اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010135617815117

برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱

کد: 140010135617815117

https://bit.ly/3sXJBkZ

، (اخبار رسمی): در پایان سال میلادی، بد نیست نگاهی به برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱ از دیدگاه رسانه خودرویی “TOP GEAR” داشته باشیم.

برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱
همراه ماشین

می‌توان گفت در میان برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱، کراس توریزمو کامل‌ترین خودروی سریع موجود امروزی است. از نظر وسعت توانایی و ایفای نقشی که برای خود تعیین کرده است، بسیار فوق‌العاده است.

شاید بتوان رقابت خودروهای برقی را جدی‌ترین و سرسختانه‌ترین رقابت سال‌های اخیر صنعت خودرو در نظر گرفت! رقابتی که تسلا آن را گرم کرد و نهایتا سیاست‌های دولت‌ها و بازار خودرو، هرچند با مخالفت‌های فراوان، این رقابت را به جدی‌ترین حالت ممکن درآوردند. حاصل این رقابت نیز پیشرفت روزافزون خودروهای الکتریکی بوده است. از طرفی در پایان سال میلادی، بد نیست نگاهی به برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱ از دیدگاه رسانه خودرویی “TOP GEAR” داشته باشیم.

۱- تسلا مدل S

بدون شک امروزه برند تسلا نماد خودروهای پیشرفته برقی است. برندی که در عرض ده سال خود را به اوج قله‌های این صنعت رسانده و امروزه نیز با تصاحب ارزش بازار یک تریلیون دلاری، در صدر جدول جای خود را محکم کرده است! با این حساب نمی‌توان خیلی راحت از کنار خودروهای تسلا رد شد. از طرفی تسلا مدل S را می‌توان به عنوان یک دستاورد چشمگیر برای تسلا دانست. تسلا مدل S با مشخصات فنی بسیار خوب، برد حرکتی قابل قبول و هندلینگ خوب، توانسته خود را به این لیست برساند. از طرفی طراحی مینیمال تسلا،‌ این خودرو را بسیار جذاب کرده است. قطعا دلایل بسیاری برای جایگاه این خودرو وجود دارد، اما شاید یکی از دلایل آن کیفیت تولید بسیار ضعیف تسلا باشد! این کمپانی، تا به امروز بهترین تکنولوژی‌های روز را با امکانات متنوع و خلاقانه به بازار عرضه داشته است، اما تا به امروز کیفیت مطلوبی در تولید از این خودروساز دیده نشده و بلکه می‌توان کیفیت تولید تسلا را یک فاجعه دانست!

البته شاید این نسخه از این خودرو در این لیست حضور نداشته باشد،‌ اما نباید از تسلا مدل S پلید غافل شد! این خودرو به عنوان یک سدان بسیار قدرتمند، بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

۲- ‌بی ام و i۳

با اینکه BMW i3 از سال ۲۰۱۳ تا به امروز در حال تولید است،‌ همچنان صاحب عنوان برترین خودرو برقی کوچک پرمیوم است!

بی ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل 

خودرویی کوچک و برقی، همگام با سلیقه اروپایی با عملکرد مناسب؛ فرمولی مناسب برای ثابت نگه داشتن عنوان. قیمت این خودرو شهری کوچک از ۴۵۴۵۵ دلار آغاز می‌شود و تا سقف ۵۲۴۹۵ دلار می‌رسد. نسخه پایه این خودرو RWD با یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۷۰ اسب بخار عرضه می‌شود.

۳- هیوندا کنا برقی 

امروزه ۱۰درصد بازار خودرو جهان متعلق به کلاس خودرویی کنا است. با این حساب این خودرو که هیوندا تولید نسخه بنزینی آن را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد،‌ یکی از مهم‌ترین محصولات هیوندا به شمار می‌رود.

این خودرو کره‌ای ارزان قیمت در نسخه پایه به یک موتور ۱۳۶ اسب بخاری مجهز است. این موتور موجب می‌شود که کنا بتواند از سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند. در مدل پایه از باتری‌های ۳۹/۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌شود که سبب می‌شود، برد حرکتی خودرو به رقم ۳۰۵ کیلومتر برسد.

نسخه دیگر کنا برقی ۲۰۲۱ به یک قوای محرکه الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار مجهز است. این نسخه شتاب صفر تا صدی برابر با ۸ ثانیه دارد و حداکثر مسافت قابل پیمایش با یکبار شارژ آن برابر با ۴۸۴ کیلومتر است. اساسا یکی از برتری‌های این خودرو نسبت به تسلا یا جگوار I-Pace برد حرکتی آن است.

۴- فورد موستانگ مک e

 فورد پس از سالهای طولانی تولید موستانگ‌های کوپه اسپر، دست به تولید یک نسخه شاسی بلند با نام Mach E زد! این خودرو علاوه بر این که بر پایه یک پلتفرم و سگمنت جدید و متفاوت ساخته شده است، کاملا برقی است که در جهت کاملا مخالف اجداد خود با موتورهای حجیم درونسوز قرار گرفته است! با این حال این خودرو از نظر فنی به قدری خوب ساخته شده است که توانسته رضایت مشتریانش را به دست آورد. این کراس اوور برقی امریکایی در ۵ مدل مختلف با قدرت و گشتاورهای مختلف عرضه می‌شود و علاوه بر این از لحاظ امکانات ایمنی و رفاهی نیز در ۹ سطح مختلف به فروش می‌رسد.

قوی‌ترین نسخه مک ای که با کد GT شناخته می‌شود با موتوری به قدرت ۴۵۹ اسب بخار و ۸۳۰ نیوتون متر گشتاور تجهیز شده است.

در چنین شرایطی فورد موستانگ Mach-E GT در کمتر از ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد!

علاوه بر این، مک ای از دو نوع پک باتری مختلف بهره می‌برد.

مدل استاندارد که پیشرانه آن نیز در عقب خودرو قرار گرفته است از یک بسته ۲۸۸ سلولی با ظرفیت ۷۵.۷ کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

مدل دیگر هم که مجهز به دو موتور روی محورهای عقب و جلو است با یک پک باتری ۳۷۶ سلولی با ظرفیت ۹۸.۸ کیلووات ساعتی به فروش می‌رسد.

بدنه این خودرو نیز با همان طراحی اصیل و زیبای موستانگ‌های محبوب فورد تزئین شده است که بیش از دیگر خودروهای کراس اوور جلب توجه می‌کند.

۵- اشکودا انیاک EV

یک بار دیگر اشکودا خودرویی ساخته است که ارزش خرید بهتری نسبت به فولکس واگن مشابه دارد. این خودرو که از خودرو فولکس واگن ID.4 تامین شده است،‌ به نظر بهتر می‌آید! چرا که این خودرو دارای فضای داخلی راحت‌تر و کاربردی‌تری می‌باشد و از همه مهم‌تر قیمت ارزان‌تری هم دارد. به همین دلیل در لیست برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱ جای می‌گیرد.

۶- آئودی ای ترون GT

رقیب مستقیم پورشه تایکان! سدانی از جنس سبک خاص آئودی با طراحی آینده نگرانه بسیار خاص.

شاید خیلی راحت نتوان گفت پورشه تایکان بهتر است یا ای ترون GT و اینجاست که سلیقه شخصی افراد وارد میدان می‌شود.

سدان‌های برقی آئودی، با فناوری افزایش قدرت موقت (Overboost) ارائه می‌شوند. این سیستم به خودرو امکان می‌دهد تا برای مدتی کوتاه، مثل لحظه شتاب‌گیری ناگهانی، ۵۲۲ اسب‌بخار برای آئودی ای ترون GT و ۶۳۷ اسب‌بخار برای RS ای ترون فراهم شود. این شرایط، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ای ترون GT را به ۳.۹ ثانیه می‌رساند که نسبت به ارزان‌ترین نسخه تایکان یا تسلا مدل S، کندتر است! البته این زمان‌گیری برای RS ای ترون، ۳.۱ ثانیه است. میانگین شعاع حرکتی سدان‌های الکتریکی آئودی با یک شارژ کامل، حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ کیلومتر اعلام شده است.

۷- پولستار ۲

طراحی مینیمال و هندسی پولستار اولین نکته‌ای است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. البته این برند سبک طراحی خود را از کمپانی ولوو به ارث برده است. این برند در اصل زیرمجموعه ولوو به حساب می‌آید.

رسانه TOP GEAR درباره این خودرو می‌گوید:

“ما عاشق پولستار ۲ هستیم، چرا که بسیار خوشتیپ است! از طرفی این خودرو طوری طراحی شده است که به طور یکپارچه کار کند، نه اینکه شما را با ترفندهای نوین شگفت زده کند و بعد مدتی شما را خسته کند.” بنابراین در برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱ جایگاه خوبی دارد.

۸- هوندا e

خودرویی کوچک و دوست داشتنی، به سبک ژاپنی‌ها! این اولین خودرو تمام برقی هوندا در بازار انبوه است که به نظر بسیار موفق ظاهر شده است. خودرویی با با قیمت پایه‌ی ۲۹۴۷۰ یورویی در آلمان و ۲۶۱۶۰ پوندی در بریتان.

نسخه‌ی پایه‌ی هوندا e از پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری استفاده می‌کند اما می‌توان مدل قوی‌تر ۱۵۲ اسب بخاری را هم سفارش داد. در هر دو نسخه مجموعه باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی بکار رفته است که برد ۲۲۰ کیلومتری ایجاد می‌کند.

۹- تسلا مدل ۳

سال ۲۰۱۹ بود که تسلا مدل ۳ یه عنوان خودرو سدان سال توسط تاپ گیر برگزیده شد و این جایزه تبدیل به افتخار بزرگی برای این خودرو شد. این یک اتفاق جدید و انقلابی بود و تسلا قدرت خودش را در برابر مدعیان حوزه خودروهای الکتریکی به نمایش گذاشت. به نظر هنوز هم این رسانه خودرویی علاقه خود را نسبت به تسلا مدل ۳ حفظ کرده است. این خودرو در اواسط میانسالی خود قرار دارد چرا که تولید آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است؛ با این حال هنوز هم هیچ برندی نتوانسته آن را شکست دهد. البته این خودرو بی‌نقصی نیست اما هنوز هم بسیار جذاب به نظر می‌رسد! این خودرو یکی از پر فروش‌ترین خودروهای سال بوده است. لازم به ذکر است که یک همکاری تجاری بزرگ در قالب سفارش این خودرو در تعداد بالا توسط کمپانی هرتز، یکی از دلایلی بود که ارزش بازار تسلا را به بیش از یک تریلیون دلار پرتاب کرد.

۱۰- پورشه تایکان / تایکان کراس توریزمو

و اما مقام برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱ به پورشه تایکان، به عنوان یک خودرو برقی قدرتمند می‌رسد. تایکان رانندگی لذت بخشی را فراهم آورده است! یک خودرو GT با روح اسپرت پورشه،‌ همان چیزیست که ما می‌خواهیم! شتاب لحظه‌ای بی‌نظیر این خودرو برقی، همگام تکنولوژی شما را سرگرم می‌کند.

تایکان توسط یک باتری استاندارد ۷۹.۲ کیلووات ساعتی تامین نیرو می‌کند و دارای یک موتور الکتریکی مغناطیسی است که ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۴ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. یک باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرت تولید شده را به ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۶۳ پوند فوت افزایش می‌دهد. قیمت پایه تایکان از ۸۱ هزار و ۲۵۰ دلار شروع می‌شود.

در این بین نسخه کراس توریزمو هم به نظر بسیار جذاب می‌آید. سبکی که خصوصا در اروپا،‌ طرفداران بسیاری دارد.

می‌توان گفت در میان برترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۱، کراس توریزمو کامل‌ترین خودروی سریع موجود امروزی است. نه بزرگ‌ترین و نه کاربردی‌ترین، اما از نظر وسعت توانایی و ایفای نقشی که برای خود تعیین کرده است، بسیار فوق‌العاده است. با مجله همراه ماشین از جدیدترین های دنیای خودرو با خبر باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید