکام بالایی ایجاد شود.

کامپوزیت دندان و درمان عفونت دندان و دندان درد با دندانپزشکی یاس دنتال
کامپوزیت دندان

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک ها که با عنوان مطب شناخته می شوند، مکانی هستند که بیمار به آن مراجعه می کند تا مشکلات دندان خود را متوجه شود و همینطور مشکلات خود را توسط دندانپزشک برطرف سازد. رعایت نکات بهداشتی و درمانی در کلینیک ها بسیار مهم است و در انتخاب کلینیک باید دقت بازم صورت بگیرد. از یاد نبرید که به طور کلی کلینیک های دندانپزشکی در زمینه ترمیمی و زیبایی از بهترین تجهیزات استفاده می کنند. در انتخاب دندانپزشک سعی کنید همه موارد اعم از تخصص دندانپزشک، محیط مطب، وسایل و سابقه کاری و نمونه کاری را در نظر بگیرید.

درمان عفونت دندان

برای درمان عفونت دندان به طور کلی دو روش درمانی خانگی و کلینیکی وجود دارد. در روش کلینیکی پزشک برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کند و در صورتی که وضعیت عفونت گسترده باشد به او آنتی بیوتیک وریدی تزریق می شود. به هر حال نیاز است که دوره مشخص طی شود تا عفونت طی شود و مصرف آنتی بیوتیک باید دقیقاً سر وقت صورت بگیرد در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می کند و شخص باید تا آخر استفاده از آنتی بیوتیک را ادامه دهد.

علائم عفونت دندان

دندان در حالی که آبسه کند و دچار ورم شده باشد معمولاً با درد همراه است و فرد می گوید که دندانش عفونت دارد. از دیگر علائمی که مربوط به عفونت دندان است، طعم بد دهان است یعنی هنوز عفونت به حدی نرسیده که به صورت ظاهری مشخص باشد و اما دهان همیشه طعم بدی دارد. مورد دیگر از عفونت دندان مربوط به تب است یعنی دمای بدن بسیار بالا می رود و بدن شخص داغ می شود و احساس تب ایجاد می شود.

گاه عفونت دندان ها حالت نهفته دارند به طوری که فرد مدام از درد گوش شکایت می کند به این ترتیب فکر می کند که باید به گوش پزشک مراجعه نماید. از سوی دیگر نیز دیده می شود که دندان ها سبب بروز سردرد می شوند به طوری که شخص از نظر درد سر دچار مشکل است. اما در اصل دندان ها عفونتی شده اند.

از دیگر علائم مربوط به دردهای دندانی حساسیت شدید به غذاها و نوشیدنی های سرد یا داغ است. همینطور فرد احساس ناخوشایند کلی دارد و یا دهان خود را به سختی باز می کند و بلع او سخت می شود و یا دچار بی خوابی می شود. درد نشانه اصلی عفونت دندان است که به صورت ضربانی و تپنده است و ناگهانی آغاز می شود و رفته رفته شدیدتر می شود و در نهایت به استخوان های فک و گردن هم انتقال می یابد.

درمان فوری دندان درد

آب نمک یکی از سریع ترین روش هایی است که سبب می شود دندان تا حدی از درد خلاص شود. بهتر است که آب نمک را غرغره کنید و 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید.

معمولاً برای درمان فوری  از قرص استفاده می شود. نوافن از دسته قرص هایی است که برای درد دندان عملکرد سریعی دارد اما یک سری محصولات طبیعی نیز نیز وجود دارد که درد دندان را تا حد زیادی برطرف می سازد و گزینه خوبی محسوب می شود.

زنجبیل و فلفل دو داروی ضد درد محسوب می شود که گزینه خوبی هستند. شما می توانید به میزان مساوی ان دو ادویه را با آب ترکیب کنید و یک مخلوط با غلظت سس اماده کنید. سپس از پنبه کوچکی استفاده نمایید و آن را آغشته به سس کنید و روی دندانی که درد می کند بگذارید.

یک نسخه دیگر که برای درمان فوری درد دندان موثر است دو قطره روغن میخک است که باید یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد پشت دندانتان قرار دهید. همینطور اگر درد دندان شما هنوز زیاد نیست، می توانید میخک را بجوید تا روغنش بیرون بیاید به این ترتیب می توانید درد دندان خود را تا حد زیاد تسکین دهید.

کامپوزیت ونیر

ونیر کامپوزیت دندان در واقع لایه هایی از روکش محسوب می شوند که از یک سری مواد همرنگ با دندان تشکیل شده اند و برای اصلاح رنگ دندان، ترمیم موضعی و همینطور زیبایی و یا رفع برخی از عیوب دندانی استفاده می شوند.

روکش های ونیر به شکل درمانی در دو دسته مستقیم و غیر مستقیم قرار دارند. ونیرهای مستقیم معمولاً در یک جلسه در داخل مطب انجام می شود و زمانی کاربرد دارد که قرار است بخش محدودی از دندان را اصلاح نماییم. مثلاً زمانی که نیشال دندان سالم است به کمک ونیر مستقیم، ایراداتی که وجود دارد رفع می شود. انجام این کار نیاز به تبحر و تجربه دارد.

ونیرهای غیر مستقیم زیبایی بیشتری دارند و استحکام آنها نیز زیاد است و سبب می شود که بافت دندان حفظ شود و دوام بهتر و وسیع تری دارند.

هزینه کامپوزیت دندان

قیمت تمام شده در روش کامپوزیتی و لمینت و ونیر سرامیکی بستگی به کیفیت مواد اولیه دارد و همینطور میزان وخامت دندان ها نیز در این زمینه بسیار مهم است. از سوی دیگر سطح تکنیکی درمان از سوی دندانپزشک مورد ارزیابی قرار می گیرد و همه این موارد هزینه بر هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021263*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان