اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005135362716955

نحوه استفاده از دستـگاه زردی نوزادان

کد: 140005135362716955

https://bit.ly/37xlu0d

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه درمراکز درمانی دستگاه زردی به صورت شبانه روزی اجاره داده می شود و شما نیازی نیست این دستگاه را تهیه کنید برخی از افراد هم از شرکت های معتبر نمونه های خانگی دستگاه فتوتراپی درمان خانگی آن را تهیه می کنند. این دستگاه جایگزین مناسبی برای روش های سنتی است و نتایج آن قطعی و مورد تایید می باشد.

نحوه استفاده از دستـگاه زردی نوزادان
نحوه استفاده از دستـگاه زردی نوزادان

کودکانی که در روزهای ابتدایی تولد دچار زردی می شوند و درجه زردی آن ها به حدی نیست که نیاز به دستگاه بیمارستانی و بستری شدن داشته باشند معمولا در خانه توسط والدین مراقبت و نگهداری می شوند و با روش های رایج و موثر این بیماری را درمان می کنند.

مراحل عملکرد دستگاه فتوتراپی

بیماری زردی در نوزادان در هفته اول تولد مشاهده می شود و اگر سطح بیلی روبین در خون زیاد باشد پوست چشم و بدن نوزاد رفته رفته زرد می شود و باید از دستگاه فتوتراپی برای رفع زردی نوزاد استفاده شود. مقدار بیلی روبین توسط پزشک تعیین می شود و اگر در حدی باشد که از دستگاه استفاده شود باید کودک را زیر نور دستگاه قرار داد و هر وقت سطح بیلی روبین کاهش پیدا کرد می توان دستگاه را خاموش کرد. در برخی شرایط که دستگاه جوابگوی درمان نمی شود و سطح بیلی روبین خون پایین نیاید باید مراقبت های ویژه تری را اعمال کرد و کودک را در بیمارستان بستری کرد.

 

نکات مهم استفاده از دستگاه فتوتراپی

اگر از دستگاه زردی برای نوزاد استفاده می کنید باید نکاتی را رعایت کنید. رعایت این نکات روند درمان را سریعتر می کنند و باعث می شود درمان موثرتر واقع شود. زمانی که برای این عارضه از دستگاه استفاده می کنید باید اتاق کودک گرم باشد حدود دمای ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد و همچنین خشک بودن بستر به گرم شدن و تسریع روند درمان کمک می کند.

چراغ های دستگاه، فلور سنت یا ال ای دی هستند و کودک باید بدون لباس و فقط پوشک شده زیر دستگاه قرار بگیرد اما باید چشم های نوزاد توسط یک پارچه یا چشم بند بسته شود. می توانید با تغییر وضعیت بدنی نوزاد هر دو ساعت یک بار به پایین آمدن بیلی روبین کمک کنید.

قرار دادن نوزاد برای ساعت های زیاد اصلا مناسب نیست و بهتر است هر ۴ ساعت یکبار دستگاه را خاموش و به نوزاد شیر بدهید. اگر در طول درمان با دستگاه کودک نتواند تغذیه مناسبی داشته باشد و استفراغ کند حتما باید به پزشک مراجعه شود.

مراقبت های لازم در حین استفاده از دستگاه فتوتراپی

حدود ۹۰ درصد از نوزادانی که دچار زردی می شوند با مراقبت های خانگی درمان می شوند و مشکلی برایشان پیش نمی آید و مهمترین و بهترین درمان استفاده از دستگاه زردی می باشد. چون تابش نور با طول موج مناسب می تواند درمان را در منزل و بدون مراجعه به بیمارستان انجام داد.

این دستگاه های لامپ هدی مخصوص دارند پس لامپ های مهتابی خانگی نمی توانند در درمان کمک کنند.
عمر لامپ های استفاده شده در دستگاه نباید از ۲ هزار ساعت تجاوز کرده باشد.دستگاه را ابتدا تمیز کنید و گرد و غبار و کثیفی را از لامپ ها پاک کنید.

در اتاقی کودک را زیر دستگاه قرار دهید که علاوه بر دمای مناسب دستگاه تهویه هوا هم داشته باشد.
نباید بیشتر ۳ ساعت کودک زیر دستگاه قرار بگیرد.
در حین استفاده از دستگاه شیردهی را نیز مرتب انحام دهید تا عمل دفع در رفع آن کمک کند.
چشم های نوزاد را بررسی کنید تا متوجه تغییرات شوید اگر رنگ زرد در حال کاهش باشد یعنی درمان موفق عمل کرده است.

اینکه چه میزان و چند ساعت از دستگاه استفاده شود کاملا به وضعیت نوزاد بستگی دارد و اینکه سطح بیلی روبین تا چه اندازه بالا باشد.
اگر در حین استفاده از دستگاه متوجه تغییرات پوستی نوزاد شدید مثلا اگر پوست نوزاد قرمز و یا دون دون شد باید به پزشک مراجعه نمایید و یا از مرکزی که دستگاه را گرفته اید مشاوره دریافت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین طب ایران

شرکت خدمات درمانی نوین طب شامل یک گروه حرفه ای از کارشناسان نوزادان و کادر پرستاری است که با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات پاسخگوی شبانه روزی بیماران جهت درمان زردی نوزادان در سریعترین زمان ممکن است. علاوه بر این در زمان درمان سایر خدمات از جمله آموزش نحوه استفاده از دستگاه ها، مشاوره شبانه روزی جهت آسودگی خاطر والدین گرامی و آزمایش زردی بدون نیاز به خونگیری با استفاده از دستگاه بیلی روبین متر پوستی (بیلی چک) توسط کارشناسان تیم ما قبل از شروع درمان، در حین درمان و در نهایت در پایان درمان زردی انجام می پذیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان