اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009135555917495

قوانین طلایی در سرمایه گذاری در بورس

کد: 140009135555917495

https://bit.ly/3lBuAR4

، (اخبار رسمی): سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌های حفظ ارزش پول در مقابل تورم و کسب سود از آن است. در حال حاضر بازارهای مختلفی برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد که افراد بنا به سطح دانش یا تجربه خود در این بازارهای سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند.

قوانین طلایی در سرمایه گذاری در بورس
قوانین طلایی در سرمایه گذاری در بورس

بازار بورس یکی از بهترین بسترهای سرمایه‌گذاری است که در سال‌هایی اخیر مورد توجه قرار گرفته است. 

سرمایه‌گذاری در این بازار تقریبا بدون هیچ محدودیتی برای تمام افراد جامعه، امکان‌پذیر است. افرادی که با دانش بورسی و مهارت‌های مختلف معاملاتی در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، سودهای قابل توجه‌ای را به دست می‌آورند. برای همین قصد داریم در این مقاله به 8 قانون طلایی در سرمایه گذاری در بورس اشاره کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

قانون 1: بعد از هر رشد شتابی، اصلاح وجود دارد

ممکن است بسیاری از افراد در جامعه، با مشاهده وضعیت مثبت و سودآوری بازار بورس، برای سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند. این افراد باید دقت داشته باشند که بعد از هر رشد شتابی و زیاد در بازار بورس، اصلاح قیمت در پیش است و در صورتی که بدون دانش و آگاهی وارد این بازار شوند، ممکن است ضرر وزیان سنگینی را تجربه کنند و امکان خروج سرمایه‌ خود را از این بازار نداشته باشند. بنابراین با کسب دانش و یادگیری تکنیک‌های معاملاتی می‌توانید بهترین زمان را برای انجام معاملات تشخیص دهید.

قانون 2: رشد در بازار بورس دائمی نیست

اگر از تجربه افراد موفق در بازار بورس شنیده باشید، خواهید فهمید که شرایط صعودی و رشد قیمتی در این بازار هیچ وقت دائمی نیست. یک سرمایه‌گذار هر چه قدر هم که حرفه‌ای و متخصص باشد، باید در مواقعی خاص دارایی سهام خود را به فروش برساند و برای مدتی فعالیت خود را در این بازار کاهش دهد. همان‌طور که می‌دانید مولفه‌های بسیاری بر بازار بورس تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال ممکن است بعد از یک رخداد سیاسی و اقتصادی، وضعیت بازار بورس از حالت صعودی خارج شده و روند نزولی را در پیش بگیرد.

قانون 3: روند نرمال در نهایت رخ می‌دهد

یکی از چالش‌های سرمایه گذاری در بورس این است که بازار بعد از تجربه رشد شتابی، درگیر اصلاح شده و روند نزولی در پیش بگیرد. یک نکته مهم در این برهه زمانی این است که معامله‌گران باید دقت داشته باشند که وضعیت نرمال یا میانگین بعد از این اتفاق، در نهایت به وجود می‌آید. به عبارت دیگر، بازار به روند کاهش خود ادامه می‌دهد و به یک کف مشخصی می‌رسد و سرمایه‌گذاران موقعیت را مناسب دیده و پول خود را مجدد در این بازار تزریق می‌کنند تا وضعیت بازار به حالت نرمال برگردد. پس مطابق با این قانون، سعی کنید در روند اصلاح بازار، فعالیت زیادی نداشته باشید.

قانون 4: زمان ورود و خروج از سهم را تعیین کنید

یکی از بهترین اقدامات سرمایه‌گذاران در بازار بورس، تعیین نقطه ورود و خروج از سهم مورد نظر است. معامله‌گران حرفه‌ای معمولا به دور از تصمیمات هیجانی و احساسی معامله می‌کنند و همیشه برای دارایی سهام خود، حد سود و زیان تعریف می‌کنند. زمانی که سود مورد نظر بعد از خرید سهام حاصل شد، برای فروش آن اقدام می‌کنند و به سراغ سهام ارزشمند بعدی می‌روند. در نظر داشته باشید که طمع داشتن در این بازار منجر به ضرر و زیان خواهد شد.

قانون 5: در کف بخرید و در سقف بفروشید

با استفاده از ابزارهای متنوع می‌توانید بهترین سهم‌ها را برای سرمایه گذاری در بورس انتخاب کنید. به عنوان مثال معامله‌گران با استفاده از ابزارهای مختلفی که در تحلیل تکنیکال وجود دارد، موقعیت مناسب برای ورود به سهم را تشخیص می‌دهند. اندیکاتورها، خطوط روند، ابزار فیبوناچی، چنگال‌ها، واگرایی و ... از جمله ابزارها و تکنیک‌های تحلیلی هستند که تحلیل‌گران با استفاده از آن‌ها سودهای خوبی را به دست می‌آورند. با استفاده از همین ابزارها می‌توانید کف قیمتی یک سهم را به راحتی تشخیص داده و وارد سهم شوید، زمانی که سهم رشد قیمتی خود را تجربه کرد و به سقف قیمتی رسید، باید سهام مد نظر را بفروشید. با این کار به راحتی سود به دست می‌آورید.

قانون 6: از ترس و طمع دوری کنید

به جرات می‌توان گفت که تصمیمات هیجانی یا احساسی از عوامل بسیار خطرناک در فرایند سرمایه گذاری در بورس هستند. زمانی که اوضاع بازار بورس صعودی است و معامله‌گران با خرید هر سهمی می‌توانند به راحتی کسب سود کنند، باید در نظر داشته باشید که برای خود حد سود تعریف کنید و از طمع سود بیشتر در این بازار پرهیز کنید. مثلا اگر وارد سهامی شوید که پول هوشمند در آن تزریق شده است، تا یک مدت کوتاهی سود قابل توجهی کسب خواهید کرد، اما زمانی که پول هوشمند از سهم خارج شد و شما طمع بیشتری داشته باشید دیگر دیر شده و سهم مورد نظر در حالت صف فروش قرار گرفته و نمی‌توانید از سهم خارج شوید.

قانون 7: از تجربیات و اطلاعات صحیح افراد حرفه‌ای استفاده کنید

اگر در اطرافیان خود افرادی را می‌شناسید که به صورت صحیح و موفق در این بازار فعالیت می‌کنند و سودهای خوبی به دست می‌آورند، از تجربه ایشان در روند معاملات خود بهره‌مند شوید. این افراد فراز و نشیب‌های زیادی را در مسیر سرمایه گذاری در بورس تجربه کرده‌اند و با به کارگیری تجربه آن‌ها می‌توانید به شکل بهتری تصمیم‌گیری کنید. دقت داشته باشید که برای این امر از پیشنهاد و توضیحات هر شخصی استفاده نکنید و به صورت منطقی تصمیم‌گیری کنید.

قانون 8: استراتژی معاملاتی داشته باشید

بسیاری از افراد در بازار بورس، با تکیه بر هیجانات و جوهای به وجود آمده فعالیت می‌کنند و دانش چندانی برای تحلیل و ارزیابی موقعیت مناسب برای سرمایه‌گذاری ندارند. این افراد ممکن است در بازه زمانی کوتاه‌مدت سود خوبی کسب کنند اما این شرایط دائمی نیست. پیشنهاد ما این است که با یادگیری تکنیک‌های معاملاتی و در نظر گرفتن یک برنامه خوب برای انجام معاملات، یکی استراتژی معاملاتی خوب برای خود تنظیم کنید تا در هر شرایطی بهترین تصمیم‌گیری‌ها را داشته باشید.

کلام آخر

بازار بورس یکی از بهترین بسترهای سرمایه‌گذاری برای تمام افراد جامعه است. افرادی که قصد دارند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند باید به بعضی نکات مهم و آموزنده دقت داشته باشند. سرمایه‌گذاری در این بازار باید با هدف و برنامه باشد. افرادی که به صورت هیجانی و تحت جو در این مسیر حرکت می‌کنند، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند؛ برای همین سعی کردیم در این مقاله به 8 قانون مهم و طلایی برای سرمایه گذاری در بورس اشاره کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه