اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007285486214341

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

همه چیز درباره کدینگ حسابداری

کد: 140007285486214341

https://bit.ly/3vHdc1e

، تهران , (اخبار رسمی): کدینگ حسابداری را در حقیقت می‌توان دسته‌بندی و یا مرتب کردن عناوین و فعالیت‌های مرتبط با حسابداری به شمار آورد که باعث می‌شود عملیات مربوط حسابداری، به نحوی مکانیزه انجام گیرند.

همه چیز درباره کدینگ حسابداری
کدینگ حسابداری را در حقیقت می‌توان دسته‌بندی و یا مرتب کردن عناوین و فعالیت‌های مرتبط به شمار اورد.

کدینگ حسابداری در سیستم حسابداری هوشمند نوین می‌تواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند تا بتوانند انواع رویدادهای مالی و متنوع خود را به نحوی منظم، دسته‌بندی کنند

به طور کلی می‌توان گفت طی عملیات کد گذاری، حساب‌ها بسته به نوع و حجم عملیات مالی‌شان به سطوح مختلفی دسته بندی می‌شوند و به هر مجموعه عملیات، یک کد تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر بسیاری از عملیات‌های مربوط به حسابداری با استفاده از نرم افزارها صورت می‌گیرد. بنابراین حسابداران با استفاده از نرم افزار حسابداری و استفاده از این کدها می‌توانند به ثبت عملیات حسابداری اقدام نمایند و این کار را با دقت و صحت انجام دهند.

کدینگ حسابداری چیست؟

کدینگ، نوعی از دسته‌بندی‌ها در حسابداری است که به طور معمول، به شکل درختی، ترسیم و ایجاد می‌شود. در عملیات کدگذاری در حسابداری، برای هر یک از حساب‌ها دسته‌بندی‌هایی مشخص می‌شود که هر یک دارای سطوح مختلف و کدهای متعددی هستند.

این تقسیمات، تعیین می‌کنند که شاخه‌های اصلی و شاخه‌های فرعی و یا زیر شاخه‌ها کدامند. در اصطلاح به این دسته‌بندی‌ها و تعیین نمودن شاخه و زیر شاخه‌ها، کدینگ در حسابداری گفته می‌شود.

کدینگ جامع حسابداری هوشمند نوین

لازم است بدانید بهترین روش برای انجام عملیات کدگذاری در حسابداری، استفاده از نرم افزارهای مربوط به انجام این کار است. به کارگیری چنین امکاناتی موجب می‌شود تا سرعت انجام کارها بالاتر رود و از طرف دیگر، دقت آن نیز افزایش پیدا کند و امور مالی و حسابرسی به نحوی راحت‌تر انجام پذیرد.

بنابراین به کارگیری انواع نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزار حسابداری شرکتی، فروشگاهی، تولیدی و… می‌تواند در این زمینه به حسابداران و مدیران مالی کسب و کارهای مختلف کمک کند.

اهداف کدینگ در حسابداری

استفاده از کدینگ‌های جامع حسابداری می‌تواند در جهت دستیابی به چند هدف مهم، مفید و موثر واقع شود. از جمله این اهداف می‌توان به استاندارد شدن عملیات‌های مالی و حسابداری اشاره کرد. به کارگیری این عامل هم‌چنین سبب می‌شود تا عملیات‌های مالی یک شرکت و یا فروشگاه و یا یک واحد اقتصادی و تولیدی و… بر اساس یک فرمت خاص، یکپارچه سازی شود. از دیگر اهداف کدینگ در حسابداری می‌توان ثبت رویدادهای مالی را نام برد. 

کدینگ در حسابداری برای دستیابی به این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد که میزان خطاهای انسانی کاهش پیدا کند. از دیگر اهداف این عامل می‌توان به تحلیل‌های مالی، جهت سرمایه‌گذاری اشاره کرد. از این طریق می‌توان به محاسبه راحت‌تر میزان دارایی‌های یک واحد اقتصادی پرداخت.

انواع کدینگ حسابداری

کدینگ در حسابداری را می‌توان به چند نوع دسته بندی کرد که عبارتند از: کدینگ حفظی، متوالی، سلسله مراتبی، توده‌ای و وجهی.

  • کدینگ حفظی

این روش کد دهی بر اساس حروف اول حساب‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین در این شیوه، حرف اول کلمات را برای بازه کوچکی استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان حساب‌های دریافتی را به صورت «ح – د» به نمایش درآورد.

  • کدینگ متوالی

در این شیوه از کد دهی، ارقامی به صورت متوالی و پی در پی به حساب‌ها اختصاص داده می‌شوند.

  • کدینگ حسابداری

این روش، کاملا ساختار یافته است و هیچ محدودیتی ندارد. در این شیوه، برای حساب‌ها یک کد در نظر گرفته می‌شود و در صورت لزوم می‌توان به راحتی زیر گروه‌هایی را به آن اضافه کرد.

  • کدینگ توده‌ای

این روش به طور معمول برای استفاده در یک دوره مالی، مناسب است. در این روش، حسابدار می‌تواند کدها را به یک حساب اختصاص دهد.

  • کدینگ وجهی

در این شیوه از کددهی، حسابدار اعدادی را به حساب‌ها اختصاص می‌دهد. هر عدد، معرف نوعی خاص از حساب‌ها و زیر شاخه‌های آن، خواهد بود.

نکات مهم در مورد کدینگ‌حسابداری

یکی از نکات عمده در مورد کدینگ در حسابداری این است که انجام این عملیات بسیار تخصصی است و لازم است حتما به وسیله حسابداران متخصص در این زمینه انجام شود. استفاده از کدگذاری در حسابداری موجب می‌شود تا بسیاری از مشکلات مالی و حسابداری در واحدهای مختلف اقتصای و تجاری از جمله کسب و کارهای شرکتی، تولیدی، فروشگاهی و … برطرف گردند.


در حال حاضر، با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری تولید شده‌اند که به کارگیری آن‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات حسابداران در زمینه‌های مختلف مالی برطرف گردد. کدینگ حسابداری در سیستم هوشمند نوین می‌تواند به کسب وکارهای مختلف کمک کند تا آن‌ها بتوانند انواع رویدادهای مالی و متنوع خود را به نحوی منظم، دسته‌بندی کنند. به موجب انجام این کار، سرفصل‌های اصلی و فرعی فعالیت‌های مالی مشخص می‌شوند و از طرف دیگر ارتباط میان سرفصل‌ها برای صاحبان کسب وکارها و حسابداران آن‌ها معین می‌گردد. این عامل به تفکیک‌شدن اطلاعات مالی، کمک می‌کند و هم‌چنین دسترسی به انواع گزارش‌های مالی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان‌پذیر می‌سازد.

منبع:   https://www.hnovin.com/all-about-accounting-coding/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

هوشمند نوین، از سال ۱۳۷۰ تاکنون به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و تخصصی در زمینه تولید نرم‌ افزار حسابداری فعالیت می‌کند. این شرکت با سابقه‌‌ای قریب به سه دهه فعالیت در زمینه تولید انواع نرم افزار حسابداری، درصدد بوده تا بتواند بخش وسیع و گسترده‌ای از نیازهای حسابداران، شرکت‌ها، ‌کسب‌و‌کارها و دیگر مشاغل را برطرف نماید. نرم افزارهای هوشمند‌ نوین، با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز و با بکارگیری افراد متخصص و آگاه در حوزه ساخت نرم افزار، سعی دارد، بنای رشد و شکوفایی ‌کسب‌و‌کارها و رضایت مشتریان ارزشمند خود را جلب نماید. هوشمند نوین، نرم افزاری ساده و کاربرپسند در حوزه حسابداری و مدیریت مالی است و پاسخگوی نیازهای تمامی‌کسب‌وکارها اعم از کوچک، متوسط و بزرگ خواهد بود. نرم افزار‌های جامع حسابداری هوشمند نوین با حفظ انسجام و یکپارچگی در سیستم‌های اطلاعات، به کاربران خود این امکان را می‌دهد، تا امور مالی خود را به سادگی سامان دهی کنند و اطلاعات مربوط به خرید و فروش و سایر موارد حوزه مالی کسب وکار خود را مدیریت نمایند. نرم افزار حسابداری شرکتی، بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی، پیمانکاری، صنعتی، خدماتی و همچنین نرم افزارهای مالی خزانه داری، انبارداری و حقوق و دستمزد، با بیش از چند ده هزار کاربر فعال، نمونه‌ای از راهکار مالی مطمئن و در عین حال بسیار ساده ای است که هوشمند نوین برای مدیریت و رونق کسب و کار شما ارائه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]