اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000619542407225

معرفی انواع دکوری مناسب برای روی اپن

کد: 14000619542407225

https://bit.ly/3not2eY

، تهران , (اخبار رسمی): چیدمان آشپزخانه و انتخاب دکوری مناسب برای روی اپن، می تواند تاثیر زیادی در شادابی و زیباتر نشان دادن آشپزخانه و دکوراسیون کلی شما داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم انواع دکوری مناسب برای روی اپن که می توانید استفاده کنید را معرفی کنیم.

معرفی انواع دکوری مناسب برای روی اپن
معرفی و انتخاب دکوری مناسب برای روی اپن

چگونه دکوری مناسب برای روی اپن بخریم؟

برای خرید یک دکوری مناسب بهتر است به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید:

از شلوغ کردن روی اپن جلوگیری کنید. این کار باعث می شود ظاهر آشپزخانه نا منظم به نظر بیاید. بهتر است نهایتا بین 1 تا 3 دکوری برای روی اپن در نظر بگیرید.

به سبک آشپزخانه و چیدمان کلی منزل توجه داشته باشید.

دکوری انتخابی باید سایز مناسبی داشته باشد. نه خیلی بزرگ باشد که در هنگام استفاده از اپن دچار مشکل شوید. . و نه خیلی کوچک که در روی اپن دیده نشود.

 سعی کنید دکوری انتخابی را به رنگ مکمل آشپزخانه بخرید. اگر آشپزخانه تان رنگ خنثی مانند سفید دارد از رنگ های شاد و زنده مانند زرد، قرمز و .. استفاده کنید.

با توجه به اینکه روی اپن در آشپزخانه بسیار استفاده می شود بهتر است از دکوری هایی استفاده کنید که مقاومت بالایی دارند. و در برابر آسیب و ضربه مقاوم هستند. هم چنین قابلیت شست و شو بودن دکوری ها به شما امکان استفاده راحت تر از آن را فراهم می آورد.

دکوری مناسب برای آشپزخانه هایی با سبک های مختلف

یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید دکوری وجود دارد توجه به سبک دکوراسیون و طراحی داخلی می باشد. اگر آشنایی با سبک های مختلف چیدمان و طراحی داخلی ندارید مطالعه این مقاله توصیه می شود:

آشنایی و معرفی انواع سبک چیدمان منزل ( ۱۲ مدل محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی)

برای انتخاب راحت تر دکوری، ما سبک های دکوراسیون را به دو دسته کلی مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می کنیم. اکثر دکوراسیون ها در این دسته بندی جای می گیرند. برای مثال انواع دکوراسیون را مینیمال، مدرن، معاصر، انتقالی و اسکاندیناوی را می توان در دسته مدرن به شما آورد. در حالی که سبک های سلطنتی، کلاسیک، نئوکلاسیک، بوهمین و .. بیشتر حالت کلاسیک گونه دارند و در این دسته جای می گیرند.

انتخاب دکوری مناسب در آشپزخانه های مدرن

آشپزخانه های مدرن با چیدمان خلوت و ساده خود شناخته می شوند. اکثر کابینت ها در این مدل بسیار ساده و با رنگ های خنثی مانند سفید یا مشکی هستند. خطوط استفاده شده در آشپزخانه های مدرن اکثرا صاف و بدون انحنا هستند. پس برای خرید دکوری مناسب نیز باید به این ویژگی ها دقت کرد. دکوری هایی که برای چیدمان آشپزخانه های مدرن توصیه می شود:

گلدان های گل طبیعی

اگر آشپزخانه نورگیر دارید بهترین گزینه برای شما استفاده از گلدان های گل طبیعی می باشد. اما دقت کنید که برای این دکوراسیون ها باید از گیاه هایی که سبک مدرن دارند و با این فضا هماهنگ هستند استفاده کنید. برای مثال استفاده از گل های سانسوریا پا کوتاه، شامادورا، انواع کاکتوس ها و .. توصیه می شود.

علاوه بر نوع گل، سبک خود گلدان نیز اهمیت پیدا می کند. سعی کنید از گلدان های ساده اما جذاب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: " لیست وسایل دکوری عروس : با این لیست چیزی را از قلم نمی اندازید "

گلدان های فانتزی

اگر محیط آشپزخانه نورگیر نیست بهتر است از گلدان های فانتزی و دکوراتیو استفاده کنید. از این گلدان ها می توانید هم برای نگهداری گل های شاخه ای و قلمه ای طبیعی استفاده کنید و هم برای گل های خشک و مصنوعی. انتخاب نوع گل ( طبیعی یا مصنوعی بودن) بستگی به نظر شخصی شما دارد.

یکی از بهترین مدل ها برای این کار استفاده از گلدان چوبی دست ساز مینیاتوری مدل فانوس دریایی و گلدان چوبی دستساز مدل جزیره آرام می باشد. این دو نوع گلدان با ظاهر جذاب و خاص خود یک دکوری زیبا و خاص برای روی اپن هستند.

ماکت ماشین فلزی

ماکت ماشین یکی از دکوری های بسیار خاص و مدرن می باشد که بسیار هم ترند شده و علاقه مندان زیادی دارند. به ویژه اگر به دنبال یک تضاد رنگی زیبا هستید استفاده از ماکت های قرمز رنگ مانند ماشین فلزی قدیمی دستساز و ماشین فلزی کلاسیک بسیار مناسب خواهید بود. اگر چه هر یک از مدل ها جذابیت خود را دارند و استفاده از آن ها بر روی اپن بسیار مناسب است.

ماکت ماشین فلزی یک وسیله دکوری کاملا دستساز می باشد که ارزش هنری دارد. از طرفی با توجه به متریال به کار رفته در ساخت در برابر آسیب و آلودگی های محیطی مقاوم است. استفاده از ماکت های فلزی به ویژه در دکوراسیون هایی که کمی تم صنعتی و تیره دارند بسیار جذاب خواهد بود.

دوچرخه فلزی دستساز

علاوه بر ماکت ماشین می توانید از سایر ماکت ها مانند دوچرخه دکوری فلزی نیز استفاده کنید. این دوچرخه ها کمی رومانتیک تر بوده و شاید بیشتر مورد علاقه خانم ها باشد.

علاوه بر این شما می توانید تم دوچرخه ها را با سلیقه خود تغییر دهید. برای مثال می توانید یک سبد گل مینیاتوری یا یک پاکت خرید مینیاتوری در سبد دوچرخه گذاشته و از زیبایی دو چندان آن لذت ببرید.

مجسمه و تندیس های مختلف

اگر اهل مجسمه و تندیس هستید می توانید از آن ها برای دیزاین آشپزخانه نیز استفاده کنید. نوع مجسمه انتخابی بستگی به سبک دکوراسیون و المان هایی دارد که در دکوراسیون بیشتر استفاده شده است.

اگر در دکوراسیون خود وسایل چوبی زیادی دارید بهتر است از مجسمه های چوبی مانند مجسمه چوبی دستساز خرس خجالتی استفاده کنید. ولی اگر یک دکوراسیون نیمه صنعتی و یا تم تاریک دارید می توانید از مجسمه های  ترکیب چوب و فلز یا مجسمه های تماما فلزی استفاده کنید. دیدن این مجمسمه ها از تیم دکوکاف را از دست ندهید:

  • مجسمه چوب و فلز گاو ستبر
  • مجسمه چوبی دست ساز بزغاله
  • مجسمه فلزی دست ساز جغد پرنده
  • مجسمه فلزی دست ساز فلزی جغد شنل پوش

اما اگر در دکوراسیون شما غالبا از رنگ سفید استفاده شده است بهتر است از مجسمه و تندیس های سرامیکی که غالبا سبک براق و روشن دارند استفاده کنید.

شمع و جاشمعی

شمع و جاشمعی ترکیباتی هستند که در همه چیدمان ها به کار می آیند. فقط کافی ست که مدل مناسب برای آشپزخانه خود را پیدا کنید. در آشپزخانه های مدرن سعی کنید از جا شمعی های ساده تر استفاده کنید. جامشعی های فلزی و سرامیکی بهترین گزینه ها برای آشپزخانه مدرن هستند. هم چنین سعی کنید از شمع های ساده مانند شمع های قالبی با اشکال هندسی ( مثل استوانه ای، کروی و ..) استفاده کنید.

ظروف سر و پذیرایی

انتخاب ظروف سر و پذیرایی که می خواهید برای تزئین اپن به کار ببرید کمی دشوار است. این ظرف ها باید سبک و اندازه مناسب داشته باشند. ظرف های ساده سرامیکی، یا ظرف های ترکیب چوب و فلز گزینه های خوبی برای این کار هستند.

از طرفی نوع ظرف نیز باید مناسب قرار دادن روی اپن باشد. برای این کار عموما از ظرف های کیک خوری یایه دار و میوه خوری استفاده می شود. ظرف هایی که بتوان داخل آن نوعی پذیرایی مانند میوه را قرار داد. ( اگر چه بسیاری از مردم دوست دارند از مدل های مصنوعی میوه و شیرینی و ..  استفاده کنند.

دقت داشته باشید که هر چه ابعاد کابینت بزرگ تر می شود ظرف انتخابی شما نیز باید بزرگ تر باشد. و تناسب خوبی با ابعاد اپن برقرار کند.

برای قسمت های داخلی نیز می توانید از وسایل دیگر مانند تخته سرو، تخته گوشت، بانکه های چای و ادویه و ... استفاده کنید.

شلف های ماگ

یکی دیگر از وسایل دکوری که برای تزئین آشپزخانه های مدرن بسیار استفاده می شود شلف های ماگ و لیوان می باشد. این شلف ها اکثرا دارای چند قسمت ( مثلا 6 قسمت) هستند که می توانید ماگ و لیوان های خود را در آن قرار بدهید. این شلف ها اکثرا به شکل کلبه ساخته می شوند و علاوه بر کابردی بودن جنبه دکوراتیو نیز دارند.

اگر به دنبال خرید ماگ زیبا و خاص هستید ماگ سرامیکی با طرح عروسک خمیری را در فروشگاه دکوکاف از دست ندهید.

مدل های ترکیبی

به عنوان یک پیشنهاد جذاب شما می توانید از تمامی دکوری هایی که در اینجا معرفی کردیم به صورت ترکیبی استفاده کنید؛ بدون آنکه روی اپن به صورت شلوغ و بی نظم دیده شود.

برای این کار می توانید از یک سینی شیک استفاده کنید. و تمام وسایلی که دوست دارید را داخل آن بچینید. برای مثال می توانید ترکیبی از گلدان، عودسوز، شمع و یک ظرف سرو و پذیرایی استفاده کنید.

انتخاب دکوری مناسب در آشپزخانه های کلاسیک

گلدان های گل طبیعی

همان طور که گفتیم استفاده از گلدان های طبیعی مناسب هر فضایی می باشد. برای آشپزخانه هایی با تم سنتی و کلاسیک سعی کنید از گیاهانی مانند پتوس و گندمی استفاده کنید.

بهترین گلدان هایی که می توانید برای دکوراسیون های سنتی استفاده کنید گلدان های حصیری هستند. برای دکوراسیون هایی هم که مجلل تر هستند سعی کنید از گلدان های تم قهوه ای و طلایی استفاده کنید.

گلدان های دکوراتیو

علاوه بر گلدان های گل طبیعی، مانند دکوراسیون های مدرن می توانید از گلدان های دکوراتیو نیز استفاده کنید. اما گلدان هایی که در دکوراسیون های کلاسیک استفاده می شوند باید حال و هوای کلاسیک بودن را نیز به دکوراسیون بدهند.

برای مثال استفاده از ست 6 عددی گلدان مینیمال با چوب در دکوراسیون هایی که حالت روستیک و سنتی دارند بسیار مناسب هستند. برای دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک نیز می توانید از گلدان هایی مانند بلونی مس و پرداز گل و مرغ استفاده کنید.

صنایع دستی

استفاده از صنایع دستی مانند مینا کاری، مس فیروزه، مس خاتم و ... در خانه های ایرانی مانند یک رسم و فرهنگ رواج دارد. اگر شما نیز از کسانی هستید که علاقه زیادی به صنایع دستی دارید روی اپن یکی از بهترین نقاط برای استفاده از آن هاست.

برای این کار عموما از ظروف پذیرایی گود مانند انواع کشکول ها یا تنگ استفاده می شود. دقت داشته باشید از ظرفی استفاده کنید که به تنهایی زیبا و جذاب باشد. و از طرفی نیز ابعاد آن متناسب با میز اپن باشد. برای این کار تیم دکوکاف ظروف زیر را پیشنهاد می کند:

  • تنگ شلغمی مس پرداز
  • کشکول مس و خاتم
  • شکلات خوری مس فیروزه
  • سینی شربت خوری مس پرداز

مجسمه های چوبی

گزینه دیگری که می توان برای خانه های کلاسیک پیشنهاد داد استفاده از مجسمه های چوبی بر روی اپن می باشد. البته این مجسمه ها بیشتر با دکوارسیون بوهمین و روستیک هماهنگی بیشتری دارند.

سعی کنید از مجسمه هایی استفاده کنید که در عین سادگی زیبا هستند. از المان هایی انتخاب کنید که برای خودتان نیز هیجان انگیز هستند. مجسمه چوبی خرس و مجسمه چوبی کرگدن در کنار یک گلدان طبیعی و یا به تنهایی، می تواند یک دکوری مناسب برای روی اپن باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پلاریتک

شرکت "تجهیزات پیشرفته الکترواپتیک پارس" با نام تجاری "پلاریتک" در سال 1394 با هدف امکان بخشیدن به دسترسی سریع ، ارزان و مطمئن پژوهشگران علم اپتیک و فوتونیک به تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی ساخت داخل تاسیس شد. این شرکت با تکیه بر تجربه ی اعضا، در مدت کوتاهی اقدام به عرضه طیف وسیعی از تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل ماژول لیزرهای دیودی، قطعات اپتومکانیک، انواع میز و بردبورد اپتیکی، انواع چیدمان های اندازه گیری اپتیکی، انواع جابجاگرهای خطی و چرخان موتوردار، آشکارسازهای فوتونی و قطعات اپتیکی نمود. این تجهیزات و قطعات، با توجه به طی مراحل کنترل کیفی سختگیرانه، دارای کیفیت بالا و همچنین به دلیل پایین نگه داشتن هزینه های تولید، دارای قیمت پایین می باشند. جهت شفاف سازی فرآیند فروش محصولات و همچنین ایجاد امکان نظارت فراگیر مشتریان بر شرکت، تمامی مشخصات کالاها، شرایط فروش و زمان تحویل اجناس در سایت شرکت پلاریتک درج گردیده است. ضمانت بهترین قیمت و تضمین برترین کیفیت، تعهد شرکت پلاریتک به مشتریانی است که با اعتماد به این شرکت، در راستای حمایت از تولید کننده کالای با کیفیت داخلی قدم برمی دارند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل