اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008155509915489

محدودیت‌های سنی برای لمینت دندان چگونه است؟

کد: 140008155509915489

https://bit.ly/3bWKAI5

، (اخبار رسمی): لمینت‌کردن یکی از روش‌های درمانی برای افرادی است که ناهنجاری ناخوشایندی را در بخش فک و دهان تجربه می‌کنند یا در گذشته آسیب شدیدی به این بخش از صورتشان وارد شده است.

با رشد و قد کشیدن فرزندان، پدر و مادرها بیشتر و بیشتر نگران زیبایی و سلامت دندان‌ها و فک آن‌ها می‌شوند. در بین روش‌های درمانی دندانپزشکی، لمینت یکی از ترندهای بازار است. افراد زیادی می‌خواهند از این روش برای پوشاندن نواقص ظاهری و سلامتی دندان‌هایشان از جمله زردی دندان، فاصله بین دندانی و ترک‌خوردگی سطح آن‌ها استفاده کنند.

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا لمینت برای تمامی سنین مناسب است؟ بازه سنی برای انجام لمینت چقدر است؟

آیا لمینت دندان محدودیت سنی دارد؟

بسیاری افراد ممکن است معتقد باشند که لمینت محدودیت سنی دارد، البته این موضوع تا حدی درست است. زیرا تا هنگامی که دندان شیری در دهان بچه‌ها وجود دارد لزومی به انجام عمل‌های زیبایی دندان برای آنها نیست. معمولا کودکانی که دندان شیری دارند ممکن است نیازی به جراحی زیبایی دندانپزشکی نداشته باشند، مگر موارد خاص مثل مشکلات مادرزادی یا بروز حوادث.

به دلیل ساختار دندان‌ها پیش از تکمیل فرایند رشد، سن ایده‌آل برای دندانپزشکی زیبایی و سن مناسب لمینت دندان بعد از دوره نوجوانی است. اما در موارد خاص مشکلات دندانی کودکان و نوجوانان باعث می‌شود هنگام حرف زدن و خندیدن احساس ناخوشایندی داشته باشند. قرار گرفتن در چنین شرایطی حتی باعث می‌شود این افراد اعتماد به‌نفس خود را به مرور از دست بدهند. حالا چه باید کرد؟

چندین گزینه متداول درمانی برای کودکان و نوجوانان، به‌ویژه نوجوانانی که لبخند ناقصی دارند، وجود دارد که در همین مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

با شروع دوره نوجوانی و رشد دندان‌های دائمی ممکن است باتوجه‌به شکل و جنس دندان‌ها، از سنین نوجوانی اعمال دندانپزشکی زیبایی مانند لمینت دندان‌های فاصله‌دار، لمینت دندان‌های نامرتب و … برای اصلاح دندان‌ها لازم باشد.

پس می توان گفت دندانپزشکی زیبایی اغلب برای افراد در هر سنی از نوجوان گرفته تا سالمندان مورد نیاز است و سن مناسب لمینت دندان از نوجوانی شروع می‌شود. اما برای کودکان نیز همان‌طور که قبلاً گفته شد گزینه‌هایی برای انجام اعمال زیبایی وجود دارد. در واقع، دندانپزشکی زیبایی کودکان بیشتر برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل زیبایی، قبل از ایجاد دندان‌ها مورداستفاده است. دندانپزشکی زیبایی بزرگسالان نیز برای بازگرداندن زیبایی ظاهری به دندان آسیب دیده استفاده می‌شود.

بهترین سن برای لمینت دندان چند سالگی است؟

در واقع برای انجام لمینت دندان محدودیت سنی وجود ندارد و بسته به سن افراد، شکل و نوع اعمال دندانپزشکی زیبایی متفاوت خواهد بود. اما معمولاً توصیه نمی‌شود که افراد زیر 18 سال روکش و لمینت دندان داشته باشند. لمینت برای سنین زیر 18 سال تنها در موارد نادر و خاص یا یک مشکل ساختاری جدی انجام می‌شود. ترک‌های دندان، شکستگی دندانی، هم ریختگی دندانی و یا دندان خرگوشی مثال‌هایی از این مشکلات ساختاری جدی هستند.

بااین‌همه، به گفته دندانپزشکان برای بیماران زیر 18 سال درمان روکش دندان را توصیه نمی‌شود و سن مناسب لمینت دندان از بالای 18 سال شروع می‌شود.

جمع‌بندی

با این تفاسیر اگر بیمار شما زیر 18 سال سن دارد، بهتر است که برای انجام لمینت دست نگه دارید. اما اگر بیمار شما ناهنجاری یا آسیب شدیدی داردکه موجب نازیبایی یا احساس درد می‌شود، می‌توانید از روش‌های جایگزین بهره بگیرید. روش‌های جایگزینی که هریک می‌تواند بخشی از کار لمینت را انجام دهد، عبارتند از سفیدکردن دندان، کامپوزیت، ارتودنسی و لمینت متحرک.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی