اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008045494514341

تأثیر نرم‌ افزار حسابداری در مدیریت هزینه و درآمد مشاغل

کد: 140008045494514341

https://bit.ly/3BueSMW

، تهران , (اخبار رسمی): مدیریت هزینه یکی از اساسی‌ترین امور هر شرکت است که عدم توجه به آن می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد. رسیدگی به این مقوله در کسب‌و‌کارها عموما بر عهده حسابدار قرار دارد و یک حسابدار می‌تواند با مدیریت صحیح هزینه‌ها، یک کسب‌و‌کار نوپا را به یک شرکت موفق تبدیل کند.

تأثیر نرم‌ افزار حسابداری در مدیریت هزینه و درآمد مشاغل
تأثیر نرم‌ افزار حسابداری در مدیریت هزینه و درآمد مشاغل

در حسابداری مفهوم هزینه به حساب‌های موقتی اطلاق می‌شود که ماهیت آنها بدهکار باشد؛ به بیان دیگر هزینه‌بهایی است که هر شرکت به منظور کسب درآمد پرداخت می‌کند. محاسبه میزان درآمد و هزینه‌ها و همچنین مدیریت آنها در هر دوره مالی اهمیت بسیار زیادی دارد ویکی از مهم‌ترین وظایف بخش حسابداری شرکت‌ها محسوب می‌گردد. در حال حاضر با هوشمند شدن اغلب فرآیندهای حسابداری،‌ مدیریت این قبیل موارد نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر شده است.

هزینه ثابت

هزینه‌های ثابت در هر شرکت آن دسته از هزینه‌هایی هستند که با میزان تولیدات یا میزان ارائه خدمات آن شرکت ارتباطی ندارند و طی یک دوره مالی ثابت خواهند ماند. به این ترتیب می‌توان گفت که این هزینه‌ها به خروجی یک بیزینس و درآمد آن وابسته نیستند که یکی از مهم‌ترین راه‌های تفکیک هزینه ثابت از متغیر نیز همین مسئله خواهد بود.هزینه‌های ثابت ممکن است تنها یک بار و به منظور سرمایه‌گذاری انجام شوند و یا اینکه در هر دوره مالی به صورت مستمر پرداخت شوند.

هزینه متغیر

تعریف هزینه‌های متغیر عکس هزینه‌های ثابت خواهد بود، به این صورت که میزان تولیدات یا میزان ارائه خدمات ارائه شده هر شرکت مستقیما بر روی این هزینه‌ها تأثیر دارند. یکی از مثال‌هایی که در این زمینه می‌توان عنوان کرد میزان تولیدات کارخانه است که با افزایش ساعت کاری کارگران بر آن افزوده خواهد شد و در عین حال هزینه اضافه کاری نیز باید به کارمندان یا کارگران پرداخت شود.

مدیریت هزینه چیست؟

مدیریت هزینه یکی از انواع حسابداری مدیریتی محسوب می‌شود که طی آن هزینه‌های شرکت پیش‌بینی و مدیریت خواهند شد؛ به بیان دیگر مدیریت هزینه بودجه شرکت را کنترل می‌کند و از طریق کاهش هزینه‌ها سعی در افزایش سود شرکت دارد. 

اهمیت مدیریت هزینه‌ها و درآمدها

مدیریت هزینه‌ها و درآمدها از مهم ترین بخش‌های مدیریت سازمانی است که می‌تواند در میزان موفقیت شرکت‌ها به طور مؤثری نقش داشته باشد. این فرآیند از طریق برنامه‌ریزی و برآوردهای مالی صورت می‌گیرد تا شرکت بتواند از طریق سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صحیح و کنترل شده با بودجه در نظر گرفته شده در جهت پیشبرد برنامه‌ها اقدام کند. 

چند مورد از مهم‌ترین مزایای این بخش از مدیریت به شرح زیر است:

– افزایش کارایی و بهره‌وری

– به تصویر کشیدن مسیر پیشرفت شرکت

– طبقه‌بندی اطلاعات برای استفاده‌های مدیریتی

– پیش‌بینی روند و پیشرفت برنامه‌های شرکت

– نمایش عملکرد زمان و هزینه‌های صرف شده

– ثبت و تحلیل هزینه‌ها و مقایسه آنها با استانداردهای موجود

– ارائه تصویری صحیح از ضعف‌های سازمان و تصحیح آنها با برنامه‌ریزی مجدد

– پیش‌بینی کسری بودجه و جبران آن از طریق برنامه‌ریزی مالی صحیح

مدیریت هزینه ها و درآمدها و ارتباط آن با نرم افزار حسابداری

نرم‌افزارهای حسابداری به منظور ثبت هزینه‌ها و تسهیل امور حسابداری تهیه شده‌اند، با این حال به دلیل تجمیع اطلاعات مالی در این نرم‌افزارها، امکان کنترل صحیح هزینه‌ها و درآمدهای شرکت از طریق آنها وجود دارد. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توان به جزئیات اطلاعات مالی در هر دوره مالی به آسانی و در کمترین زمان دست پیدا کرد و از این طریق با مقایسه هزینه‌های دوره‌های مالی مختلف، تصویر صحیحی از پیشرفت شرکت به دست آورد.

استاندارد‌ مدیریت هزینه در نرم افزار حسابداری

با توجه به استاندارد‌های بین المللی، بخش مدیریت هزینه در نرم افزار مدیریت هزینه هوشمند نوین نیز به 4 صورت به شما در مدیریت مالی کمک‌ می‌کند.

1- برنامه‌ریزی مدیریت هزینه

برای برنامه‌ریزی ابتدا هزینه‌های غیرمستقیم (هزینه‌های ثابت مانند حقوق، اجاره دفتر) و هزینه‌های مستقیم (هزینه‌های منابع و مواد مصرفی در طی عملیات) در نظر گرفته می‌شود.

2- تخمین هزینه‌ها

در این مرحله دو دسته اطلاعات مهم استخراج می‌شود:
• تخمین هزینه‌های عملیات‌ها
• تعیین پایه و اساس برآوردهای فرآیند تخمین هزینه
با داشتن یک نرم‌‌‌‌‌افزار حسابداری انجام این پروسه با دقت و سرعت بالاتری انجام می‌شود.

3- تعیین بودجه

اطلاعات بدست‌آمده در مرحله قبل در نرم‌ افزار حسابداری سازماندهی می‌شود و با تجمیع تمام این داده‌ها بودجه کل پروژه محاسبه می‌شود. به این هزینه‌یابی، خط مبنای هزینه گفته می‌شود.

4- کنترل هزینه

در این مرحله با ایجاد یک راهبرد با داده‌های استخراج شده و پیشبرد آن در عملیات‌، هزینه‌های پروژه را کنترل می‌کنند.
در این مرحله نکاتی را باید در نظر گرفت:

• پایان دادن پروژه با بودجه تعیین شده
• امکان تغییر در بودجه و خط مبنای هزینه
• شناسایی احتمال انحراف در خط مبنای هزینه
• جلوگیری از امکان تغیر تصویب نشده در هزینه‌ها

منبع:

https://www.hnovin.com/cost-management-accounting-software/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

هوشمند نوین، از سال ۱۳۷۰ تاکنون به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و تخصصی در زمینه تولید نرم‌ افزار حسابداری فعالیت می‌کند. این شرکت با سابقه‌‌ای قریب به سه دهه فعالیت در زمینه تولید انواع نرم افزار حسابداری، درصدد بوده تا بتواند بخش وسیع و گسترده‌ای از نیازهای حسابداران، شرکت‌ها، ‌کسب‌و‌کارها و دیگر مشاغل را برطرف نماید. نرم افزارهای هوشمند‌ نوین، با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز و با بکارگیری افراد متخصص و آگاه در حوزه ساخت نرم افزار، سعی دارد، بنای رشد و شکوفایی ‌کسب‌و‌کارها و رضایت مشتریان ارزشمند خود را جلب نماید. هوشمند نوین، نرم افزاری ساده و کاربرپسند در حوزه حسابداری و مدیریت مالی است و پاسخگوی نیازهای تمامی‌کسب‌وکارها اعم از کوچک، متوسط و بزرگ خواهد بود. نرم افزار‌های جامع حسابداری هوشمند نوین با حفظ انسجام و یکپارچگی در سیستم‌های اطلاعات، به کاربران خود این امکان را می‌دهد، تا امور مالی خود را به سادگی سامان دهی کنند و اطلاعات مربوط به خرید و فروش و سایر موارد حوزه مالی کسب وکار خود را مدیریت نمایند. نرم افزار حسابداری شرکتی، بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی، پیمانکاری، صنعتی، خدماتی و همچنین نرم افزارهای مالی خزانه داری، انبارداری و حقوق و دستمزد، با بیش از چند ده هزار کاربر فعال، نمونه‌ای از راهکار مالی مطمئن و در عین حال بسیار ساده ای است که هوشمند نوین برای مدیریت و رونق کسب و کار شما ارائه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]