اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008095500917495

نحوه ثبت نام سامانه سجام

کد: 140008095500917495

https://bit.ly/3btJMKC

، (اخبار رسمی): یکی از اقدامات اولیه برای ورود به بازار سرمایه و سرمایه گذاری در بورس، ثبت‌ نام در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir است. این سامانه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه‌اندازی شده است.

نحوه ثبت نام سامانه سجام
نحوه ثبت نام سامانه سجام

یکی از اقدامات اولیه برای ورود به بازار سرمایه و سرمایه گذاری در بورس، ثبت‌ نام در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir است. این سامانه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه‌اندازی شده و هدف آن، جمع‌آوری اطلاعات سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه و جلوگیری از برخی فسادهای مالی و پولشویی در سیستم اقتصادی کشور است.

در گذشته ثبت نام سجام برای ورود به بازار بورس الزامی نبود اما با توجه به قوانین و تبصره‌های جدید سازمان بورس، تمام افراد برای انجام معاملات در این بازار، باید ابتدا سجامی شوند. در این مقاله قصد داریم به نحوه ثبت نام رایگان و دریافت کد پیگیری سجام بپردازیم. با ما همراه باشید.

ثبت نام سجام چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طی یک تصمیم‌گیری مهم در راستای مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم، سامانه سجام را ایجاد و راه‌اندازی کرد. تمام افرادی که قصد دارند در بازار بورس فعالیت کنند، باید در سامانه سجام مشخصات هویتی خود را وارد کنید و در گام بعدی برای احراز هویت اقدام کنند. با این استراتژی، تمام مشخصات فعالان بازار سرمایه، به صورت یکپارچه در بانک اطلاعاتی سجام محفوظ خواهد بود.

ثبت نام در سامانه سجام برای هر شخص فقط یک مرتبه انجام می‌شود و در طول سالیان بعد، نیازی به تمدید یا ثبت ‌نام مجدد در سجام نیست. ثبت نام در سجام برای افراد حقیقی، حقوقی و حتی اتباع خارجی الزامی است. ثبت نام در سامانه سجام و یکپارچه سازی اطلاعات فعالان بازار سرمایه، مزایای متعددی دارد که در بخش بعدی به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزیت‌های ثبت نام در سجام

  • زمانی که در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید یا به اصطلاح سجامی شده باشید، با مراجعه به کارگزارهای بورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر شرکت‌های مرتبط، نیازی به احرازهویت مجدد نخواهید داشت.
  • بعد از ثبت و تایید اطلاعات در سجام، می‌توانید در هر زمانی اطلاعات خود را به صورت مستقیم ویرایش کنید.
  • تمام سودهای کسب شده از فعالیت سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، به صورت مستقیم به حساب بانکی معرفی شده در سجام، واریز خواهد شد.
  • با ثبت نام در سجام به تمام اطلاعات جاری در بازار سرمایه دسترسی خواهید داشت و ارسال تمام اسناد، مدارک، اخطارها و مکاتبات و … از طریق مشخصات ثبت‌شده در سامانه سجام، انجام می‌شود.

ثبت نام رایگان در سجام

با استفاده از سامانه آنلاین ثبت نام کد بورسی کارگزاری آگاه به نشانی www.ex.agah.com ، می‌توانید علاوه بر ثبت ‌نام و دریافت کد بورسی، به صورت رایگان در سجام ثبت نام کنید. با توجه به تعاملاتی که بین کارگزاری آگاه و سازمان بورس وجود دارد، فرایند ثبت نام سجام برای تمام مشتریان کارگزاری آگاه به صورت رایگان در نظر گرفته شده است. با این تفاسیر دیگر نیازی به مراجعه مستقیم به سامانه سجام و ثبت ‌نام مجزا و پرداخت هزینه نخواهد بود.

برای ثبت نام رایگان از طریق کارگزاری آگاه، باید ابتدا تمام اطلاعات و مشخصات خود را برای ثبت ‌نام کدبورسی در سامانه آگاه اکسپرس وارد کرده و در گام بعدی بعد از تایید اطلاعات و مشخصات ثبت شده، صفحه‌ای با عنوان سجام برای شما نمایش داده خواهد شد که در صورت تایید، پیامکی با عنوان کد فعال‌سازی سجام به شماره موبایل شما ارسال می‌شود. با انجام این مراحل دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای سجامی شدن نخواهید داشت.

احراز هویت سجام چگونه است؟

افراد بعد از ثبت نام در سجام، باید برای احراز هویت اقدام کنند. فرایند احراز هویت سجام از طریق روش‌های زیر قابل انجام است:

  • مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت
  • مراجعه به دفاتر کارگزاری
  • احرازهویت به روش آنلاین و غیرحضوری

در روش اول، بعد از ثبت ‌نام در سجام باید به یکی از شعب دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهر مراجعه کرده و احراز هویت خود را انجام دهید. این روش با پرداخت هزینه همراه است.

در روش دوم، با در دست داشتن مدارک هویتی اصلی خود به راحتی می‌توانید به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کنید و فرایند احرازهویت سجام خود را به  صورت رایگان انجام دهید.

در روش سوم، می‌توانید به صورت آنلاین فرایند احرازهویت سجام خود را انجام دهید. برای همین باید به سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir مراجعه کنید و وارد بخش احرازهویت آنلاین شوید.

احراز هویت رایگان در کارگزاری آگاه

برای راحتی افراد در مرحله احراز هویت سجام، کارگزاری آگاه این امکان را به صورت رایگان برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برای همین کافی است بعد از ثبت نام کد بورسی و سجام از طریق سامانه آگاه اکسپرس، مجدد به همان سامانه مراجعه کرده و با ثبت اطلاعات درخواستی، قرارداد الکترونیک را امضا کنید، با انجام این کار احرازهویت شما به صورت رایگان در کارگزاری آگاه انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری یا پرداخت هزینه نیست. علاوه بر این، می‌توانید فرایند احرازهویت سجام خود را از طریق اپلیکیشن آساتریدر آگاه، انجام دهید.

کلام آخر

یکی از مراحل اولیه برای ورود و شروع فعالیت در بازار بورس، «ثبت نام در سجام» است. این فرایند برای تمام افرادی که قصد دارند وارد بازار بورس شوند، اجباری است. این سامانه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه‌اندازی شده و هدف آن، جمع‌آوری اطلاعات سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه و جلوگیری از برخی فسادهای مالی و پولشویی در سیستم اقتصادی کشور است. ثبت نام در سجام برای سرمایه‌گذاران دارای مزایای متعددی است که در این مقاله که از وبسایت بآشگاه برگرفته شده، به آن‌ها اشاره کردیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه