اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۹۷۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008085499016428

وکیل طلاق توافقی , وکیل ملکی , وکیل خانواده با سیده فاطمه عالمشاه

کد: 140008085499016428

https://bit.ly/3nGfMB7

، (اخبار رسمی): در بسیاری از مواقع پیش می آید که بین زن و شوهر مشکل لاینحلی به وجود می آید و چاره ای جز طلاق باقی نمی ماند. زوجینی هستند که دوست دارند، طلاق را به صورت توافقی انجام دهند که به آن طلاق توافقی گفته می شود.

طلاق توافقی در واقع نوعی از طلاق است که در آن زن و شوهر بخاطر عدم سازش تصمیم می‌گیرند به زندگی مشترکش خود پایان دهند. در این نوع طلاق هر دو طرف با تفاهم از هم جدا می‌شوند و این بدان معنا است که در مورد حق و حقوق های مالی و غیر مالی قانونی مانند: مهریه، نفقه، جهیزیه، اجرت المثل، حضانت و ملاقات فرزند با یکدیگر توافق می کنند.

یکی از انواع مختلف طلاق، طلاق توافقی است. در این گونه از طلاق، زوجین با یکدگیر توافق می کنند که زندگی کردن در کنار یکدیگر برای آن ها ممکن نبوده و بهترین راه، طلاق است. سپس این توافق به دادگاه اعلام شده و دادگاه برای آن حکم صادر می کند و پس از آن ضمانت اجرای قانونی خواهد داشت. همانطور که از نام این نوع طلاق هم مشخص است، در آن زن و شوهر بر سر همه چیز به توافق می رسند و سپس از یکدگیر جدا می شوند.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

برای طلاق توافقی شما نیاز به این مدارک دارید:

  • اصل و کپی شناسنامه زوجین
  • اصل و کپی کارت ملی زوجین
  • اصل و کپی عقد نامه یا سند

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که، برای اجرای صیغه طلاق توافقی لازم است که زن در صورت باکره بودن ، گواهی سلامت  خودرا به دفتر ثبت ازدواج و طلاق ارائه کند و در صورتی که باکره نباشد نیز لازم است گواهی عدم بارداری خود را همراه با گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه به منظور ثبت طلاق ارائه نماید.

مزایای حضور وکیل طلاق توافقی

کمک گرفتن از یک وکیل طلاق توافقی، مزایای زیادی به همراه خود دارد. از مهمترین این مزایا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک وکیل می تواند تمامی مراحل طلاق توافقی را انجام بدهد و به دلیل آشنا بودن او با مسیر، کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

در زمانی که از وکیل طلاق توافقی استفاده می کنید، نیازی به حضور زوجین در محضر نخواهد بود.

در صورتی که دادخواست طلاق توافقی زوجین ناقص و یا دارای کاستی باشد و یا اینکه به صورت اشتباه نوشته شده باشد، می تواند زمان رسیدگی به پرونده را طولانی کند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی وجود یک وکیل طلاق توافقی ضروری به نظر می رسد.

با توجه به اینکه زوجین در مسیر پرونده حضور پیدا نمی کنند، از بروز تنش ها و اختلافاتی که ممکن است بعد از ملاقات یکدیگر روی دهد، جلوگیری خواهد شد.

هزینه وکیل طلاق توافقی ممکن است به نظر برخی از افراد زیاد باشد، اما باید بدانید که این هزینه ها باعث کمک به خود زوجین خواهد شد.

بهترین وکیل ملکی

همان­طور که خودتان می­دانید دعواهای ملکی از لحاظ اقتصادی برای موکلین بسیار مهم هستند. از این رو کسانی که درگیر این مسائل می­شوند باید سعی کنند که برای حل مشکلات خود بهترین وکیل را انتخاب کنند و جالب است بدانید که بهترین وکیل ملکی، کسی است که علاوه بر دانستن قوانین دعواهای ملکی، از تجربه کافی نیز برخوردار است. از این رو توصیه ما به کسانی که قصد مراجعه به وکیل را دارند، این است که قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب وکیل، حتما در مورد سابقه و تخصص او تحقیق کنند و قابل ذکر است که موکلین برای انتخاب وکیل، باید روشمند عمل کنند و به هیج وجه به تبلیغات پر زرق و برق، توجه نکنند.

وکیل خانواده

وکیل خانواده شخصی است که آموزش دیده تا در زمینه خاصی از مسائل حقوقی که در ارتباط با روابط خانواده ایجاد می‌شود، کمک کند. بنابراین، وکلای حقوق خانواده ممکن است در مواردی وارد شوند که شامل: حضانت فرزند، پرداخت نفقه و حمایت از فرزند، ازدواج، طلاق، فرزندخواندگی، دستورات حمایتی از فرزندان، جایگزینی،  و بسیاری دیگر از مسائل مربوط به والدین یا خانواده است.

با توجه به طیف گسترده‌ای از مسائل حقوقی که اساس پرونده‌های حقوق خانواده را تشکیل می دهند، وکلای حقوق خانواده معمولا در دو یا سه مورد از این حوزه‌ها، تخصص خواهند داشت. این امر آن‌ها را قادر می‌سازد تا در موضوعی خاص که در رده وسیع‌تری از حقوق خانواده قرار دارد، متخصص شوند.

به‌عنوان مثال، یک وکیل حقوق خانواده که بر قانون طلاق تمرکز دارد، به احتمال زیاد سایر تنظیمات زناشویی، مانند توافقنامه‌های جدایی و توافقنامه‌های قبل از ازدواج یا پس از ازدواج را نیز انجام می‌دهد. از سوی دیگر، یک وکیل حقوق خانواده که در وهله اول به پرونده‌های حضانت کودکان می‌پردازد، احتمالا بر مواردی که مربوط به حقوق ملاقات و پرداخت‌های احتمالی حمایت از کودک است، نظارت خواهد کرد.

علاوه بر این، از آنجا که حقوق خانواده طیف وسیعی از مسائل حقوقی را پوشش می‌دهد، اکثر وکلای حقوق خانواده در تدوین قراردادهای مربوط به مسائل مربوط به حقوق خانواده و تهیه اسناد مختلف حقوقی که به موضوعات مربوط به حقوق خانواده مربوط است، تبحر دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۹۷۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون