اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011195694915117

فورد موستانگ، معروف ترین ماشین اسپرت آمریکایی

کد: 140011195694915117

https://bit.ly/34FIA6S

، (اخبار رسمی): فورد موستانگ به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین خودروهای اسپرت آمریکایی است . هنگامی که نسل فعلی در سال 2015 وارد شد، سیستم تعلیق عقب مستقل باعث شد تا خودرو از تصفیه و توانایی بیشتری برخوردار شود و مثل همیشه، به صورت کوپه یا کانورتیبل در دسترس است که انواع مختلف Shelby را با عملکرد بالا ارائه می‌کند.

فورد موستانگ ۲۰۲۱
همراه ماشین

فورد موستانگ 2021 دارای یک موتور چشمگیر چهار سیلندر توربو شارژر است پیش از نسل فعلی، آن هم در یک خودرو آمریکایی ما هیچگاه شاهد استفاده از همچین موتوری نبودیم!

فورد موستانگ به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین خودروهای اسپرت آمریکایی است . یکی از خصلت‌های این اسب وحشی فورد، تنوع آن از نظر امکانات و موتور است.

اساسا موستانگ با این هدف ساخته شد که به عنوان یک خودرو خاص آمریکایی بتواند، تمام اقشار جامعه را راضی کند. در نتیجه این خودرو در مدل‌های متنوع با انواع موتورهای مختلف تولید شد. اما قویترین نسخه موستانگ از گذشته تا به امروز نسخه شلبی بوده است. خودرویی که از همان ابتدا با موتور هشت سیلندر حجیم توانست موستانگ را به نهایت قدرت برساند! این نسخه در تمامی نسل‌ها از گرانترین نسخه‌های موستانگ بوده است. بد نیست بدانید شلبی نام یکی از رانندگان، مهندسان و طراحان افتخارآفرین فورد بوده است. تام شلبی قبلتر با فورد همکاری خود را آغاز کرده بود و خودرویی سفارشی، به نام شلبی تولید می‌کرد!

او در مسابقات مختلفی فورد را کمک کرد تا این کمپانی عظیم آمریکایی در مسابقات، خصوصا مسابقات ۲۴ ساعته لمانز به موفقیت برسد. پس از این فورد به افتخار تام شلبی بود که نام او را بر روی قویترین نسخه موستانگ گذاشت! این روزها در نسل جدید،‌ مدل‌های معمولی بولت و شلبی با موتورها،‌قیمت و امکانات مختلف عرضه می‌شوند اما اخیراً عنوان موستانگ در مورد اولین خودروی الکتریکی عملکردی فورد، Mustang Mach-E مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

فورد موستانگ 2021 دارای یک موتور چشمگیر چهار سیلندر توربو شارژر است پیش از نسل فعلی، آن هم در یک خودرو آمریکایی ما هیچگاه شاهد استفاده از همچین موتوری نبودیم! فورد در سال ۲۰۱۶ از این موتور ۴ سیلندر با توربو شارژر با نام اکوبوست رونمایی کرد که حواشی بسیاری هم به وجود آورد! دلیل این حواشی مبنی بر این بود که این خودرو از فرهنگ خودرویی خود، یعنی سبک ماسل کارها خارج شده بود. چرا که یکی از خصلت‌ها این سبک از خودروها در استفاده از موتورهای حجیم است.

البته این اتفاق تاثیری در فروش این خودرو محبوب نگذاشت! بد نیست بدانید که فورد در تولید و فروش موستانگ از ابتدا تا به امروز بسیار موفق بوده است! امروزه موستانگ صاحب عنوان پرفروش‌ترین خودرو اسپرت جهان است و با V8های قوی که در یک ماشین قدرتمند انتظار دارید تکمیل می‌شود.  کابین متمرکز بر راننده به طور کلی مجلل است و از صندلی‌های پشتیبانی کننده و کنترلی آسان برخوردار است. بزرگترین ایراد موستانگ صندلی‌های عقب کوچک و فضای تنگ آن است ، اگرچه در مورد اکثر اتومبیل‌های دو درب با این اندازه می‌توان همین را گفت.

با تعداد انگشت شماری از گزینه‌های موتور، دو سبک بدنه، ارتقا عملکرد بسیار زیاد و طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها، یک موستانگ  برای همه وجود دارد. از نظر فنی این خودرو در بین رقبای آمریکایی خود، به نظر قدرتمند ظاهر شده است. با این حال در رقابت بی‌پایان خودروهای آمریکایی، سخت است که عنوان بهترین را به موستانگ اعطا کنیم.

برای عملکرد کلی از یک ماشین قدرتمند به روز، سخت است که این فورد را شکست دهند.

 تفاوت موستانگ 2020 در برابر فورد موستانگ 2021:

برای سال 2021، فورد هر موستانگ را به مجموعه ویژگی‌های کمک راننده CoPilot360 مجهز می‌کند که شامل چراغ‌های جلوی اتوماتیک پرتو، تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد به جلو، نظارت بر نقاط کور و کمک به حفظ خط می‌باشد. علاوه بر این، فورد نسخه محدودی از مدل 1 Mach را عزضه می‌کند و تریم‌های Mustang Bullitt و Shelby GT350 را عرضه می‌کند. البته سری شلبی در نسخه‌های GT350، GT350se و GT500 تولید شده است. Shelby GT500 که قدرتمندترین نوع موستانگ در بازار شناخته می‌شود،Shelby GT500 با یک بسته Carling Fiber Handling به تازگی در دسترس است.

در خودروهای آمریکایی اساسا هندلینگ زیاد چنگی به دل نمی‌زند و این امر در موستانگ هم به چشم می‌خورد به نظر کنترل این اسب سرکش،‌ در پیچ‌ها و… در نسخه‌های پایه راحت‌تر باشد. البته در نظر داشته باشید که خودروهای آمریکایی قدرت خود را در درگ بهتر و بیشتر نشان می‌دهند و این بخشی از فرهنگ خودرویی آنهاست. با این حساب اگر به دنبال بهترین حالت هندلینگ در پیچ‌ها هستید بهتر است به سراغ خودروهای آلمانی و… بروید. مواد مورد استفاده داخل کابین خیلی مجلل نیستند، که ممکن است در موستانگ‌های پایه خوب باشد، اما در مدل‌های سطح بالا با MSRP بالاتر از 50000 دلار، خیلی زیاد نیست. جالب اینجاست که این ایراد در تمامی ماسل کارهای آمریکایی به جز خودروهای لوکسی چون کوروت‌، فورد جی تی و… که در کلاس دیگری هستند دیده می‌شود. انتخابهای عالی موتور تا حدی با این معایب مقابله می‌کند.

در مقایسه با تویوتا سوپرا 2.0، جذابیت و تعلیق EcoBoost 'Stang باعث برتری آن شد. نسخه تنفس طبیعی V-8، یک قالب موتور که به طور شگفت‌آوری نادر است، و دارای قدرت و غرشی شرورانه است. علاوه بر این V-8 سوپر شارژ GT500 وجود دارد که موستانگ فروتن را به یک ابرخودرو قدرتمند تبدیل می‌کند.

البته لازم به ذکر است که موتور هشت سیلندر شلبی یک موتور معمولی نیست! این موتور معروف از گذشته کایوت نام داشته است که نام گرگ‌ صحرایی امریکای شمالی است. این موتورها در کارگاه‌های خاصی در آمریکا توسط مهندسان ساخته می‌شوند و از همه مهتر دست ساز هستند! اگر در کاپوت یک شلبی را باز کنید با یک موتور حجیم مواجه هشت سیلندر هیجان انگیز مواجه می‌شوید که امضای یک یا دو نفر را بر روی آن خواهید دید. در کنار این امضا نوشته شده است: با افتخار، دست ساز!

موستانگ میراث پیشینیان برجسته خود را حمل می‌کند.

حالا فورد بعد از سال‌ها در نسل جدید موستانگ دست به رونمایی مدل Mach 1 زده است. خودرویی که سال‌ها خبری از آن نبود، حالا دوباره به خیابان‌ها برگشته است تا هیجان را به ارمغان بیاورد!

عملکرد فورد موستانگ 2021

همه موستانگ‌ها RWD هستند و (به جز GT500) مجهز به گیربکس شش سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک هستند. موتور سطح ابتدایی یک توربو-چهار 2.3 لیتری است که 310 اسب بخار قدرت در EcoBoost یا 330 اسب بخار قدرت با بسته عملکرد بالا دارد. هر دو گشتاوری معادل 350 پوند فوت دارند. در تست MotorTrend، یک جعبه دنده دستی Mustang EcoBoost در 6.3 ثانیه از 0-60 مایل در ساعت شتاب گرفت، در حالی که یکی با اتوماتیک در 5.3 ثانیه همین کار را انجام داد.

مقاله جذاب بهترین فیس لیفتهای تاریخ خودرو سازی را هم می‌توانید مشاهده کنید.

فورد می‌گوید، با بسته عملکرد بالا ماشین باید در کمتر از 5.0 ثانیه به سرعت 60 برسد. Coyote  5.0 لیتری V-8 460 اسب بخار در حالت استاندارد GT یا 480 اسب بخار در Bullitt و Mach 1 تولید می‌کند. گشتاور در کل 420 پوند فوت است. ما شتاب 0-60 مایل در ساعت موستانگ GT کانورتیبل اتوماتیک را در 4.2 ثانیه و بولیت را با مجهز دستی 4.6 ثانیه آزمایش کردیم. GT500 دارای پیشرانه مخصوص مدل است. این یک موتور V-8 5.2 لیتری سوپرشارژ است که قدرت آن 760 اسب بخار و گشتاور 625 پوند فوت است که همگی از طریق اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته ارسال می‌شوند. آزمایش ما 3.7 ثانیه زمان 0-60 مایل در ساعت را از GT500 استاندارد ثبت کرد که با بسته انتخابی فیبر کربن به 3.6 ثانیه کاهش یافت.

در این بین فورد، تمامی معادلات را بهم ریخته و بعد از سالهای طولانی تولید موستانگ، دست به تولید یک نسخه شاسی بلند با نام Mach E زده است. این خودرو علاوه بر این که بر پایه یک پلتفرم و سگمنت جدید و متفاوت ساخته شده است، کاملا برقی است که در جهت کاملا مخالف اجداد خود با موتورهای حجیم درونسوز قرار گرفته است! تقریبا مک ای فرزند ناخلف موستانگ است! با این حال این خودرو از نظر فنی به قدری خوب ساخته شده است که توانسته رضایت مشتریانش را به دست آورد. این کراس اوور برقی امریکایی در ۵ مدل مختلف با قدرت و گشتاورهای مختلف عرضه می‌شود و علاوه بر این از لحاظ امکانات ایمنی و رفاهی نیز در ۹ سطح مختلف به فروش می‌رسد.

با این حال قوی‌ترین نسخه مک ای که با کد GT شناخته می‌شود با موتوری به قدرت ۴۵۹ اسب بخار و ۸۳۰ نیوتون متر گشتاور تجهیز شده است.

در چنین شرایطی فورد موستانگ Mach-E GT در کمتر ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد!

علاوه بر این، مک ای از دو نوع پک باتری مختلف بهره می‌برد.

مدل استاندارد که پیشرانه آن نیز در عقب خودرو قرار گرفته است از یک بسته ۲۸۸ سلولی با ظرفیت ۷۵.۷ کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

مدل دیگر هم که مجهز به دو موتور روی محورهای عقب و جلو است با یک پک باتری ۳۷۶ سلولی با ظرفیت ۹۸.۸ کیلووات ساعتی به فروش می‌رسد.

بدنه این خودرو نیز با همان طراحی اصیل و زیبای موستانگ‌های محبوب فورد تزئین شده است که بیش از دیگر خودروهای کراس اوور جلب توجه می‌کند.

این خودرو آغازگر رسمی ورود فورد به دنیای خودروهای برقی بود که پس از آن نیز با رونمایی از مدل برقی سری اف شروع به تکمیل سبد محصولات برقی خود کرده است.

جالب اینجاست که  پلیس ایالت میشیگان که اساسا یکی از سختگیرترین نیروهای امنیتی در انتخاب خودروها و ادوات نظامی است، اعلام کرده است که خودرو فورد موستانگ مک ای را به عنوان یکی از خودروهای ناوگان خود برگزیده است.

ایمنی موستانگ

از NHTSA، کوپه موستانگ در تصادف جلو، تصادف جانبی و آزمایش رولور حداکثر پنج ستاره را کسب می‌کند. از IIHS، نمرات خوبی کسب می‌کند، برای سال 2021، موستانگ‌های مجهز به چهار سیلندر 2.3 لیتری یا 5.0 لیتری V-8 به عنوان استاندارد دارای ویژگی‌های ایمنی فعال و کمک راننده هستند. این موارد شامل کمک در امتداد خط، نظارت بر نقاط کور، هشدار برخورد به جلو با ترمز اضطراری خودکار، چراغ‌های جلو اتوماتیک و برف پاک کن‌های شیشه جلو اتومبیل است. کروز کنترل تطبیقی یک گزینه اضافی اختیاری است.

تجهیزات فورد موستانگ 2021

موستانگ‌های سطح ورودی به یک نمایشگر کوچک و سرگرمی 4.2 اینچی و دو درگاه USB مجهز شده‌اند. سیستم Sync 3، در مدل‌های سطح ابتدایی اختیاری و در تریم‌های پرمیوم گنجانده شده است، یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی اضافه شده که شامل Apple CarPlay و Android Auto است. ناوبری داخلی برای همه اختیاری است. نمایشگر خوشه سنج دیجیتال 12.0 اینچی در مدل‌های پرمیوم اختیاری است و در Bullitt ، Mach 1 و GT500 وجود دارد. سیستم صوتی شش بلندگو استاندارد است در حالی که مدل‌های پرمیوم دارای تنظیمات نه بلندگو هستند، با ترتیب بلندگوی Bang & Olufsen 12 بلندگو در آن گزینه اختیاری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش