اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008035492215117

مرسدس بنز EQS به عنوان لوکس‌ترین خودروی برقی جهان معرفی شد!

کد: 140008035492215117

https://bit.ly/3bWhmZV

، (اخبار رسمی): مرسدس بنز مدتیست که با خانواده EQ وارد بازار خودروهای برقی شده است ولی این یک مورد، نسبت به همه محصولات این خانواده برتری دارد و در بین خودروهای برقی تهدید خطرناکی برای رقبا به حساب می‌آید، از جمله برای تسلا!

مرسدس بنز EQS
مرسدس بنز EQS به عنوان لوکس‌ترین خودروی برقی جهان معرفی شد!

همان‌طور که بنز تاریخ خودرو را آغاز کرد می­‌توان گفت این مدل هم یکی از خودرو‌های تاریخ ساز خواهد بود و واقعا شایسته لقب لوکس‌ترین خودرو تمام برقی جهان است!

طراحی مرسدس بنز EQS

در چند سال اخیر شاهد تغییرات زیادی در تمامی کمپانی‌های بزرگ دنیا بوده‌ایم، دوران گذار و پیشرفت‌های سریع تکنولوژی همگی باعث ایجاد تغییراتی کلی در طراحی کمپانی‌های خودروسازی شده است، در اصل شرکت‌ها با این کار به استقبال آینده می‌روند که طبق آمار بازاریابان این شرکت‌ها، آینده قطعا در دست خودروهای برقی خواهد بود!

مرسدس بنز هم از این قاعده مستثنا نبوده و چند وقتیست که شاهد نسلی جدید با سبک جدیدی از طراحی هستیم،‌ هرچند خیلی از طرفداران هنوز از همان سبک طراحی سابق خوششان می‌آید. اما متاسفانه نمی‌توان جلوی پیشرفت این غول‌های صنعتی را گرفت!

در این سبک جدید طراحی، دقیقا همان طور که در مرسدس بنز EQS هم شاهد هستیم و در تمامی خودروهای برقی مرسدس هم شاهد خواهیم بود، خبری از خطوط شکسته نیست و بیشتر خطوط، منحنی یا صاف هستند!

این خودرو بر پلتفرم اختصاصی مرسدس‌بنز برای خودروهای برقی طراحی شده است که از جمله تغییراتی که جلب توجه می‌کند جلوتر آمدن ستون A (ستون جلویی) و همینطور تغییر زاویه در این بخش است که به لطف کوچک بودن موتورهای برقی فراهم شده است و به همین دلیل می‌توان گفت در داخل کابین این خودرو فضای بزرگتری را شاهد هستیم، البته این از جمله تغییراتی است که در آینده‌ای نه چندان دور در بیشتر خودروهای دنیا شاهد خواهیم بود.

لازم به ذکر است که فرم کلی این خودرو دارای راندمانی بالا از نظر آیرودینامیک است.

در قسمت جلویی، با وجود اینکه به جلوپنجره‌های همیشگی عادت داریم، این بار شاهد یک صفحه مشکی رنگ، مزین به ستاره بزرگ مرسدس بنز هستیم که در اطراف آن  از همان علامت سه پر معروف در اندازه‌های کوچکتر با نورپردازی بسیار زیبایی استفاده شده است. البته پیشتر هم چنین چیزی را در محصولات این کمپانی دیده بودیم و لازم به ذکر است که از نظر برندینگ این کار واقعا قابل تحسین است.

چراغ­های جلو هم شبیه به چراغ‌های دیگر مدل‌های مرسدس بنز است اما در تمامی خودروهای خانواده EQ شاهد خطی در جلوی کاپوت هستیم که دو چراغ جلو را به هم وصل می­کند.

در نمای عقب، طراحی چراغ‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسد. آن خطوط مارپیچ در بخش انتهایی چراغ‌َها که گفته می‌شود از لامپ‌های رشته‌ای الهام گرفته شده‌اند واقعا هوشمندانه و خلاقانه هستند. مرسدس بنز هم در خودروهای برقی خود به جمع چراغ‌های بهم پیوسته بخش عقب که چند سالیست در بین شرکت­ها مد شده، اضافه شده است.

در کل طراحی نسبتا جذابی را شاهد هستیم هر چند آنچه در طراحی کانسپت این خودرو دیده بودیم واقعا چشم نوازتر بود.

طراحی داخلی مرسدس بنز EQS

همان طور که پیشتر اشاره شد به لطف پلتفرم جدید و طراحی مناسب بدنه این خودرو در داخل کابین شاهد فضای بزرگ و رضایت بخشی هستیم!

طراحی داخلی این خودرو واقعا زیبا و هوشمندانه است که حرفی برای گفتن نمی­‌گذارد!

ما در مرسدس بنز اس کلاس جدید هم شاهد تکنولوژی‌های فراوان و امکانات بسیاری در داخل خودرو بودیم اما در مرسدس بنز EQS همه چیز آنقدر پیشرفته است که باور این که این خودرو واقعا قرار است به بازار عرضه شود و کانسپت نیست اندکی سخت است!

در داخل این خودرو شاهد استفاده از یک هایپراسکرین ۵۶ اینچی هستیم که اندکی به سمت داخل انحنا دارد و دارای سه صفحه نمایش جدا است! یکی برای نشان دادن آمپرها در پشت فرمان برای راننده،‌ یکی در بخش وسطی برای اطلاعات،‌ سرگرمی‌ها و استفاده از امکانات مختلف و یک صفحه نمایش اختصاصی هم برای شاگرد در نظر گرفته شده که به او امکانات جالبی می‌دهد. علاوه بر تمامی این اسکرین‌ها در بخش عقب هم امکانات این خودرو به صورت اختصاصی از طریق یک تبلت ۱۲.۵ اینچی کنترل می­شود!

داخل این خودرو امکانات بسیاری را شاهد هستیم و یک دستیار هوشمند با تکنولوژی بسیار بالا هم در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید به راحتی با دستورات صوتی از امکانات گوناگون بهره  ببرید.

قوای فنی EQS

این خودرو با دو پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد، نسخه پایه با موتور ضعیف تر با نام +EQS 450 با قدرتی معادل ۳۲۹ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور و نسخه دیگر با نام EQS 580 با ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۸ نیوتون متر گشتاور عرضه خواهد شد. مرسدس بنز EQS در نسخه ۴MATIC فقط ۴.۱ ثانیه نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد!

نکته قابل توجه این است که مرسدس بنز EQS با یک باتری ۱۰۸.۷ کیلووات بر ساعتی عرضه می‌شود که شعاع حرکتی ۷۷۰ کیلومتر را برای این آلمانی فوق‌العاده فراهم می‌سازد.

۸۰٪‌ این باتری با برق شهری در مدت زمان ۱۱ ساعت شارژ می­شود البته که با تکنولوژی شارژ سریع DC فقط ۳۵ دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز دارد!

علاوه بر تمامی این مطالب مرسدس این خودرو را با تکنولوژی خودران سطح دو روانه بازار خواهد کرد.

همان‌طور که بنز تاریخ خودرو را آغاز کرد می­‌توان گفت این مدل هم یکی از خودرو‌های تاریخ ساز خواهد بود و واقعا شایسته لقب لوکس‌ترین خودرو تمام برقی جهان است! قبل‌تر از این تسلا مدل اس به عنوان لوکس‌ترین خودرو تمام برقی خوانده می‌شد اما حالا با یک رقیب جدی و بسیار با کیفیت‌تر از خودش مواجه شده است البته تسلا هم برای این رقیب خط و نشانی کشیده و اعلام کرده که نسخه  MODEL S PLAID را با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت روانه بازار خواهد کرد که واقعا عدد ترسناکی به نظر می‌رسد!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار