اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008195517016485

«مخاطب ۲۴» طرح رتبه بندی معلمان و بازگشت آن از کمیسیون آموزش را بررسی می‌کند

بحران معیشت معلمان و انتظاری که ۱۰ساله شد

کد: 140008195517016485

https://bit.ly/3wEy8q7

، تهران , (اخبار رسمی): بار دیگر لایحه رتبه بندی معلمان به ایستگاه بهارستان رسیده و باید منتظر ماند که با وعده اجرای رتبه بندی طی ۴۵ روز و در حالی که منابع مالی اجرای طرح هنوز مجهول هستند، چه در انتظار وضعیت معلمان کشور است

بحران معیشت معلمان و انتظاری که ۱۰ساله شد
لایحه رتبه بندی معلمان، طرح رتبه بندی معلمان

مخاطب ۲۴-کودکی چندین نسل از ایرانیان با این جمله گذشت که معلمی شغل انبیا است.شغلی که بسیاری آن را محبوب می‌دانستند و با همه بحران‌ها و سختی‌های دوران مدرسه، احتمالا از هر ایرانی درباره ۱۰ نفر از محبوب‌ترین هایشان در زندگی می‌پرسیدید نام یک یا دو معلم در آن فهرست وجود داشت.
شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که چرخ روزگار، روزی چنان بچرخد که معلمان که شغلشان، شغل انبیا بود، چنان دچار بحران معیشت شوند که ناچار شوند فریاد تظلم خواهی شان را به خیابان بیاورند.

بحران‌های معیشت گریبان گیر معلمان

بحران‌های معیشت معلمان با افزایش مشکلات اقتصادی، آن چنان رشد کرد که طی سال‌های اخیر بار‌ها آنان را ناچار به اعتراض و اعتصاب کرد.
در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تقریبا دو اعتصاب بزرگ سازماندهی شد و در سال ۱۳۹۹ یکی از بزرگ‌ترین اعتصاب‌ها توسط معلمان حق التدریس سازماندهی شد تا شاید صدای شکستن استخوان‌های معلمان این سرزمین زیر بار شدیدترین فشار‌های اقتصادی به گوش مسولان برسد.‌

می‌گویند در آلمان غربی پس از جنگ جهانی دوم، یک طرح بزرگ برای نجات کشور در کنار طرح‌های بسیار دیگر اجرا شد، افزایش حقوق معلمان در آن بحران بزرگ اقتصادی که آلمان را در هم می‌شکست. تحلیل گران معتقد هستند آن زمان و در آن بحران که آلمان شکست خورده از جنگ و ورشکسته در اقتصاد درون آن دست و پا می‌زد، طرح افزایش حقوق معلمان تلاشی بود برای پرورش و تربیت نسل بعدی. تلاشی که امید داشتند با اجرای آن آینده آلمان را بهتر از حال و روزگارش بسازند.
در ایران، اما هر روز بحران آموزش و پرورش روی هم انباشته شد، شبکه آموزش کشور در دو دهه اخیر هر روز بیشتر در باتلاق مشکلات و بودجه‌ای که آب می‌رفت، فرورفته و در این میان وضعیت معلمان نیز به سامان نشد.

گزارش کامل مخاطب24 در مورد لایحه رتبه بندی معلمان را مطالعه فرمائید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مخاطب24

درباره ما مخاطب ۲۴ سایت بازنشر خبر‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ورزشی گردشگری و اخبار انتخابات

اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه