اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005305387517005

خرید انواع سیم و کابل ، کنتاکتور ، فیوز مینیاتوری ، هیدرولیک و پنوماتیک

کد: 140005305387517005

https://bit.ly/3gsQLGG

، تهران , (اخبار رسمی): نکته قابل توجه در ساختار کنتاکتور­ها این است که اگرچه کنتاکتور­ها یک نوع کلید هستند و برای تغییر مسیر یا قطع و وصل کردن از آن­ها استفاده می­شود اما آن­ها بر خلاف کلید­های دیگر با دست قابل کنترل نیستند و تنها با جریان برقی که از آن عبور می­کند، کنترل می­شوند.

خرید انواع سیم و کابل ، کنتاکتور ، فیوز مینیاتوری ، هیدرولیک و پنوماتیک
سیم و کابل

ابتدا سم و کابل را جدا جدا بررسی خواهیم کرد. برای انتقال جریان الکتریکی از محلی به محل دیگر از سیم ها که دارای موادی با رسانایی بالا و عایق الکتریکی  برای محافظت استفاده شده و معمولا در دو نوع مسی و آلومینیومی تولید میشوند .

انواع سیم

  • ۱٫سیم مفتولی(سیم خشک)
  • ۲٫سیم افشان(سیم نرم)
  • ۳٫سیم نیمه افشان
  • ۴٫سیم نایلونی
  • ۵٫سیم ترانس(سیم لاکی)
  • ۶٫سیم ارت

به چندین رشته سیم با رسانایی بالا و عایق الکتریکی که درون یک غلاف محافظتی از جنس مس یا پی وی سی قرار گرفته اند تا جریان الکتریکی را از محلی به محلی دیگر منتقل می کنند کابل گفته می شود.

عایق کابل ها معمولاً از جنس پی وی سی است و حداکثر دمای مجاز برای آنها ۷۰ درجه سانتی گراد تعیین شده است. اگر درجه حرارت محیط یا کابل برق از این مقدار بیشتر شود، روکش و عایق کابل ها شروع به ذوب شدن می کند و بعد از آن قسمت مسی آنها با هم تماس پیدا کرده و اتصالی رخ می دهد. شرایط دمایی ایده آل برای یک کابل برق ۲۵ درجه سانتی گراد است. حال هر میزان که حرارت از این بیشتر شود، مقاومت سیم ها بیشتر شده و جریان مجاز عبوری از آنها کاهش می یابد و بالعکس.

یکی از مشخصات مهم کابل، جنس هادی به کار رفته در آن است. در این مورد اگر بعد از حرف N حرف A را داشته باشیم، نتیجه می گیریم که کابل از جنس آلومینیوم است. اما در صورتی که این حرف وجود نداشته باشد می توانیم بگوییم که کابل از جنس مس است .در مورد کابل Hهر یک از رشته های هادی عایق شده توسط کاغذ آلوده به گرافیت با کاغذ متالیزه روکش شده اند و سپس همگی آنها در یک غلاف سربی قرار دارند.

کنتاکتور

کنتاکتورها دستگاهی میباشند که در مدار­هایی با جریان الکتریکی بالا، برای کنترل کردن جریان، تغییر مسیر جریان و قطع یا وصل کردن یک جریان الکتریکی استفاده می­شوند. معمولا از کنتاکتور­ برای قدرت یا کنترل یک جریان الکتریکی که از بار­های مخالف ساخته شده است، استفاده می­شود. تجهیزاتی مانند بانک­ های خازنی،مدار­هایی که باعث روشنایی می­شوند و گرم­کن­ های الکتریکی، به دلیل داشتن بار­های ناهماهنگ یا مخالف از آن برای قطع و وصل کردن جریان الکتریکی استفاده می­کنند.

نکته قابل توجه در ساختار کنتاکتور­ها این است که اگرچه کنتاکتور­ها یک نوع کلید هستند و برای تغییر مسیر یا قطع و وصل کردن از آن­ها استفاده می­شود اما آن­ها بر خلاف کلید­های دیگر با دست قابل کنترل نیستند و تنها با جریان برقی که از آن عبور می­کند، کنترل می­شوند.

فیوز مینیاتوری

کلید یا فیوز مینیاتوری Miniature Circuit Breaker با نام اختصاری MCB نیز شناخته می‌شود. این وسایل کلیدهای قطع جریان مینیاتوری هستند که می­توانند از تجهیزات و وسایل خانگی و صنعتی در مقابل عبور جریان­ های غیرمجاز برق محافظت کنند. زیرا این فیوز از حساسیت بالایی در برابر عبور جریان اضافه برق برخوردار است و خیلی سریع نسبت به تحمل جریان اولیه و اضافه بار واکنش نشان می­دهد. در نتیجه با قطع مدار، جریان برق را قطع می‌کند.

به همین دلیل می‌توان این فیوز را یک وسیله حفاظتی دانست که برای تجهیزات و مدارات الکتریکی استفاده می­شود تا در زمان جریان اضافه برق با قطع مدار از تجهیزات الکتریکی محافظت کند و از آسیب دیدن آن­ها جلوگیری کند.

کلید یا فیوزهای مینیاتوری از حداکثر جریان برخوردار است و نمی‌توان جریان قطع برق آن را تنظیم کرد. از عناصر اصلی برای ساخت این فیوز نیز می­توان به یک نوار فلزی اشاره کرد که درون یک محفظه غیر رسانا قرار داده می­شود. زمانی که جریان برق بیش از حد مجاز از مدار فیوز مینیاتوری عبور داده شود، نوار فلزی ذوب می­شود. در نتیجه جریان برق مدار الکتریکی قطع می­شود.

هیدرولیک و پنوماتیک

امروزه استفاده از سیستم هیدرولیک و پنوماتیک به عنوان یکی از رایج­  ترین شیوه­ های انتقال انرژی از یک محل به محل دیگر به وسیله مواد سیال تحت فشار، در تمامی حوزه‌های صنعتی مورد توجه قرار گرفته است. از جمله سیستم­ های هیدرولیک و پنوماتیک که به واسطه سرعت بالا و عملکرد بهتر خود جایگزین سیستم­ های قدیمی مکانیکی شده ­اند می­ توان به جک هیدرولیک، جک پنوماتیک، پمپ هیدرولیک دنده ­ای، پمپ پنوماتیک و … اشاره کرد.

هیدرولیک و پنوماتیک صنعتی

هیدور لیک و پنو ماتیک هردو بر اساس قانون پاسکال برای تولید نیرو یا حرکت، کار می‌کنند. تفاوت عمده بین دو روش انتقال توان هیدرولیک و پنوماتیک، محیط به کار رفته در این دو است. برای هیدرولیک، از مایعات غیر قابل تراکم و برای پنوماتیک از گازهای فشرده استفاده می‌شود. هیدرولیک و پنوماتیک دارای عملکرد و اصل کار مشابه هستند. به طور کلی سیستم‌های هیدرولیک برای کنترل دقیق و کابردهایی که نیروی زیادی لازم دارند به کار می‌رود. سیستم پنوماتیک برای کاربردهای سبک و سریعتر استفاده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چراغ قوه

چراغ قوه با گرد هم آوری برترین فروشگاههای صنعت برق و نیز ارایه به روز ترین اطلاعات در خصوص اجناس موجود، علاوه بر اینکه به مشتریان کمک میکند امکان دسترسی آسان و سریع به فروشگاههای مورد نیاز خود را داشته باشند نیزاین امکان را فراهم می آورد تا با بررسی اجناس ارائه شده و مقایسه آنها بهترین انتخاب را صورت دهد. رسالت ما در چراغ قوه ارائه اطلاعات دقیق و مطمئن در رابطه با فروشندگان، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان اجناس مربوط به صنعت برق، لوستر و روشنایی و کمک به مشتری در تصمیم گیری بهتر و آسانتر در انتخاب متناسب با نیاز اوست.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان