اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006205426916975

ارائه خدمات مدرن اعصاب و روان با آر تی ام اس در کلینیک سوین

درمان بیماری ها با دستگاه آر تی ام اس

کد: 140006205426916975

https://bit.ly/2XbQdy0

، (اخبار رسمی): به تحریک مغناطیسی مغز یا به صورت موشکافانه تر برانگیختن مغناطیسی مغز از روی جمجمه آر تی ام اس گفته می‌شود. در این شیوه معمولا از امواج مغناطیسی برای برانگیختن جاهایی از مغز استفاده می‌شود که در معالجه بیماریهای عصبی کارایی منحصر به فردی دارد.

درمان بیماریها با دستگاه آر تی ام اس
درمان بیماری ها با دستگاه آر تی ام اس

درمان بعضی از مشکلات با دستگاه آر تی ام اس

به تحریک مغناطیسی مغز یا به صورت موشکافانه تر برانگیختن مغناطیسی مغز از روی جمجمه آر تی ام اس گفته می شود. در این شیوه معمولا از امواج مغناطیسی برای برانگیختن جاهایی از مغز استفاده می شود که در معالجه بیماریهای عصبی کارایی منحصر به فردی دارد.

با ملاحظه به تاثیرات روانی مصرف بیش از حد بعضی از مواد مخدر ها یا دارو های اعتیاد آور بر روی مغز، از متد rTMS برای معالجه بیمار های دچار به اعتیاد استعمال می شود.برای مثال به کارگیری از این تکنیک برای برطرف نمودن تاثیرات قرص کلونازپام و سایر مخدرها در مراکز روانپزشکی و ترک اعتیاد استفاده می شود.

درمان آر تی ام اس چگونه عمل می کند؟

در شیوه آر تی ام اس رویداد الکتریکی مغز تحت الشعاع مرکز مغناطیسی واقع می گردد که به صورت پالس هایی از سر عبور می کند. این شیوه درمانی فوق، قسمت های ویژه ای از مغز را مورد تحریک قرار می دهد.

این پالس ها بدون هیچ گونه درد از جمجمه می گذرند و به نورون های عصبی مرتبط می رسند. برانگیختن یاخته های قسمت های معینی از مغز می تواند برآیند مناسب در معالجه بیماری های اعصاب و روان به دنبال داشته باشد.

مزایای بکارگیری درمان آر تی ام اس

عمده ترین مزایایی که می توان برای سیستم آر تی ام اس نام برد شامل:

از مزایای به کارگیری درمان آر تی ام اس این است که بیمار در زمان درمان هیچ احتیاجی به بیهوشی ندارد.

بیمار در حین درمان با این سیستم درد ندارد

 رسیدن به نتیجه دلخواه درمانی در حداقل زمان ممکن

از دیگر مزایای به کارگیری درمان آر تی ام اس می توان به نداشتن عوارض اشاره نمود.

خیلی از داروها استعمال شده در دراز مدت عوارض خود را بر جای می گذارند اما این شیوه درمانی هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت. به علت نداشتن بیهوشی عوارض ناشی از چنین جراحی را نخواهند داشت.

مدت زمان درمان آر تی ام اس

یکی از متداول ترین پرسش ها در خصوص شیوه درمان مغناطیسی آر تی ام اس طول دوره درمان می باشد. معمولا مدت زمان دوره درمان معادل ۴ الی ۵ هفته می باشد، میزان این جلسات اغلب 5 بار در هفته است و هر جلسه میان نیم ساعت تا 1 ساعت طول می کشد.

روش درمانی آر تی ام اس برای درمان چه بیمارانی است؟

از متد rTMS درمانی برای اکثر امراض که بنیاد آنها اعصاب و روان است به کار برده می شود. این شیوه درمانی برای ترک اعتیاد دارو های مخدر نظیر زولپیدم یا هر نوع ماده مخدر دیگر به کار برده نمی شود و تنها جزئی از روند التیام بیماران پس از ترک اعتیاد به شمار می آید.

مقدار تاثیر گذار بودن درمان با مغناطیس روی هر مریضی کاملا متمایز است. بعضی از بیماری هایی که با تکنیک آر تی ام اس درمان می شوند نظیر موارد زیر می باشند:

  • اختلالات دو قطبی
  • سردرد های میگرنی
  • استرس و اضطراب
  • توهم
  • افسردگی(تک قطبی و دوقطبی)
  • مشکلاتی در خصوص وسواس
  • اختلالات اضطرابی
  • توهمات شنوایی
  • صدمه های مغزی
  • اسکیزوفرنی مقاوم به درمان دارویی
  • روش درمانی آر تی ام اس برای ترک اعتیاد

اگر موشکافانه تر به این مسئله نگاه کنید در حقیقت شیوه آر تی ام اس یک درمان قطعی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر نخواهد بود و تنها جزیی از مراحل ترک اعتیاد به حساب می آید، این درمان همواره موقع ترک و سم زدایی آغاز شده و اغلب تا پس از ترک اعتیاد هم مورد استفاده قرار می گیرد.

به علت عوارض روانی، روحی حاصل از استعمال مواد مخدر شیوه RTMS درمانی یکی از تکنیک های پیشنهادی به همراه رواندرمانی ترک اعتیاد یا گروه درمانی به شمار می آید.

درمان افسردگی با rtms

دانش نمایان نموده است که دلیل ایجاد افسردگی با قشر فرونتال در ارتباط است که در این بخش ایجاد ارتباط میان فرونتال و سینگولیت قدامی دچار مشکل می شود. آر تی ام اس به صورت ویژه ای بر روی فرونتال فوکوس می نماید.

با تحریک پی در پی این ناحیه، تماس میان این دو بافت می تواند التیام یابد، سرانجام علائم و نشانه های افسردگی طی چند هفته کاهش می یابند. تاثیر قابل ملاحظه از درمان همواره پس از ۱۰ الی ۱۲ جلسه rtms به چشم می آید

با ملاحظه به دوره ای بودن دوره افسردگی، بیماران امکان دارد پس از این دوره درمانی به هیچ جلسه درمانی دیگری احتیاج نداشته باشند. اگر مسائل و نشانه هایی بازگردند امکان دارد متخصصان ما جلسات درمانی بیشتری را برای دسترسی به تاثیر ضد افسردگی دائمی و پی در پی پیشنهاد نمایند.

همواره ۷۸ درصد از اشخاص به صورت مطلوبی به درمان تحریک مغناطیسی مغز جواب می دهند و کم و بیش عوارض جانبی به دنبال نخواهند داشت. FDA این گونه درمان را همانند درمان بی خطری تصویب نموده است.

یکی از عمده ترین امتیازات درمان افسردگی با این گونه تکنیک این است که وابستگی اشخاص مریض به دارو های ضد افسردگی پس از معالجه کم شده یا به کل از بین می رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی