اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008175514314341

سند حسابداری چه کاربردی دارد؟

کد: 140008175514314341

https://bit.ly/3o5ECKE

، تهران , (اخبار رسمی): سند حسابداری تمامی اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی یک شرکت، سازمان و یا واحد تجاری و اقتصادی را در‌برمی‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید صاحبان کسب و کارهای مختلف، باید هر یک از رویدادهای مالی در سازمان و یا بنگاه خود را به صورت یک سند منظم، ثبت و ضبط نمایند.

سند حسابداری چه کاربردی دارد؟
با نرم افزار حسابداری هوشمند نوین، تهیه و تنظیم اسناد مالی به نحوی بسیار آسان‌تر صورت خواهد گرفت.

این افراد می‌توانند برای ثبت این دسته از اسناد، از نرم افزار حسابداری استفاده کنند. لازم است بدانید که در این سیستم‌های نرم افزاری که مبنای آن‌ها بر اساس حسابداری دو طرفه است، برای ثبت هر رویداد از فرمی استفاده می‌شود که به آن فرم، سند می‌گویند.

سند حسابداری چیست؟

همان‌طور که می‌دانید در هر یک از سیستم‌های حسابداری نیاز به ثبت نمودن اسناد داریم. برای ثبت این صورت‌های مالی و اسناد، اطلاعات و رویدادهای مالی و هم‌چنین معاملات از روی اسناد از قبیل فاکتورها، قبض‌ها، رسیدهای خرید و فروش محصولات و خدمات و… درج می‌شود. لازم به ذکر است که هر یک از این اسناد در حسابداری حداقل دو حساب را درگیر می‌کنند که عبارتند از بدهکار و بستانکار.

کاربرد سندهای حسابداری

از سیستم حسابداری به منظور ثبت نمودن گزارش‌ها و رویدادهای مختلف مالی در یک سازمان و یا بنگاه اقتصادی استفاده می‌شود. کلیه این اطلاعات از جمله فاکتورهای فروش، قبض‌ها و رسیدها و… در این اسناد ثبت و ضبط می‌گردند. لازم به ذکر است که با وجود این دسته از سندها در حسابداری، امکان خطا در ثبت رویدادهای مالی بسیار کم‌تر خواهد شد. انواع نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزار حسابداری تحت وب در این زمینه می‌تواند کمک قابل توجهی برای صاحبان کسب و کارها و حسابداران باشد. چراکه از طریق به کاگیری این سیستم، ثبت سند به راحتی انجام شدنی است و از طرف دیگر می‌توان در هر مکان و موقعیتی به ثبت سند مالی و حسابداری دست زد.

انواع اسناد حسابداری

اسناد موجود برای حسابداری با توجه به چند شاخص، دسته بندی می‌شوند. برای نمونه می‌توان این اسناد و صورت‌های مالی را با توجه به تعداد ارتیکل‌ها به انواع سندهای حسابداری ساده و مرکب دسته بندی نمود. یا می‌توان این دسته از اسناد مالی را با توجه به نوع رویداد و دوره زمانی مربوط به آن به چند نوع سند افتتاحیه، سند اختتامیه، سند عمومی، سند سیستمی، سند بستن حساب‌ها دسته بندی کرد. هر یک از انواع این اسناد دارای ویژگی‌های خاصی هستند و در مواقع مخصوص به کار گرفته می‌شوند.

انواع اسناد حسابداری

-سند حسابداری اتوماتیک و دستی

در مراحل ثبت اسناد حسابداری با هوشمند نوین می‌توانید به ثبت انواع رویدادهای مالی روزانه خود بپردازید و این کار را به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک انجام دهید. از جمله مزایای به کار گیری این سیستم این است که شما می‌توانید بدون اینکه اطلاعاتی در زمینه حسابداری داشته باشید، با استفاده از عملیات‌های موجود در این نرم افزار این رویدادها را ثبت و ضبط نمایید. انجام این کار باعث می‌شود تا به خوبی بتوانید اطلاعات مالی شرکت خود را نگهداری و ذخیره کنید و در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

جزئیات اسناد حسابداری

هر گونه از اسناد حسابداری از جمله اسناد حسابداری فروش، اسناد حسابداری شرکت و … دارای جزئیات و خصوصیاتی ویژه هستند. از جمله این جزئیات می‌توان به حساب‌های مختلف، تاریخ اسناد حسابداری، شماره اسناد، پیوست، آرتیکل و … اشاره کرد.

- حساب‌ها
هر یک از اسناد حسابداری حداقل دو حساب را درگیر می‌نمایند که عبارتند از: بدهکار و بستانکار.

- تاریخ اسناد
هر یک از رویدادهای مالی در زمانی مشخص اتفاق می‌افتند. بنابراین اسناد مربوط به آن رویدادها نیز باید دارای تاریخ باشد. چراکه چیدمان این اسناد باید به ترتیب تاریخ وقوع آن‌ها باشد. در حقیقت نکته قابل ذکر این است که بدون درج تاریخ، امکان ثبت این اسناد وجود ندارد.

- شماره سند
هر یک از اسناد حسابداری باید دارای یک شماره و یا یک کد باشد تا با استفاده از این اعداد و ارقام بتوان اسناد را به طور منظم سازمان دهی کرد.

- پیوست اسناد حسابداری
در این پیوست لازم است تمامی مدارک مورد نیاز از قبیل فاکتورها، قبض‌ها، حواله‌ها و… ثبت گردند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله «هر آنچه باید درباره فاکتور رسمی بدانید!» مراجعه نمایید.

- جمع اسناد
در اسناد حسابداری باید جمع مبلغ ستون بدهکار و بستانکار در زیر هر یک از ستون‌ها انجام شود این جمع‌ها باید با یکدیگر برابر شوند تا سند مورد نظر، تراز شود.

- آرتیکل
به طور ساده می‌توان گفت هر یک از اسناد حسابداری باید دارای دو آرتیکل بدهکار و بستانکار باشند.

ضرورت تنظیم سند در حسابداری

هر یک از اسناد حسابداری می‌توانند تمامی واقعیت‌ها و رویدادهای اصلی معامله را توصیف نمایند. از جمله این رویدادها می‌توان مقدار معامله، تاریخ آن، هدف از انجام معامله و… را نام برد. اطلاعات این اسناد باید بلافاصله پس از انجام معامله، درج و ثبت شود تا در صورت لزوم بتوان آن‌ها را بازیابی کرد. این اسناد نقشی بسیار مهم در رسیدگی به انواع معاملات تجاری دارند.

منبع: سایت هوشمند نوین- https://www.hnovin.com/application-accounting-document/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

هوشمند نوین، از سال ۱۳۷۰ تاکنون به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و تخصصی در زمینه تولید نرم‌ افزار حسابداری فعالیت می‌کند. این شرکت با سابقه‌‌ای قریب به سه دهه فعالیت در زمینه تولید انواع نرم افزار حسابداری، درصدد بوده تا بتواند بخش وسیع و گسترده‌ای از نیازهای حسابداران، شرکت‌ها، ‌کسب‌و‌کارها و دیگر مشاغل را برطرف نماید. نرم افزارهای هوشمند‌ نوین، با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز و با بکارگیری افراد متخصص و آگاه در حوزه ساخت نرم افزار، سعی دارد، بنای رشد و شکوفایی ‌کسب‌و‌کارها و رضایت مشتریان ارزشمند خود را جلب نماید. هوشمند نوین، نرم افزاری ساده و کاربرپسند در حوزه حسابداری و مدیریت مالی است و پاسخگوی نیازهای تمامی‌کسب‌وکارها اعم از کوچک، متوسط و بزرگ خواهد بود. نرم افزار‌های جامع حسابداری هوشمند نوین با حفظ انسجام و یکپارچگی در سیستم‌های اطلاعات، به کاربران خود این امکان را می‌دهد، تا امور مالی خود را به سادگی سامان دهی کنند و اطلاعات مربوط به خرید و فروش و سایر موارد حوزه مالی کسب وکار خود را مدیریت نمایند. نرم افزار حسابداری شرکتی، بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی، پیمانکاری، صنعتی، خدماتی و همچنین نرم افزارهای مالی خزانه داری، انبارداری و حقوق و دستمزد، با بیش از چند ده هزار کاربر فعال، نمونه‌ای از راهکار مالی مطمئن و در عین حال بسیار ساده ای است که هوشمند نوین برای مدیریت و رونق کسب و کار شما ارائه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]