اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204217381716955
در دسترس نیست

زردی نوزاد چیست؟

کد: 140204217381716955

، تهران , (اخبار رسمی): زردی نوزاد یک وضعیت عادی و شایع است که در اولین روزهای زندگی نوزادان رخ می‌دهد. زردی نوزاد به معنای تغییر رنگ پوست نوزاد به زرد است. این وضعیت در حالت عادی بی‌خطر است و معمولاً در طی یک یا دو هفته بعد از تولد به‌طور خودی‌خودی بهبود می‌یابد.

زردی نوزاد چیست؟
زردی نوزاد چیست؟

زردی نوزاد یک وضعیت عادی و شایع است که در اولین روزهای زندگی نوزادان رخ می‌دهد. زردی نوزاد به معنای تغییر رنگ پوست نوزاد به زرد است. این وضعیت در حالت عادی بی‌خطر است

زردی نوزاد چیست؟

زردی نوزاد یک وضعیت عادی و شایع است که در اولین روزهای زندگی نوزادان رخ می‌دهد. زردی نوزاد به معنای تغییر رنگ پوست نوزاد به زرد است. این وضعیت در حالت عادی بی‌خطر است و معمولاً در طی یک یا دو هفته بعد از تولد به‌طور خودی‌خودی بهبود می‌یابد.

زردی نوزاد اغلب به دلیل وجود بیش از حد بیلی‌روبین در خون نوزادان ایجاد می‌شود. بیلی‌روبین یک ماده طبیعی در خون است که در نتیجه تجزیه‌ی هموگلوبین (پروتئین حمل اکسیژن در خون) به وجود می‌آید. در بدن بزرگسالان، بیلی‌روبین به کمک کبد بیشترین تعداد آن را تجزیه و از بدن خارج می‌کند. اما در نوزادان، کبد هنوز به طور کامل عملکرد خود را بهبود نداده است و بنابراین بیلی‌روبین به سرعت در بدن آنها تجمع می‌یابد و باعث زردی پوست می‌شود.

بیلی‌روبین بیش از حد معمول در خون نوزادان می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند تاخیر در تجزیه بیلی‌روبین توسط کبد، کاهش موارد دفع آن از طریق روده، یا آسیب به سلول‌های قرمز خون باشد. در برخی موارد، زردی نوزاد ممکن است نشانه‌ای از بیماری جدی باشد، اما بیشتر مواقع زردی نوزاد خطرناک نیست و با توجه به رشد و تکامل نوزاد به طور خودی‌خودی بهبود می‌یابد.

مشاوره پزشکی لازم است تا از ریشه مشکل بررسی شود و اگر زردی نوزاد ناعادی یا شدید به نظر برسد، پزشک ممکن است تست‌ها و آزمایش‌هایی از قبیل تست بیلی‌روبین خون و دیگر آزمون‌های تشخیصی را انجام دهد. در برخی موارد، نیاز به درمان ممکن است تا بیلی‌روبین را از بدن نوزاد کاهش دهد، اما برای زردی نوزادی که طبیعی است، معمولاً نیاز به درمان خاصی وجود ندارد و ممکن است با تغذیه مناسب و زیاد کردن مقدار شیر خورده شده، زردی کاهش یابد.

درمان زردی نوزاد در منزل با دستگاه فتوتراپی

دستگاه فتوتراپی (Phototherapy) یک روش درمانی است که برای کاهش زردی نوزاد استفاده می‌شود. این روش با استفاده از نور خاصی به نام نور آبی یا نور زرد، بیلی‌روبین را در پوست نوزاد تجزیه می‌کند و به شکل‌های غیر ضرر آوری تبدیل می‌کند.

در صورتی که نوزاد شما دچار زردی شده است، بهترین راهنمایی این است که به پزشک خود مراجعه کرده و از وی در مورد گزینه‌های درمانی مناسب برای نوزادتان سوال کنید. پزشک شما می‌تواند بر اساس شدت و نوع زردی نوزاد، روش‌های مناسبی را برای درمان توصیه کند، که شامل استفاده از دستگاه فتوتراپی در بیمارستان و یا منزل یا درمان‌های دیگر باشد.

توصیه می‌شود در هر صورت، در مورد درمان زردی نوزاد با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نکات درمانی را به دقت دنبال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین طب ایران

شرکت خدمات درمانی نوین طب شامل یک گروه حرفه ای از کارشناسان نوزادان و کادر پرستاری است که با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات پاسخگوی شبانه روزی بیماران جهت درمان زردی نوزادان در سریعترین زمان ممکن است. علاوه بر این در زمان درمان سایر خدمات از جمله آموزش نحوه استفاده از دستگاه ها، مشاوره شبانه روزی جهت آسودگی خاطر والدین گرامی و آزمایش زردی بدون نیاز به خونگیری با استفاده از دستگاه بیلی روبین متر پوستی (بیلی چک) توسط کارشناسان تیم ما قبل از شروع درمان، در حین درمان و در نهایت در پایان درمان زردی انجام می پذیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | بهداشت و درمان