اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006205426116955

اجاره دستگاه و درمان زردی نوزاد با مجهزترین دستگاه ها در نوین طب ایران

کد: 140006205426116955

https://bit.ly/3A3Kid7

، تهران , (اخبار رسمی): بیلی روبین یک رنگدانه زرد است که در خون و مدفوع افراد است. گاهی اوقات کبد نمی تواند بیلی روبین را در بدن دفع کند. هنگامی که بدن نوزاد بیش از حد بیلی روبین دارد پوست زرد خواهد شد، این وضعیت زردی نامیده می شود.

اجاره دستگاه و درمان زردی نوزاد با مجهزترین دستگاه ها در نوین طب ایران
اجاره دستگاه و درمان زردی نوزاد با مجهزترین دستگاه ها در نوین طب ایران

زردی نوزاد چیست؟

زردی نوزاد یک مشکل غیر عادی نیست که تنها برای نوزاد شما اتفاق افتاده باشد.

بیلی روبین یک رنگدانه زرد است که در خون و مدفوع افراد است. گاهی اوقات کبد نمی تواند بیلی روبین را در بدن دفع کند. هنگامی که بدن نوزاد بیش از حد بیلی روبین دارد پوست زرد خواهد شد، این وضعیت زردی نامیده می شود.

در تمامی نوزادان درجاتی از آن وجود دارد (بالاتر از ۲ میلی گرم بر دسی لیتر) اما زمانی که عدد این زردی به بالاتر از ۵ میلی گرم بر دسی لیتر می‌رسد به مرحله قابل مشاهده با چشم می‌رسد و پزشک معالج تشخیص زردی می‌دهد و با آزمایش بیلی روبین عدد و درجه‌ی قطعی و دقیق آن مشخص می‌شود، زردی نوزاد در نیمی از نوزادان ترم (نوزادی که بیشتر از ۳۷ هفته یا بیشتر را در رحم مادر گذرانده) و ۸۰ درصد نوزاد پره ترم (نوزادی که کمتر از ۳۷ هفته را در رحم مادر گذرانده است) دیده می‌شود.

زردی نوزاد تازه متولد شده هنگامی اتفاق می افتد که کودک سطح بالایی از بیلی روبین در خون داشته باشد. بیلی روبین ماده زردی است که بدن هنگام جایگزینی گلبول های قرمز قدیمی ایجاد می کند.

کبد به تجزیه ماده کمک می کند بنابراین می توان آن را از بدن در مدفوع خارج کرد. سطح بالای بیلی روبین باعث می شود پوست و سفیدی چشم کودک زرد به نظر برسد. به این زردی گفته می شود.

علل زردی نوزاد

طبیعی است که سطح بیلی روبین کودک پس از تولد کمی زیاد باشد. هنگامی که کودک در رحم مادر رشد می کند ، جفت بیلی روبین را از بدن کودک خارج می کند.

جفت عضوی است که در دوران بارداری برای تغذیه کودک رشد می کند. بعد از تولد ، کبد کودک شروع به انجام این کار می کند. ممکن است مدتی طول بکشد تا کبد کودک بتواند این کار را به طور موثر انجام دهد.

بیشتر نوزادان دارای زردی پوست یا زردی هستند. به این زردی فیزیولوژیکی می گویند. این معمولاً در سنین ۲ تا ۴ روزگی کودک قابل مشاهده است. بیشتر اوقات مشکلی ایجاد شود و در عرض ۲ هفته از بین می رود.

در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ممکن است دو نوع زردی دیده شود. هر دو نوع معمولاً بی ضرر هستند.

زردی شیردهی در نوزادان شیرده در طی هفته اول زندگی مشاهده می شود. این احتمال بیشتر زمانی رخ می دهد که نوزادان به خوبی شیر نخورند یا شیر مادر دیربه نوزاد داده شود و منجر به کم آبی بدن می شود.

زردی شیر مادر ممکن است در برخی از نوزادان سالم که از شیر مادر تغذیه می کنند ، پس از روز ۷ تولد ظاهر شود. به احتمال زیاد طی هفته های ۲ و ۳ به اوج خود می رسد ، اما ممکن است در یک ماه یا بیشتر در سطح پایین باقی بماند. این مشکل ممکن است به دلیل تأثیر مواد موجود در شیر مادر بر تجزیه بیلی روبین در کبد باشد.

زردی شیر مادر یا زردی شیردهی

زردی شیر مادر با زردی شیردهی متفاوت است. اگر نوزاد مبتلا به زردی شدید نوزاد باشد ممکن است باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز خون شود که باید در بدن جایگزین شوند ، مانند

  • شکل غیر طبیعی سلول های خونی (مانند کم خونی سلول داسی شکل)
  • عدم تطابق گروه خونی بین مادر و نوزاد (ناسازگاری Rh یا ناسازگاری ABO
  • خونریزی زیر پوست سر (سفالوهاتوم) که ناشی از زایمان دشوار است
  • سطح بالاتری از گلبول های قرمز خون که بیشتر در نوزادان با سن کوچک حاملگی (SGA) و برخی دوقلوها مشاهده می شود.

عفونت

کمبود پروتئین های مهم خاص که آنزیم ها نامیده می شوند.
مواردی که برداشتن بیلی روبین برای بدن کودک دشوارتر است نیز ممکن است منجر به زردی شدیدتر شود ، از جمله:

داروهای خاص
عفونت های موجود در هنگام تولد ، مانند سرخچه ، سفلیس و سایر موارد دیگر بیماری هایی که بر کبد یا مجاری صفراوی تأثیر می گذارند ، مانند فیبروز کیستیک یا هپاتیت ) سطح اکسیژن کم (هیپوکسی ) عفونت (سپسیس بسیاری از اختلالات ژنتیکی یا ارثی مختلف نوزادانی که خیلی زود متولد می شوند (زودرس) بیشتر از نوزادان عادی به زردی مبتلا می شوند.

بهتر است اگر کودک شما زردی دارد نگران نباشید.
دیدن چشمان و پوست زردرنگ کودک شما به راحتی والدین را به حالت وحشت در می آورد ، مخصوصاً اگر قبلاً هرگز آن را ندیده اید. کاداککل راداکریشنان ، متخصص گوارش کودکان ، گفت: این تغییر رنگ زرد در یک نوزاد تازه متولد شده زردی نامیده می شود و این یک مسئله رایج است.

زردی نوزاد به دلیل افزایش سطح رنگدانه ها

زردی به دلیل افزایش سطح رنگدانه های مایل به زرد در خون است که بیلی روبین نامیده می شود و هنگامی که بدن کودک سلولهای قرمز خون اضافی را تجزیه می کند ، تشکیل می شود. بیلی روبین از طریق خون به کبد منتقل می شود ، جایی که به عنوان یک ماده شیمیایی برچسب خورده و به صفرا منتقل می شود ، رنگدانه سبز ساخته شده توسط کبد این کار انجام می شود. سپس به عنوان زباله از بدن خارج می شود.

دکتر راداخریشنان توضیح می دهد: “هنگامی که نوزاد جدید شما بعد از تولد شروع به تنفس می کند ، سلول های قرمز خون اضافی که کودک شما در رحم داشته است از بین می رود.” “این میزان بالاتری از بیلی روبین را در همه نوزادان پس از تولد ایجاد می کند.

این میزان بالاتر بیلی روبین و این واقعیت که بسیاری از کبد نوزادان نمی توانند به درستی از شر آن خلاص شوند ، باعث می شود که نوزادان سطح بالاتری از آن داشته باشند. گاهی اوقات ، زایمان زودرس یا یک اختلال زمینه ای ممکن است زردی آنها را تشدید کند.

دستگاه زردی نوزاد چیست؟

دستگاه زردی سیستمی است که معمولا از آن برای معالجه زردی نوزادان به کار گرفته می شود. این سیستم با ساز و کاری علمی و مدبرانه سبب می شود زردی نوزاد بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف شود.

شیوه ای که در معالجه زردی نوزادان بکار گرفته می شود تابش نور با طول موجی ویژه به قسمت هایی از بدن نوزاد می باشد.

در این روش از نور خاصی برای تغییر فرم بیلی روبین به کار برده می شود و سرانجام نوزاد به صورت مناسب تری می توان بیلی روبین را مرتب سازی نماید. اگرچه این شیوه درمانی بدون ریسک و مطمئن بوره و خیلی کم عوارض جانبی در پی خواهد داشت ولی برای معمولا برای نوزادان چشم بند های ویژه ای به کار می گیرند تا چشم آنها در مقابل نور دستگاه زردی در امان بماند.

بدن نوزاد در موضع نور های سفید، سبز یا آبی واقع می شود به نوعی که به اکثر بخش های پوست نوزاد این نور ها بتابند.

در این وضعیت از نوزاد برای خاطر جمعی از پایین آمدن میزان بیلی روبین خون آزمایش خون گرفته می شود. پایین آمدن بیلی روبین را می توان طی ۴ الی ۶ ساعت رویت نمود. نوزادان نارس را حتی زمانی که در حال معالجه به شیوه فتوتراپی هستند می توان شیر داد.

عوارض جانبی بعد از اعمال دستگاه فتوتراپی

بعضی مسائل ناچیز نظیر مدفوع شل یا بثورات پوستی امکان دارد مشاهده شود که همواره بعد از اعمال فتوتراپی این عوارض جانبی رفع می شوند.

به وسیله نیروی این طول موج از نور، قسمت هایی که در برابر نور واقع می شوند روزنه ای برای ورود نیرویی می شود که یک راست به گلبول های قرمز خون این نوزادان وارد می شود.

این گلبول های قرمز با توجه به عللی مورد حمله زردی واقع شده اند با توجه به نیرویی این نور مخصوص از بین رفته و بیلی روبین های تازه ای جای آنها را می گیرند و این یعنی عامل زردی پایین آمده و زردی نوزادان التیام یافته است.

با بکارگیری این دستگاه و ابزار آلات جانبی آن که در فرایند درمان مورد استعمال واقع می شوند می توان بعد از ۲ الی ۳ روز زردی نوزادان را برطرف نمود.

آشنایی کامل با کارایی دستگاه فتوتراپی

دستگاه زردی که به همان دستگاه فتوتراپی معروف است همانطور که از نام آن مشخص است برای معالجه زردی نوزاد به کار برده می شود. فتوتراپی در حقیقت به مفهوم معالجه توسط فوتون ها و نورها می باشد.

همان گونه که مستحضرید یکی از بیماری های رایج در میان نوزادان تازه به دنیا آمده زردی یا یرقان می باشد. برای معالجه این بیماری از سیستم هایی که عوارض آن خیلی کم است یا به بیان دیگر عوارضی ندارند دستگاه فتوتراپی نوزاد است.

این دستگاه فرم و ساختار مولکولی بیلی روبین را عوض می نماید. نور درمانی اجازه می دهد گلبول های قرمز در زیر پوست از بین رفته و همچنین از خون و پوست خارج شده و دفع شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین طب ایران

شرکت خدمات درمانی نوین طب شامل یک گروه حرفه ای از کارشناسان نوزادان و کادر پرستاری است که با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات پاسخگوی شبانه روزی بیماران جهت درمان زردی نوزادان در سریعترین زمان ممکن است. علاوه بر این در زمان درمان سایر خدمات از جمله آموزش نحوه استفاده از دستگاه ها، مشاوره شبانه روزی جهت آسودگی خاطر والدین گرامی و آزمایش زردی بدون نیاز به خونگیری با استفاده از دستگاه بیلی روبین متر پوستی (بیلی چک) توسط کارشناسان تیم ما قبل از شروع درمان، در حین درمان و در نهایت در پایان درمان زردی انجام می پذیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان